ME+U - chapter 43

-Nej det behövs inte, jag vill betala själv. Jag måste ändå hem, jag behöver nya kläder, insisterade jag.
-Som du vill, men är du säker på att klarar åka hem? Efter det där med dej och din pappa asså..? frågade Justin lite osäkert.
Jag tänkte riktigt länge.
-Ja, jag är säker.
Justin smekte min rygg.
-Jag kör dej dit, OK?
-OK, svarade jag.
Att veta att Justin hänger med fick mej att bli ännu säkrare..



Timmarna gick, jag och Justin var mest bara inne och kollade på TV och snackade, det fanns ju inte så mycket att göra. Kenny var ju här hemma med oss så vi umgicks också med honom och då kan vi ju inte riktigt göra som vi vill, haha. Vi hade även bestämt vilken film vi skulle kolla på och vilken tid filmen gick.
Nu var klockan redan halv 6. Jag och Justin kollade på TV tillsammans med Kenny.
-Ska vi kanske börja åka hem till mej nu? frågade jag och vände mej mot Justin.
Han vände sej också mot mej.
-Just det ja, klockan börjar ju bli mycket.
Han kollade på mej en liten stund och sedan så viskade han tyst i mitt öra.
-Är du säker på att du vill?
-Jag är säker, jag lovar, viskade jag tyst tillbaka.
-Dåså, sa Justin och ställde sej upp.
Kenny som satt i fåtöljen en bit från oss kollade på Justin och frågade:
-Justin, vart ska ni?
-Vi ska dra hem till Alicia och hämta lite grejer och sen så drar vi och kollar på bio, sa Justin glatt.
Kenny tittade på oss.
-OK, men var inte borta för länge, du vet hur din mamma är.
-Haha nejdå, sa Justin.
Kenny ställde sej upp och gav Justin det han behövde, pengar och sånt.

Några minuter efter det så gick vi ut till hans bil. Han låste upp bilen och nu satt vi inne i den.
-Då åker vi då, sa Justin och kollade in i mina ögon.
Han började köra och jag kände mej redan nervös. Tänk så skulle pappa få ett utbrott? Tänk så skulle han börja dra in Justin i det här? Tänk så skyddade inte mamma mej? Vad skulle hända? Jag andades snabbt och trummade på mitt lår.
Justin verkade fatta att jag var nervös så han tog tag i min hand och höll den i sin.
-Du klarar det här, precious.
Jag vände mej om mot honom och log.
Han kallade mej precious, han var så fin.
-Ja, jag klarar det här, sa jag starkt och modigt.
Justin släppte sedan min hand och började köra bilen ordentligt igen.
Jag var faktiskt inte nervös längre, bara jätte, jätte lite.
Efter ungefär en halv timme så var vi framme vid mitt hus. Jag stirrade på det gråa, lilla, tråkiga huset och ville bara gömma mej någonstans. Jag klarar det här, tänkte jag flera gånger om.
Justin stannade bilen och kollade sej omkring.
-Alicia.. Jag kan hänga med dej in, om du inte klarar det här, sa han och han smekte min kind.
-Nej jag vill inte att du ska bli inblandad i det här, det här är mellan mej och min pappa, jag ska klara det själv, sa jag och öppnade bildörren.
-Jag litar på dej, jag väntar här i bilen, sa Justin och log.
Jag log tillbaka och sedan så stängde jag bildörren och började gå mot mitt hus.

Jag var nu framme vid ytterdörren, jag kände lätt i handtaget, tog ett djupt andetag och öppnade.
Jag stog nu inne i hallen, jag såg inte mamma eller pappa någonstans. Dom kanske inte var hemma?
Plötsligt sticker någon ut huvudet från köket. Det var mamma.
-Alicia? Vart har du vart? Lilla älskling, berätta nu. Jag har ringt överallt.
Jag suckade.
-Mamma, jag berättar någon annan gång. Jag lovar. Jag behöver pengar, snälla?
Mamma tittade förvånat på mej.
-OK gumman, jag litar på dej. Jag vet att du aldrig skulle ljuga för mej. Men lova att du kommer hem ikväll, sa hon och började treva i sin plånbok.
Jag ville inte komma hem ikväll men när hon sa att hon litade på mej så kunde jag inte säga nej.
-OK, jag lovar, sa jag tyst.
Precis när mamma skulle ge mej 100-lappen så kom pappa ner från övervåningen och slet 100-lappen från hennes hand. Han kollade argt på mej och jag skyggade tillbaka....

-----------------------------------------------------------------------------------

kort del igen men det kommer mer ;)

Kommentarer
Postat av: Anna

mer nuuuuuuuu! :D

2010-11-19 @ 19:11:25
URL: http://theannalife.blogg.se/
Postat av: emma

sjukt bra!



meeeeeer ! :)

2010-11-19 @ 19:15:48
Postat av: Julia

s-s-s-superbra (yyy'

längtar tills nästa del kommer ;pp

2010-11-19 @ 19:19:48
URL: http://jjuliiiiaa.blogg.se/
Postat av: Anonym

Kanon! Meeeeer :D

2010-11-19 @ 19:22:46
Postat av: Julia

Den ääääger!!! nästa del nu nu nuuuu!!

2010-11-19 @ 19:28:23
Postat av: Julia ÄGER UT DEN FÖRSTA JULIA'N ! ;s

mer... skriv lite mer detaljerat.

2010-11-19 @ 19:28:30
URL: http://dedu ;s
Postat av: victoria

snälla 2till ikvällll!!!

2010-11-19 @ 19:37:09
Postat av: Carolina

MMMeeeeerrrrrr:D

2010-11-19 @ 20:03:36
Postat av: Julia ♥

OMG vilken hemsk pappa !! :O meeer ! ♥ älskar historien :D

2010-11-19 @ 20:27:54
URL: http://juliamjfan.bloggplatsen.se
Postat av: Lina

Sjukt bra historia! <3

Älskar. Vill bara ha mer och mer :D

Kolla gärna in min blogg :)

2010-11-19 @ 22:23:30
URL: http://pinkliina.blogg.se/
Postat av: Millaaa

hatar hennes pappa!

2010-11-19 @ 23:04:43
URL: http://aannddeerrssoonn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0