ME+U - chapter 60

-Din kind.. Har Jasmine slagit dej? sa hon plötsligt och kollade på min kind.
Skulle jag ljuga? Jag ville inte att Justin skulle få veta för då kanske han skulle bli skitarg på Jasmine. Då kanske dom skulle börja bråka och då skulle alla se det. Och tänk så skulle Justin få reda på det där Jasmine berättade. "Btw, jag och Justin gick ganska långt i sängen i L.A" ekade i mitt huvud och jag rös till. Tänk så var det sant? Nej, det kunde det bara inte va. Eller? Något sa mej att jag kunde lita på Caitlin och jag kollade in i hennes ögon.
-Ja, hon slog mej men snälla berätta det inte till Justin! Caitlin, lova att du inte säger det...!



caitlin..

Hon tittade in i mina ögon och jag tittade in i hennes.
-OK då. Men egentligen tycker jag att Justin borde få veta.
Caitlin hade rätt men det skulle inte gå bra, allt skulle bara bli kaos.
-Jag vet men det blir bättre såhär, sa jag bestämt.
-Är du verkligen säker på det? frågade hon försiktigt.
Jag nickade och sen blev det tyst igen.
-Ska vi gå ut nu? sa Caitlin tillslut.
-OK, är min kind fortfarande röd?
Cailtin tittade noga på min kind.
-Nej det har gått bort nu.
Vi började gå mot dörren men vi stannade hastigt framför den. Caitlin stog och kollade ner i golvet, något var konstigt. Hon visste något, jag ville verkligen veta vad.
Jag vände mej mot henne och tog ett djupt andetag.
-Caitlin, jag vet att du vet något som inte jag vet. Något om Justin och Jasmine, eller hur? Vad var det som hände förut? sa jag och hon tittade genast in i mina ögon och sen ner i golvet igen. Åhhh, kunde hon inte bara berätta?

-Jag vet att du vet något. Berätta! sa jag bestämt och hon kände sej tvingad att kolla upp på mej.
Hennes ansikte såg lite sorgset ut.
-Vill du verkligen veta? sa hon tyst.
-JA!
-OK.. Jag tror det är något mellan Justin och Jasmine. När vi åt förut så märkte jag att Jasmine smekte Justins ben under bordet. Och nästa sekund så rusade Jasmine hit. Jag vet så mycket mer än dej om dom, jag har vart med dom jätte många gånger. Och alltid ska dom hålla på och tafsa eller kyssas när ingen ser, sa Caitlin och kollade sedan ner i golvet igen.
VA? Vafan höll Jasmine på med? Men antagligen måste ju Justin ha blivit sur när Jasmine smekte hans ben? Hon hade ju gått in på toaletten och lipat. Och Justin såg ju riktigt förbannad ut när hon gick. Så nej, Justin kunde inte ha gillat det iallafall. Och jag bryr mej inte om dom har hållt på med varandra tidigare. Jag och Justin kände kanske inte ens varandra då? Jag visste inte längre vad som var sant och vem jag skulle lita på.
-Men.. Justin måste ju ha blivit sur på Jasmine eftersom hon gick ju hit? Jag såg att hon hade gråtit? Och förresten så kände jag nog inte ens Justin när dom höll på med varandra, sa jag bestämt och kollade på Caitlin.
-Du kanske har rätt men det var iallafall vad jag såg. Hur länge har du känt Justin? För det var typ några månader sen dom höll på med varandra.
En lättnad gick igenom hela min kropp. Men ändå, dom hade ju trots allt kysst varandra när jag och Justin var "ihop"! Och Jasmine hade sagt att dom hade gått långt i sängen, var det sant? Åh, vad frustrerande allt skulle vara.

JUSTINS PERSPEKTIV

Varken Caitlin eller Alicia hade kommit tillbaka och nu hade det gått 10, långa minuter. Vad höll dom på med? Tänk så mådde inte Alicia bra, tänk så hade det hänt något? Jag kände ändå på mej att Jasmine hade ett finger med i spelet. Jag vände mej sakta mot henne när ingen såg, hon vände sej mot mej med. Jag viskade hotfullt i hennes öra.
-Jag vet att du har gjort något mot Alicia. Du kommer ångra dej, vad det än är du har gjort.
Jag tog sedan snabbt bort min mun från hennes öra och tittade runt bordet. Ingen hade sett eller hört något. Jag tittade snabbt på Jasmine som nu satt där alldeles illröd med tårar i ögonen. Hennes händer darrade och hon såg riktigt förbannad och nervös ut. Så, det var alltså sant? Hon hade gjort något mot Alicia? När jag får reda på vad så kommer hon ångra sej som fan. Alicia är min flickvän och ingen ska få göra henne illa. Ingen. Det räckte med att jag redan hade sårat henne genom att kyssa Jasmine.
Och tänk så ljuger Caitlin för Alicia nu om det som hände förut? Hon såg ju det och hon kan ju hitta på vad som helst. Varför skulle allt alltid strula till sej?





ALICIAS PERSPEKTIV

Jag och Caitlin stog fortfarande framför dörren och ingen vågade öppna den.
-Men vad jag ska jag säga till alla? Jag har ju vart borta hur länge som helst, sa jag osäkert.
Caitlin såg ut att fundera en liten stund.
-Du kan säga att du inte mådde så bra, att du fick ont i huvudet och mådde illa? sa hon och log.
Det lät faktiskt bra och skulle nog låta trovärdigt.
-OK det blir bra, sa jag och log tillbaka.
Sedan så öppnade hon dörren och nästan alla vände sej om när vi kom in i rummet. Både jag och Caitlin log vänligt mot alla och satte oss sedan bredvid varandra. Usher var snabb med att fråga vad som hade hänt.
-Vad länge du var borta? Hände det något?
Jag kollade på Caitlin och sedan på Usher och alla andra.
-Jag fick lite ont i huvudet och så mådde jag illa. Jag trodde jag skulle kräkas där inne, sa jag och försökte få det att läta trovärdigt. Alla verkade tro på mej förutom Justin och hans mamma. Fan.. Vad pinsamt att dom fattade att jag ljög. Att ljuga var det värsta jag visste, speciellt för vuxna. Justins blick spände sej fast i mej och jag var tvungen att titta bort. Jag började äta min kalla mat och vågade inte kolla upp en endaste gång. Jag märkte ändå att Jasmine stirrade surt på mej hela tiden över bordet.




JUSTINS PERSPEKTIV

Äntligen hade Alicia och Caitlin kommit tillbaka men något stog inte rätt till. Jag såg att Alicia ljög när hon sa att hon bara mådde lite dåligt. Jag såg det, hon kunde inte ljuga för mej, inte för min mamma heller. Åh, jag hade lust att bara skaka om henne och tvinga henne säga sanningen!! Och varför satt Jasmine och stirrade surt på Alicia exakt hela tiden? Och Alicia och Caitlin log mot varandra så Caitlin kunde väl ändå inte ha ljugit? En massa tankar snurrade runt i mitt huvud och jag hörde inga runt omkring mej. Jag såg bara Alicia som sorgset tittade ner i bordet. Jag orkade inte med det här längre, vad hade hänt? Jag stirrade på Alicia hela middagen och kunde inte få ner mer mat i min mage. Äntligen så vaknade jag till av att Usher halvskrek:
-HALLÅ! Nu ska vi ALLA åka och fixa ett par saker inför imorn eftersom Justin ska ha tour. Så ALLA barn stannar här! OK? Let's go!
Alla började resa sej upp och tog på sig sina kläder och skor. ÄNTLIGEN! Nu kunde jag prata med Alica! Jag, Jasmine, Alicia, Caitlin, Chaz, Christian, Jaden och Ryan satt fortfarande kvar vid bordet. Äntligen hade alla fått på sej sina kläder och skor och nu skulle dom dra. Mamma gick fram till mej där jag satt och sa bestämt:
-Vi kommer hem om kanske två timmar eller mer, vi har mobilerna med oss så det är bara att ringa om ni vill. Och kom ihåg att ni ALLA ska vara vänner och riv inte ner stället är ni snälla! Jag tittade på alla runt bordet och log sedan till mamma.
-Haha oroa dej inte, mamma!
Jag gav henne en kram, dörren stängdes igen och nu var ALLA vuxna borta...!









Kommentarer
Postat av: Anonym

OMG VAD BRA DETTA ÄR DEN ROLIGASTE NOVELLEN ATT LÄSA! keep i up girl you're amazing!! :D

2010-11-28 @ 12:54:36
Postat av: Anonym

en till senare o nu!!!!!!!!

2010-11-28 @ 12:58:28
Postat av: elin

när kommer nästa? :) super bra!

2010-11-28 @ 13:07:19
Postat av: Anonym

mer, jävligt bra fortsätt! :)

2010-11-28 @ 13:07:41
Postat av: Anonym

asså herregud den här novellen är den bästa, ååh älskar den ! snälla det kan väl komma 2 till idag? för det är jätte spännande!

2010-11-28 @ 13:08:13
Postat av: Anonym

nästa del NUUU kan inte väntaa !!

2010-11-28 @ 13:23:41
Postat av: Anna

doh doh doooh. mer! :D

2010-11-28 @ 13:30:38
URL: http://theannalife.blogg.se/
Postat av: Carolina

meerrr denna novellen e bäst !!!<3 skriv meerr :D <3

2010-11-28 @ 13:58:54
Postat av: esme

SKRIV MEER!!!OMG SÅ SPÄNNANDE!

2010-11-28 @ 14:01:00
Postat av: Julia ♥

OMG !! :O MEEER NU!!! ♥ jag måste få veta mer !! <3 BÄSTA NOVELLEN EVER !!

2010-11-28 @ 15:39:34
URL: http://juliamjfan.bloggplatsen.se
Postat av: Anonym

näär kommer nästa del? :D

2010-11-28 @ 16:11:03
Postat av: sina

Avsnitt 25 uppe!

2010-11-28 @ 16:18:04
URL: http://jblovestories.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0