ME+U - chapter 18

-Jag går in på toaletten och snackar, jag vill helst vara ifred, vänta här.
Han nickade och så tog jag ett djupt andetag och ringde Sophia inne på toaletten....






Jag hoppades på att hon inte skulle svara för jag ville verkligen inte prata med henne just nu. Efter några signaler så svarade hon med sur röst:
-Så nu ringer du? Vad vill du?
-Eh jo.. Jag ville prata om en sak.
Sophia svarade inte och jag fortsatte.
-Jo.. För det första. Förlåt för att jag inte har hört av mej och var elak mot dej när vi pratade förut. Men jag tänkte berätta vem det är jag träffar.. Lova att inte bli sur eller tycka det är konstigt!
Jag darrade lite i händerna märkte jag och efter några sekunder så svarade Sophia:
-OK jag lovar, ut med det nu då!
Jag tog ett djupt andetag och andades ut.

-OK, jag träffar Justin.
-Justin Bieber? frågade Sophia lite chockat.
-Eh ja.
Det blev tyst en liten stund och jag trodde hon blev sur. Plötsligt så sa hon uppspelt:
-Wow! Hur gick det till? Du var ju typ värsta dryg i början mot honom och nu träffar du honom?! Gillar du honom? Vad gör ni när ni är med varandra? Erkänn att du tycker han är snygg, Alicia!
Jag började skratta och klumpen jag hade i magen försvann snabbt.
-Haha jag vet men asså han var inte som jag trodde. Du vet efter att vi träffade han första gången och vi gav våra mobilnummer? Efter det så smsade han mej och ville träffa mej ensam. Och ja, han är snygg. Det sista sa jag väldigt tyst. Det skulle ju vara pinsamt om Justin hörde mej.
Jag hörde Sophia skrika till i luren.
-Wow! Han måste gilla dej eller något?! Snälla berätta vad ni har gjort när ni har vart med varandra!
Jag började skratta men svarade snabbt:

-Jo asså, vi har typ vart på Buckhead och vart hemma hos hans kompis en gång och just nu.. så är han hemma hos mej. Han är verkligen schyst!
-OMG! Är han hemma hos dej? Är han där du är nu? frågade Sophia glatt.
-Haha ne, jag är inne på toaletten och han är i mitt rum.
-Shit.. Du är verkligen lyckligt lottad, Alicia!
-Haha, kanske det, svarade jag lurigt.
Vi blev tysta en liten stund fast jag hörde hur Sophia viskade "Shit, omg, shit" flera gånger om.
-Hur kunde du tro att jag skulle bli sur på dej? Jo visst det är ju lite weird att ni bara träffas helt plötsligt, men kom igen. Jag är ju liksom din bästa vän, du kan berätta allt till mej, sa Sophia plötsligt.
-Jo jag vet, förlåt Sophia.
-Det gör inget men gör bara inte om det, OK?
-OK!
Sophia började skratta och frågade lite lurigt:
-Förresten, har ni pussats än?
-Haha Sophia, det tar vi någon annan gång, sa jag skrattandes.
Hon skrek till.
-Så ni har gjort det?!
-Haha det sa jag inte? Men du.. Jag måste faktiskt lägga på nu men jag smsar dej senare. Puss!
-OK då, puss!
Vi båda la på och så gick jag ut från toaletten med ett leende på läpparna. Jag var så glad över att jag och Sophia var sams igen och att jag hade fått det sagt. Jag öppnade dörren till mitt rum och hittade Justin sittandes vid min dator. Han hoppade till och kollade på mej med en rädd blick.
-Shit vad du skrämde mej! Asså.. Jag var bara tvungen att twittra lite. Hoppas det är OK? sa han lite osäkert.
-Haha såklart det är OK Bieber, sa jag flirtigt.
Han log mot mej och frågade:
-Så.. hur gick det.. med Sophia?
-Det gick bra, hon tog det bra och vi är vänner.
-Bra, sa Justin och gick ifrån min dator. Han kom fram till mej och gav mej en liten kram. Nu kändes verkligen ALLT bra igen, han var här med mej, Sophia och jag var vänner och nu skulle jag inte låta något gå fel....

Kommentarer
Postat av: Anonym

lägg ut nästa nu! (:

2010-11-11 @ 21:21:36
Postat av: Julia

s-s-s-superbra (yyyyy'

längtar tills nästa kommer , kommer den idag? ;pp ;o

2010-11-11 @ 21:23:25
URL: http://jjuliiiiaa.blogg.se/
Postat av: Elin

Haha fy skäms på dig! :O Nu börjar ja ju nästan gilla Justin Bieber (A) haha xD

Fortsätt! Så himla bra :D

2010-11-11 @ 21:51:39
Postat av: Julia

Den äger jueh :DD

2010-11-15 @ 18:41:31
URL: http://thediaryofmagic.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0