ME+U - chapter 4

Vi tog bussen hem och nu låg jag i min säng, utmattad och tänkte på Justin Bieber, han kallade mej sweetie, JUST MIG!
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------



Jag kom på mej själv med att jag låg och tänkte på Justin, jag ville inte tänka på han, jag kände han inte, jag hade träffat han en gång, jag visste inget om honom.. Förutom att han var söt och verkade vara trevlig då! Jag kunde inte ljuga för mej själv, jag längtade faktiskt till morgondagens möte med honom. Sedan somnade jag med Justin i tankarna, vare sej jag ville eller inte... Nästa morgon vaknade jag och flög upp i sängen och viskade Justin, väldigt tyst. Vart var han? tänkte jag för mej själv. Jaha, det var en dröm tänkte jag och så slängde jag mej i sängen igen. Jag hade drömt att han hade vart inne i mitt rum och skulle precis smeka mej på kinden men då vaknade jag. Mina drömmar kändes så verkliga fast ändå obehagliga på något sätt...

Jag kollade på klockan och den var redan 12 på dagen, jösses vad jag hade sovit länge. Fast vad spelar det för roll, det var ju ändå helg och nästa vecka skulle jag ha jullov, jag längtade redan. Jag gick upp och letade fram kläder, jag hittade ett par ljusa jeans och en rosa, tight T-shirt. Jag satte på mej det snabbt och det såg hyfsat bra ut, sedan så kladdade jag på mej lite mascara mer än vanligt som framhävde mina blåa ögon, sen så borstade jag noga igenom mitt långa bruna hår som slutade vid midjan. För en gångs skull så lät jag det vara utsläppt, det skulle nog Justin gilla... Vafan! Vad håller jag på med? Jag gör mej snygg för en kille, en kille som inte ens bryr sej om egentligen, eller? Jag gick ner och åt mat lite fort, ingen var hemma, mamma och pappa var på jobbet och syrran var väl hos sin kille. Tiden gick fort och vid 4 fick så ringde min mobil, jag sprang och svarade. Det var Sophia och sa:

-Hej Alicia! Vi tar bussen som går halv 5, ok? :)
-Ah, jag kommer sen! :)
-Bra hejdå! :)

Jag satte på mej mina nya, röda converse och en munktröja över min rosa T-shirt. Jag log för mej själv nästan hela vägen ner till bussen och mina nya converse gav mej lite mera självförtroende. Jag såg mina vänner stå där borta och dom väntade på mej, jag gick fort mot dom och dom omfamnade mej med en massa kramar. Bussresan gick fort och vi var framme vid 5 i stan, vi gick fort mot gatuhörnet som Justin kom ifrån förra gången.
Mina vänner skakade och frågade hela tiden:

-ser jag bra ut? Ser mitt hår bra ut? Har jag mascara under ögonen?
Hur orkade dom tänkte jag för mej själv, fast jag kunde inte klaga, jag själv hade ju faktiskt fixat till mej själv mer än vanligt men det var inget jämfört med mina vänner. Mina vänner kramade om mej och dom var hur glada som helst, jag kramade tillbaks och log. Jag var faktiskt också nervös och det pirrade lite i magen. Efter 5 min såg vi Justin komma från gatuhörnet leendes emot oss. Mina vänner log tillbaka och när han var nära oss så kramade dom om honom och han kramades tillbaka. Sedan kom han fram till mej och slog ut armarna och sa:

-Hej sweetie, vill inte du ha en kram?
Jag tittade nervöst på honom och svarade:
-Eh.. jo visst, och så kramade jag om honom snabbt.
Han luktade underbart gott och han var så mjuk.
-Haha, du behöver inte vara rädd, jag är snäll, sa Justin och skrattade flirtigt.
Jag skrattade tillbaka och vi fick lite ögonkontakt men jag blev nervös och vände bort blicken.
Han vände sej sedan om till mina vänner och Catherina frågade honom:

-Jaha.. vad ska vi göra nu då? :)
-Hmm.. vi kan gå och käka nånstans? svarade Justin och kollade på oss.
-JA! svarade Sophia, jag är utsvulten.
Taylor nickade instämmande.
-Vi kan gå till ett jätte bra ställe, gillar ni yoghurt? :) frågade Justin.
-JAA! svarade vi alla i kör, även jag.
-Då går vi då, sa Justin och började gå.

Vi gick efter honom utan att säga ett ord...





Kommentarer
Postat av: frida - sveriges nye kissie

tävling på bloggen, vinn systemkameror & andra

priser.

2010-11-03 @ 16:46:03
URL: http://pussymadeofgold.blogg.se/
Postat av: L I N N *

vill du vara med i min frågestund? Om du ställer en bra fråga så dår du en länkning av mig till frågan sedan när jag svarar? =) Kram Linn

2010-11-03 @ 16:56:41
URL: http://linnternstrom.blogg.se/
Postat av: Millaaa

du är sjukt bra på skriva asså! ;D

2010-11-03 @ 17:00:16
URL: http://aannddeerrssoonn.blogg.se/
Postat av: Anonym

jag vill veta vad som händer efteråt!! :(

2010-11-03 @ 17:54:33
Postat av: Karin

Hur bra som helst ju!!

2010-11-23 @ 20:38:16
URL: http://kaaaarinn.blogg.se/
Postat av: Karin

Hur bra som helst ju!!

2010-11-23 @ 20:39:11
URL: http://kaaaarinn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0