ME+U - chapter 91

-Jag älskar dej.
-Jag älskar dej med, viskade jag tillbaka och sen släppte vi varandra.
-Och Alicia, jag är verkligen ledsen. Jag hoppas du vet om att jag gillar dej jätte mycket. Du är en perfekt tjej för min lilla Justin. Kom ihåg, du är välkommen när som helst, sa Pattie och kramade om mej igen.
Jag kramade tillbaka och sedan gick jag ut med mina föräldrar till bilen. Vi körde hem i tystnad och hela tiden hade jag ett leende på läpparna. Nu var allt som det skulle, verkligen allt. Jag var hur glad som helst!.....



ALICIAS PERSPEKTIV

Skolan rullade på och jag träffade alla mina vänner igen. Jag och Justin träffades så ofta vi kunde, det var ju lite svårt för han hade en massa konserter överallt. Men igår fick jag reda på att han skulle avsluta sin sista konsert om två dagar. Och nästa år är det dags för en europaturnè istället. Wow, snart har väl Justin vart över hela världen? haha. Jag är verkligen stolt över honom, han är verkligen bra på det han gör! Men det jag oroade mej var om europeturneen. Han skulle ju vara borta jätte länge, hur skulle jag klara det? Vi hade fortfarande inte pratat om det för Justin pratade alltid bort det så fort jag tog upp det. Jag fattade inte riktigt varför..

2 DAGAR SENARE

Jag satt med Sophia i mitt rum och kollad på TV. Det var så jäkla skönt att det var vi igen varenda dag. Som vanligt hade vi kul och vi kunde prata om exakt allt med varandra. Plötsligt ringde min mobil, det var Justin. Jag tog upp mobilen och Sophia sänkte TV:N.

-Hej Justin!
-Hey gorgeous! Vad gör du?
-Jag är med Sophia. Har du avslutat din konsert än?
-Japp, gjorde det alldeles nyss. Du skulle ha sett hur mycket fans det var! Shit..
Ah, men du.. Jag har något att berätta till dej. Kan jag komma över lite senare?
-Ja, det är bara att komma.
-OK, See ya later!
-Hejdå!

Vi la på och Sophia kollade på mej.
-Ville han något speciellt? frågade hon och log.
-Nja, han ville bara berätta en sak.
-Kanske är det om turnén?
-Kanske det, men det verkar ju som att han inte vill prata om det.
-Äh, oroa dej inte för det. Jag är säker på att han vill ha med dej iallafall.
-I hope so..

Vi fortsatte kolla på TV och sen gick Sophia hem. Jag la mej i sängen och bara tänkte lite, det var skönt. Undra vad Justin tänkte berätta? Tänk så tänkte han säga att jag inte kunde hänga med på hans turné eller något? Ne, jag vet att han vill ha med mej, jag är ju hans tjej..

JUSTINS PERSPEKTIV

Jag sa hejdå till mitt crew och sedan hoppade jag in i min bil. Jag började köra till Alicia. Jag undrar hur hon kommer reagera när jag berättar om turnén? Jag slår vad om att hon kommer bli glad, jag har ju redan snackat med hennes föräldrar och hon fick hänga med. Jag hade bara inte berättat det för Alicia tidigare för jag ville att det skulle bli en liten överraskning. Jag var äntligen framme vid hennes hus. Jag låste bilen och gick fram och knackade på dörren. Någon minut senare öppnade Alicia, hon log stort mot mej och jag log tillbaka.

Vi gick upp på hennes rum och hon satte sej i sängen. Jag satte mej bredvid henne och vi började prata lite lätt om min sista konsert. Alicia började plötsligt prata lite om turnén och nu var det ett bra läge att berätta det.
-Äh jo, påtal om turnén. Det var det jag ville prata om.
Hon kollade på mej och väntade på det jag skulle säga.
-Jo, alltså undrar om du vill hänga med? Jag har redan pratat med dina föräldrar, mitt crew och din skola, dom sa att det gick bra.
Jag kollade förväntansfullt på Alicia. Jag såg hur ett stort leende spred sej över hela hennes ansikte.
-DET ÄR KLART JAG VILL! skrek hon och slängde sej i min famn.
Jag skrattade av lycka och jag kysste henne på huvudet.
-Vad bra! Jag hade aldrig kunnat tänka mej en turné utan dej, sa jag och höll om henne hårt.
Hon kollade in i mina ögon och hennes ögon glittrade vackert.

-Tack Justin! Tack, tack, tack! Jag trodde inte att du ville ha med mej. Du fattar inte hur glad jag är just nu!
-Det är klart jag vill ha med dej. Jag ville bara att det skulle bli lite mer som en överraskning. Och vet du vad?
-Vadå? frågade hon nyfiket.
-Jo, eftersom du sjunger så bra har jag och mitt crew bestämt att du ska sjunga "overboard" tillsammans med mej.

ALICIAS PERSPEKTIV

Hörde jag rätt? Ska JAG sjunga en låt tillsammans med Justin framför tusentals fans? OMG!
-Allvarligt?
Han log stort och nickade.
-Men.. Jag kan ju inte ens låten? sa jag osäkert.
-Men du ska ju träna på den, du kommer snart kunna den. Oroa dej inte!
-Omg! Det pirrar redan i magen! Vad kul det ska bli! sa jag glatt och kysste Justin på munnen.
Han kysste tillbaka och log stort. Det fanns inte ord för hur lycklig jag var just nu! Jag skulle få åka med på hans turné, sjunga en låt tillsammans med honom, och vi kommer ha jätte kul!
-Tack Justin! Du är den bästa som finns!
Jag kramade honom igen och han kramade tillbaka.

-Vi åker om typ två månader, så du vet.
-Wooooh, jag längtar redan!
-Jag med, jag med.
Vi gick ner till köket och bestämde oss för att laga lite egna pannkakor för att fira det här. När pannkakorna var klara satte vi oss vid bordet och började äta. Pannkakorna blev en succé, haha! Sedan bestämde vi oss för att kolla lite på TV, Justin verkade lite trött efter sin konsert. Det slutade med att vi somnade i någon timme, vi vaknade av att Justins mobil ringde. Han svarade. När han hade lagt på var han tvungen att gå. Hans mamma och crew ville planera lite innan turnén. Jag kysste honom flera gånger på munnen och sedan försvann han ut. Jag kollade efter honom i fönstret som vanligt och log för mej själv. JAG SKULLE FÅ ÅKA MED PÅ JUSTINS TURNÉ! Kunde jag bli lyckligare?

-----------------------------------------------------------------

Som ni kanske märker så börjar novellen leda till sitt slut ?
Jag kommer göra några få delar till och sedan börjar jag på en ny :)
Ni vill nog också att jag ska börja på en ny va ? Det börjar ju bli lite tråkigt med den här.. Eller hur ?
Jag hoppas iallafall att den här har vart bra ! KOMMENTERA ALLIHOPA ! :D
Förresten , tyckte ni det här teckensnittet var bättre än det förra ? Det var några som störde sej på det gamla haha !


Kommentarer
Postat av: Anonym

meeen vadå ?!

den här är ju sjukt bra !! :D

när kommer nästa novell ???



om du nu ska göra en ny ..... vad ska den handla om lite ? ;)

2010-12-29 @ 21:36:10
Postat av: Anonym

älskar novellen men jag tror den måste ta slut :(

Men jag älskar den fortfarandee :D

2010-12-29 @ 21:36:46
Postat av: Karin

Super bra!

2010-12-29 @ 21:45:03
URL: http://kaaaarinn.blogg.se/
Postat av: ebba :) galet justin bieber fan

SKIIITBRA!!!!!!!!!

SKRIV MEEEEEEEEEER!!!!

ÄLSKAR DIN NOVELL!!! :D ♥

2010-12-29 @ 21:55:12
URL: http://ebbaaasworld.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jaa skriv mer! Jag skulle tycka att det var jättekul om du gjorde det!

2010-12-29 @ 21:59:11
Postat av: Anonym

meeeeeeeer :d

2010-12-29 @ 22:12:01
Postat av: Julia ♥

Jättebra !!! MER !! ♥ DENNA NOVELLEN ÄR BÄSTA ASSÅ ! (L) Du kommer säkert göra en minst lika bra, det är jag säker på :D

Meeeeer ! <3

2010-12-29 @ 22:14:33
URL: http://juliasworld.bloggplatsen.se
Postat av: annaa

kommer sakna att det är alice och justin nå så jäkligt mycke :( håller med om att de börjar bli lite tråkigt, vilket är jäkligt synd :o hoppas den andra blir minst lika bra som den här, you rule girl! :D

2010-12-29 @ 22:16:11
URL: http://annawestiin.blogg.se/
Postat av: Julia

Jag kommer sakna novellen REJÄLT men alla noveller har ett slut :) men tänk nästan 100! delar av novellen! WOW säger jag bara! Det är Gryyymt skrivet! :D <33

2010-12-29 @ 22:18:26
Postat av: V

Den är otroligt bra, men skulle inte varit helt fel och börja på en ny snart. Den kommer ju endå bli lika bra :D Grymt bra gjort iaf :D

2010-12-29 @ 22:29:36
Postat av: sofiastrand

jag tycket att du ska göra 100 delar av denna sen en ny :DDDD <3

2010-12-29 @ 22:30:44
URL: http://sofiastraaand.blogg.se/
Postat av: Hurr-Durr

DETTA ÄR ETT VIRUS

2010-12-30 @ 01:13:09
Postat av: Sofie

ASSÅ FYYFAAAAN VA BRA DU ÄR!!!

du måste göra en ny och den kkommer bli minst lika bra som denhärkanjaglova!!!!!!<3 TECKENSNITTET ÄR BRA (L) :D:D:D

2010-12-30 @ 01:23:28
URL: http://sofiestalros.blogspot.com
Postat av: Anonym

tycker också detta skulle bli ett bra slut på novellen.

och det var enklare att läsa med denna text stilen..

bra noveell iaf - tycker den är lite skum ibland..

alltså jag tycker.

*du borde skriva mer om hur dom känner sig

*ibland tycker jag du förklara dåligt- omgivningen t.e.x

*du hoppar över ord, vilket gör det jobbigt att läsa

*jag tycker föräldrarnas beteende är konstigt.. sry

- vet inte om det var något mer,

men iaf , jag tycker du skriver bra - Novellen är jätte bra, alltså bra handling!

& du skriver ändå bra fastän om jag klagar lite nu :)

men du ska inte ta detta negativt utan jag vill bara hjälpa dig. ge dig råd :)

Fortsätt skriva, du kan nog komma långt med det!



2010-12-30 @ 01:25:28
Postat av: minar

den är skiit braa :d

jag tkr att den förra texten var bättre :D



AAA börja med en ny

2010-12-30 @ 15:42:44
Postat av: Anonym

Aa,, detta borde vara slutet men inget mer bråk elr nått sånt

2010-12-30 @ 18:22:13
Postat av: yoyo<33

Jag tycker att du ska skriva lite om turnen asså typ kanske två tre inlägg om det sen kan det vara slut. Jag tycker det var lite gulligt när justin skyddade henne när jasmine hade slagit henne några inlägg innan nu nåt liknande kan väl hända i nästa novell???

2010-12-30 @ 20:01:58
URL: http://bestyoyoforever.blogg.se/
Postat av: Anonym

asså de ser fortfarande konstigt ut.. kan du inte byta teckensnitt totalt asså inte bara fet stil och de:)

JÄTTEBRA blogg

2010-12-30 @ 21:18:14
Postat av: Anonym

heej jag läser din blogg typ allti o jag älskar den jag skulle bli jätte glad om du kan dela min video på justin bieber det tog typ 6 timmar för mig o göra den <333 http://www.youtube.com/watch?v=xsbZjMWX5nE&feature=player_embedded

2010-12-31 @ 12:48:26
Postat av: Millaaa

jag älskar den verkligen och du är så sjukt bra på skriva :D fattar inte hur du kan komma på så många saker! ;)

2010-12-31 @ 15:48:22
URL: http://aannddeerrssoonn.blogg.se/
Postat av: Anonym



Hej, tips till den nya novellen!

Som jag tycker är kul att läsa:)

* skräck

* kärlek

* djur ( typ att dom mister sina djur)

Met...

2011-01-01 @ 12:43:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0