ME+U - chapter 29


Jag gick bara runt och runt, jag tänkte och tänkte. Mitt huvud kändes tungt och klarade inte gå längre. Jag satte mej ner på asfalten och bara pustade ut. Plötsligt så ringde min mobil....



Jag drog upp mobilen ur min ficka, jag suckade när jag såg att det stog Justin på skärmen. Jag sket i att svara och lät han ringa. Äntligen hade han slutat ringa men ringde direkt igen efter det. Jag fattade inte vad han ville? Han hade inget att förklara, inget som skulle intressera mej iallafall. Efter att han hade ringt 4 gånger så blev jag rasandes. Jag svarade och skrek i luren:
-Vafan är det du vill?
Det lät som om han körde bil.
-Alicia? Oh tack för att du svarade! Jag måste få förklara mej, jag vet hur det ligger till. Det var inte jag som skrev smset till dej, jag lo....
Jag suckade tungt och avbröt honom.
-Snälla Justin, försök inte bortförklara dej. Du vet hur det ligger till, du vet exakt. Hejdå Justin..
Jag skulle precis lägga på men Justin skrek:
-ALICIA! Snälla! Lyssna! Jag är påväg till dej just nu, vart är du? Är du hemma?
Jag stelnade till, var han påväg till mej? Var han dum i huvudet eller? Jag ville ju inte träffa han!
-Skit i det du, var det enda jag kunde få fram och sedan så la jag på.

Det hade börjat regna och jag satt fortfarande kvar på asfalten. Jag orkade inte röra på mej. Här skulle nog inte Justin hitta mej, jag var ganska långt bort ifrån mitt hus. Jag la mitt ansikte i mina händer och satt så en bra stund. Som tur var så körde det inga bilar förbi, det var helt tomt där jag satt. Efter ett tag så hörde jag hur en bil kom körandes. Jag kollade upp och jag såg en stor Range Rover, det såg ut som Justins. Jag kollade in i bilen och jag såg Justin, han såg förvånad ut när han tittade på mej. Jag ställde mej snabbt upp och gick därifrån med raska steg. Jag hörde hur Justin stannade bilen och skrek:
-ALICIA, VÄNTA!
Jag bara fortsatte att gå, inte skulle han väl börja springa efter mej?
Regnet öste ner och mina kläder blev dyngsura. Jag hörde plötsligt hur någon sprang efter mej, jag kollade bak och jag såg Justin springa. Jag blev helt chockad, vad skulle jag göra? Jag började också springa, vad annars skulle jag göra? Justin ropade efter mej, han lät förtvivlad.
-ALICIA! SNÄLLA!
Jag brydde mej inte om honom och fortsatte springa, jag märkte att han började komma ikapp mej. Jag tog nu i allt jag hade och sprang som aldrig förr. Det kändes så bra ända tills jag plötsligt snubblade och ramlade på marken i en vattenpöl. Det blev svart ett litet tag och det ända jag hörde var ett skrik.
-ALICIA!....


Kommentarer
Postat av: Julia ♥

OMG!! MER!

Dumma Alicia för att hon aldrig slutar springa!! kan hon inte bara lyssna?

MEEERR!!! ♥

2010-11-14 @ 22:08:50
URL: http://juliamjfan.bloggplatsen.se
Postat av: Anonym

OMG NEJ!! :(

MEEEEEEEEEEEEEEER

2010-11-14 @ 22:21:07
Postat av: Anonym

du är grym!:)

2010-11-14 @ 22:37:39
Postat av: Anonym

Mer! :D

Nytt avsnitt ute www.justinbiebernovell.blogg.se

2010-11-14 @ 22:53:32
Postat av: clara

MER MER MER MER MER MER !!!!!!!!!!!! :D

2010-11-15 @ 09:13:16
URL: http://claran.blogg.se/
Postat av: Julia ♥

Varför skriver du inte? :( jag längtar som fasen efter chapter 30!! :O

MER! ♥

2010-11-15 @ 14:55:36
URL: http://juliamjfan.bloggplatsen.se
Postat av: Petra

som alla andra säger.. MEEEEER! det blev så spännande just nu ;o

2010-11-15 @ 15:26:44
URL: http://lifeofpetraah.blogg.se/
Postat av: Anonym

Nya avsnitt kommer när ni kommenterar<3

www.justinbiebernovell.blogg.se



Längtar tills kapitel 30 :D

2010-11-15 @ 15:27:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0