ME+U - chapter 10

Vi kysstes en gång till och nu lite längre, han strök sin hand över min kind lite lätt och sen så slutade han kyssa mej. Han ville säkert inte att det skulle bli som förut, att det är jag som är tvungen att putta bort honom alltså.
-Jag måste gå nu, sa jag och skulle precis gå ut ur bilen.
-Men vänta, när ska vi träffas igen? frågade Justin snabbt........
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------



Jag sjönk ner i sätet igen och tänkte lite snabbt, jag ville faktiskt träffa han redan nästa dag. Skulle jag verka för framfrusig?
-Imorn? Om du har tid? sa jag snabbt.
Han såg ut att bli förvånad över mitt svar och flinade.
-Visst, jag smsar dej senare om vilken tid och plats, svarade Justin.
-Gör du så, sa jag leendes och skulle precis gå ut från bilen igen.
Men Justin tog tag i min arm och jag sjönk ner i sätet igen, jag flinade mot honom.
Han tittade på mej en lång stund och sa sedan:
-Vet du en sak? Du har jätte fina ögon...
Jag kunde inte hålla mej och jag log nog som aldrig förr. Varför fick han mej att bli sån här?
-Tack Justin.. sa jag och kollade sedan in i hans ögon. Han log mot mej.
-Och ditt leende, det är så gulligt, sa Justin och fortsatte.
Jag skrattade.
-Hahhaa, nu räcker det Bieber ;) Jag måste faktiskt gå in nu.
-En kram jag väl ändå få? sa Justin lite sorgset.
Jag tvekade inte en sekund och jag kramade om honom, hårt. Han höll kvar och verkade inte ens fundera på att släppa mej, efter en stund så släppte jag taget om honom och öppnade sedan bildörren.
-Hejdå Justin!
-Hejdå sötnos!

Jag stängde bildörren och gick till mitt hus, jag skulle precis öppna dörren men jag kollade bak lite snabbt. Justin satt fortfarande kvar i bilen och tittade på mej. Jag såg att han log mot mej och jag vinkade lite fort, sen så åkte han iväg med full fart. Jag log för mej själv och sen så gick jag in. Syrran kom direkt fram till mej och viskade glatt till mej:
-Vem är killen?
Jag viskade nervöst tillbaka:
-Vadå?
-Jag såg ju att du satt i någons killes bil utanför oss, vem är det nu då?
-Äh bara en som jag träffade med mina kompisar, han skjutsade bara hem mej.
Jag hoppas att hon inte hade sett att vi kysstes, hon skulle säkert berätta det för mamma och pappa, hon var en sån jävla skvallerbytta.

Jag sprang upp på mitt rum och la mej i sängen, klockan var redan halv 9 på kvällen och jag skulle ha vart hemma halv 8 egentligen. Mamma och pappa hade fortfarande inte kommit upp och klagat än, sköööönt. Jag la mej på rygg och tänkte på Justin, kyssen och allt det dära. Skulle jag berätta för mina vänner? Dom skulle inte tro mej, och dom skulle säkert tycka att det var konstigt. Jag menar, jag gillade ju inte han förut. Det visste mina vänner väl om, så dom skulle tycka det skulle vara väldigt konstigt. Till och med jag tyckte det var konstigt att det kunde ändras så snabbt på bara 3 dagar. Han hade någonting som jag inte kunde motså, han var så snäll till skillnad från andra killar jag har umgåtts med. Och förresten så tycker alla killar jag är konstig, men inte Justin, han tyckte jag var speciell och annorlunda. Jag kände mej lite taskig mot Justin efter att jag bara hade puttat bort honom efter att vi hade pussats, han trodde ju säkert att jag inte tyckte om det. Men det gjorde jag, jag ville fortsätta men ändå inte. Jag slöt mina ögon och tänkte på Justins leende och hans mjuka läppar emot mina. J

ag måste ha somnat för vid halv 11 så vaknade jag av att det plingade till någonstans i mitt rum. Det var mobilen, jag tog upp den ur fickan, det var Justin som hade skickat ett sms.
"Jag hoppas att jag inte väckte dej, ska vi träffas vid 8 på kvällen imorn? Kan inte tidigare, ska åka på en intervju. Vart ska vi träffas?" //Bieber;)
Jag svarade snabbt på smset med sömniga ögon.
"Haha jo du väckte mej faktiskt ;) Ah det kan vi göra, kan vi inte ta en fika imorn på Buckhead?, det är ju uppe ända tills 10. Eller vad tycker du? :)"

Jag var ärlig mot mej själv, jag ville faktiskt inte åka till hans kompis hus igen, iallafall inte imorgon. Jag ville inte att det skulle hända samma sak igen, att han skulle bli sårad. Det kanske skulle gå bättre om vi bara satt och snackade istället..?
"Haha förlåt my princess ;) OK, det låter bra. Jag kommer och hämtar dej innan 8 imorn då? ;)"
Han skulle hämta mej, hur gullig kunde han bli egentligen? Jag log och smsade snabbt tillbaka.
"Det gör inget ;) Du är för snäll mot mej haha! Ska sova nu, vi ses imorn, godnatt!"
Jag var verkligen svintrött och ville inget annat än att sova. Jag tänkte precis ställa mobilen på ljudlöst men Justin hann skriva ett sms.
"Haha, nej till dej kan man aldrig bli för snäll ;) Godnatt sötnos, vi ses imorn. Kan inte vänta..."
Jag flinade åt smset och satte på mej sovkläder snabbt och la mej i sängen igen med mobilen i handen.
"Hihi.. Längtar redan! Godnatt." svarade jag honom och sedan måste jag ha somnat.........



Kommentarer
Postat av: Nicole

den är jätte jätte bra!

Inte så snabb som alla andra noveller är, du har gjort ett jätte bra jobb!!

Fortsätt :)

2010-11-08 @ 02:37:12
Postat av: SofiesRoom

Tack för kommentaren på min blogg. Novellen är fortsatt jätte spännande! Jag berättade för mina vänner här i Paris om din blogg. Går in och tittar ofta om du har uppdaterat. :) Såg att du hade fått någon "taskig" kommentar även fast det nog bara var en.. När du får en större blogg (vilket du kommer få) kanske någon mer kommer skriva ngt dumt.. Men låt Inte det dra ner dig. Jag är 20 år och säkert äldre (och mycket visare ;) ) än dom som kommenterar så och jag tycker du är as grym! Keep up the good work ! Kram

2010-11-08 @ 14:25:35
URL: http://sofiesroom.blogg.se/
Postat av: Elin

Jag är en tjej som INTE gillar Justin Bieber haha xD Men jag tycker dock att denna novell är väldigt bra och blir glad varje gång en ny del kommit! :D Forstätt såhär :)

2010-11-08 @ 14:36:57
Postat av: SofiesRoom

Hur kan man inte gilla Justin!? haha :) (Jag är för nördig för mitt eget bästa)

2010-11-08 @ 15:27:50
URL: http://sofiesroom.blogg.se/
Postat av: Elin

Tja jag vet faktiskt inte xD Han har väl helt okej låtar men tycker han har så himla tjejig röst! och hans hår ser ut som en mössa! :P Han ser så ung ut fast han nog är 1 år äldre än mig om jag kommer ihåg rätt? Om han e 16.. ;)

2010-11-08 @ 16:48:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0