ME+U - chapter 77

Jag log för mej själv, vad var det han menade? Jag tänkte en liten stund och sen fattade jag. Alla skulle få veta om oss! Jag kände hur glädjen rann genom hela min kropp. Jag ville faktiskt att alla skulle få veta. Dagen gick fort och nu var det redan kväll. Jag kände mej trött så jag gick och la mej i sängen. Det fanns inte ord för hur glad och taggad jag var tills imorn. Jag somnade med ett leende på läpparna....



ALICIAS PERSPEKTIV

Idag var det dags. Nu väntade jag bara på att Justin skulle höra av sej. Jag hade försökt ringa honom flera gånger men han svarade inte. Men han skulle nog ringa snart eller något. Jag var verkligen taggad. Hela tiden tänkte jag på hur fansen skulle reagera. Skulle dom bli arga, skulle dom bli glada? Jag visste ju inte så mycket om Justins fans, men dom erfarenheterna jag hade av mina vänner när dom fick reda på att Justin dejtade Jasmine var ju inte direkt dom bästa. Dom hade nästan tjatat en hel dag om hur mycket dom hatade henne, och Sophia hade t.o.m skrivit ett hotbrev till Jasmine (haha). Tänk så skulle dom andra fansen reagera likadant? Nej, jag hoppades på det bästa. Dom borde ju faktiskt bli glada för Justins skull, om dom är hans riktigta fans så. Senare på kvällen började jag bli lite orolig. Justin hade varken smsat eller ringt mej en endaste gång, vad var det här? Jag hade försökt ringa honom flera gånger igen men inget funkade. Vid 8 på kvällen så fick jag äntligen ett sms av Justin.
"Hej älskling! Förlåt för att jag inte har svarat men jag har haft fullt upp. En limousine kommer och hämtar dej om 1 timme. Ta med dina vänner! It's time ;) Love ya xoxo Justin."

Jag började hoppa av glädje och ringde direkt mina vänner. Dom var också riktigt hypade, det här var ju första gången vi åkte limousine! Jag bytte snabbt om till andra kläder. Jag tog på mej ett par ljusblåa jeans och en tight rosa T-shirt. Jag sminkade mej lite lätt, vi skulle ju direkt inte åka på fest liksom. Efter en stund så kom mina vänner över till mej. Dom hade fixat sej som attans, och jag kände mej plötsligt tråkig jämfört med dom. Kanske borde jag ha fixat mej lite mer? Eller ne! Både jag och mina vänner var riktigt hypade. Dom var riktigt glada för min skull. Efter 1 timme så stog limousinen utanför mitt hus och jag skrek till.
-Skynda er tjejer! skrek jag och sprang ner, dom sprang snabbt efter mej.
Mamma och pappa tittade chockat på oss.
-Alicia, varför står det en limousin utanför oss? Och vart ska ni?
-Lång historia! Slå på TV:N lite senare så kommer ni fatta! sa jag snabbt och sedan sprang vi ut till limousinen.
Chaffören var riktigt trevlig och limousinen var hur lyxig som helst. Jag kände hur jag började bli lite nervös och mina mage hade börjat värka.
-Ta det lugnt Alicia, allt kommer gå bra, sa Sophia och la sitt huvud på min axel.
Jag hoppades verkligen det!

JUSTINS PERSPEKTIV

Nu var Alicia och hennes vänner påväg. Snart var det dags! Jag var backstage med mamma och mitt crew. Jag kunde höra hur alla fans skrek utanför byggnaden, snart var det dags att släppa in dom i den stora arenan. Mamma klappade mej på axeln.
-Justin, det är så fint av dej att göra det här till Alicia. Jag accepterar ditt val, hon förtjänar dej. Allt kommer gå bra, jag lovar!
Jag gav mamma en kram och sedan släppte mina livvakter in alla fans i arenan. Jag hörde hur dom skrek, jag kände mej riktigt hypad men också lite nervös. Hur skulle dom reagera? Tänk så skulle det bli kaos och Alicia skulle bli ledsen? Nej, jag skulle inte låta det hända. Jag satte mej i en soffa och kollade ut genom fönstret, snart skulle hon komma. Jag lutade mej tillbaka i soffan, slöt ögonen och lyssnade på dom skrikandes fansen. Det här skulle gå bra, jag visste det. Jag blev plötsligt avbruten i mina tankar av Scooter.
-Justin! Vad håller du på med? Vi måste ju fixa allt med mikrofonerna, och du måste värma upp rösten, skynda dej!
sa han stressat och gick iväg. Jag suckade och gick snabbt efter honom. Efter ett tag var det dags att gå ut på scen, jag kände hur adrenalinet började pumpa när fansen skrek där ute. Nu var det dags, nu gällde det!
Jag sprang ut på scenen och kollade ut över de skrikande publiken. Damn, hela arenan var FULL med folk, mer än vanligt alltså. Jag och mitt crew hade bestämt att jag skulle köra några låtar innan jag skulle berätta den speciella grejen. Musiken börjades spelas och jag sjöng för full hals medans jag dansade.

ALICIAS PERSPEKTIV

Medans jag och mina vänner satt i limousinen så spelades Justin live på radion. Jag ville så gärna vara där NU och bara få se honom. Efter ett tag märker jag hur vi står helt stilla i trafiken. Jag kollar osäkert ut ur rutan och det är verkligen kaos. Vi kommer ingenstans! Chaffören svärde tyst för sej själv och började trumma på ratten. Tänk så hann jag inte komma dit i tid? Efter ungefär en halvtimme så började vi äntligen röra på oss igen. Jag och mina vänner skrek till för vi blev så glada. Men när Justin hade slutat sjunga så kände jag hur jag blev alldeles stel. Jag hörde hur han började prata.
"Tack så mycket allihopa! Tack! Ni alla vet kanske inte varför ni kom hit men som jag sa, så har jag en överraskning till er. You know, jag har hittat en riktigt speciell person i mitt liv..."
Jag kände hur mitt hjärta började slå hårdare och snabbare. Det var ju meningen att jag skulle få vara där och höra honom, få se honom. FAN! Nu var jag verkligen riktigt försenad.
-Snälla, gasa på, jag måste dit NU! halvskrek jag till chaförren.
Han gjorde som jag sa och vi åkte i full fart. Hoppas, hoppas, hoppas jag åtminstonde skulle hinna vara där när han skulle ta upp mej på scen. Jag fortsatte lyssna på Justins röst.

JUSTINS PERSPEKTIV

Jag kollade ut över publiken medans jag pratade. Mina fans var alldeles tysta och dom såg verkligen ut att lyssna på vad jag sa. Jag fortsatte.
"En väldigt speciell person, en tjej. Alicia, Alica Florez, kan du komma upp på scen så att jag kan få berätta hur mycket jag älskar dej? Jag vet att du är här! sa jag och log ut mot publiken. Fast egentligen så kunde jag inte se henne någonstans, det var ju meningen att hon skulle stå i första raden. Hon var ingenstans! Alla fansen började skrika.
"ALICA! ALICIA! ALICIA! ALICIA! JUSTIN VÄNTAR PÅ DEJ!"
Jag lyssnade på deras skrik och började gå runt lite lätt på scenen. Vart var hon? Jag började prata i min mikrofon igen.
-Alicia, jag väntar på dej. Kan du snälla komma upp nu? Shawty, jag älskar dej! sa jag och kollade ut över publiken en igen.
-Awww! skrek alla fansen.
Jag såg hur mina livvakter hade börjat gå runt bland raderna och kollade efter henne. En annan livvakt ringde men hon verkade inte svara. Fan! Varför kom hon inte? Hade något hänt eller ville hon inte komma? Jag kände hur mina ögon sakta fylldes med tårar och jag förde skakandes mikrofonen mot munnen igen. Jag gav det ett sista försök.
-Alicia.. Jag vet att du är nära. It's ME+U, kom ihåg det! sa jag och höll hårt om mikrofonen.
Alla fansen började skrika igen.
-"ALIIIICIIIAAAA! VART ÄR DU? "
Ingen Alicia kom upp på scenen. Mina livvakter vinkade åt mej att jag skulle gå av scenen. Jag böjde mitt huvud och jag kände hur en tår föll ner för min kind. Jag vände mej sakta om och skulle precis gå av scenen men då hör jag hur alla fans plötsligt börjar skrika överdrivet mycket.
"HON ÄR HÄR NU, JUSTIN!" hör jag dom skrika och jag vänder mej snabbt om. Där ser jag Alicia, mina livvakter springer med henne mot scenen. Jag känner hur glädjen sprider sej i hela min rkopp och jag torkar snabbt bort min tår. Jag ville bara dansa av lycka men istället stog jag still och väntade på att hon skulle upp på scen. Några sekunder senare så är hon uppe på scen. Jag springer lite lätt mot henne och kollar henna hela tiden i ögonen. Jag ger henne en hård kram och andas in hennes härliga doft. Alla fansen börjar skrika hysteriskt.
Jag hör henne viska i mitt öra.
-Förlåt Justin, förlåt, men vi kom ingenstans, nu är jag här.
Jag slöt ögonen och kramade om henne en sista gång och sedan leder jag henne till stolen där hon ska sitta.
Hon sätter sej på stolen och jag ler mot henne och sedan vänder jag mej mot publiken.
-OK, det blev lite fel i början men nu är hon är. Ska vi fortsätta? säger jag och ler mot publiken.
Dom börjar skrika hysteriskt och jag vevar med händerna så att dom ska skrika ännu mera.
-Ni ser tjejen här på scenen.
Jag pekar på Alicia och fortsätter.
-Hon är min tjej, Alicia Florez. Vi har vart ihop i mer än två månader nu och vi älskar verkligen varandra. Nu för första gången på väldigt länge har jag hittat en tjej som älskar mej för den jag är. Och inte för idolen Justin Bieber, utan mej. Vi har gått igenom mycket den senaste tiden men det bevisar att vi är starka. Och nu kände vi äntligen att vi ville berätta det här för er, mina älskade fans.
Dom började skrika igen och vevade med sina händer. Jag kollade på Alicia som log stort mot mej, hon var alldeles blank i ögonen.
-Jag är glada över att ni är glada för våran skull. Ni är dom bästa fansen man kan ha, i hela världen! Men nu skulle jag vilja sjönga min egna låt till Alicia. Den ska även bli min nästa singel och det här är första gången ni för höra den.
Alla fansen börjar skrika igen och jag vänder mej mot Alicia och kollar in i hennes vackra ögon.
-Alicia, jag älskar dej mer än allt annat, det vet du va? You're my real love!
Jag ser hur tårarna börjar rinna nerför hennes kinder och en livvakt springer in med en gitarr till mej. Jag börjar spela några ackord och sedan börjar jag sjunga medans jag tittar på Alicia. Hon är världens vackraste!

Kommentarer
Postat av: Shawtyymane

awww :)

2010-12-08 @ 22:30:22
URL: http://shawtyymane.blogg.se/
Postat av: Karin

Aww va gulligt!

Hur bra får man lov att bli?! Du är grym!:d

2010-12-08 @ 22:40:17
URL: http://kaaaarinn.blogg.se/
Postat av: Julia ♥

AWW DET ÄR SÅ GULLIGT OCH VACKER !! ♥ mer så fort du hinner !! ^^)

2010-12-08 @ 22:42:31
URL: http://juliamjfan.bloggplatsen.se
Postat av: hej

aaaaaaaawwwwwwwwww! Du är bäst som skriver såhär fint!

2010-12-08 @ 22:52:21
Postat av: Julia

omg omg omg, den bästa delen! testa att läsa den här delen av novellen medans du lyssnar på låten Pray -JB, SÅ KOMMER NI BLI HELT TÅRÖGDA! Man känner verkligen känslan du skriver om! det är som om man var Alicia och Justin på samma gång, man känner all frustation ALLT som man skulle känna i den situationen!



Du skriver verkligen bra och det borde du veta, det borde alla veta!Du förmedlar verkligen en känsla som inte många kan!

2010-12-09 @ 07:55:08
Postat av: Lisa

hej! :D

du är så duktig på att skriva, och jag kan inte vänta tills fler delar kommer ut!!! fan vad duktigt av dig att sitta och skriva hela tiden, det är helt fantastiskt! jag vill inte att det ska ta slut, snälllaa! :):):):):):) jag älskar historien och fortsätt som du gör! u go girl! :D:D:D:D:D i love biebeeeer! :D:D:D:D tack för att du skriver det här! <3<3<3

2010-12-09 @ 08:08:26
Postat av: Julia

meeeeeeeeeeeeeeeeer

2010-12-09 @ 09:45:28
Postat av: Anna

Asssåååå guuuuud va duktig du är!!! Kan du inte skriva meeer nuuuuuu!! :D jag kan inte vänta längre, det e så spännande!

2010-12-09 @ 14:44:27
Postat av: jojo

bästa bästa bästa!:-D love it meeeer

2010-12-09 @ 18:36:26
Postat av: Scullcandyphoto.blogg.se

Aaaaww<333

2010-12-09 @ 19:42:35
URL: http://scullcandyphoto.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0