ME+U - chapter 8

Justin satte sej sedan bredvid mej och startade bilen och så körde vi.
Det var ganska tyst och vi kollade bara på varandra lite då och då.
Justin öpnnade plötsligt munnen och sa..



----------------------------------------------------------------
-Jo.. du kanske undrar varför jag ville träffa dej ensam?
Han vände sej mot mej.
-Ehm.. ah, varför? svarade jag som ett fån.
Justin vände sej mot vägen igen och mumlade.
-Jo.. Jag ville träffa dej ensam för att jag tycker du är speciell, du är inte som alla andra, du är liksom dej själv, du anstränger dej inte för att jag ska lägga märke till dej..
Justin tittade fortfarande på vägen och det hettade till i mina kinder.
Han vände sej sedan mot mej och log lite generat.
-Du förstår hur jag menar va? frågade han.
-Ja..
-Asså du är inte som dina vänner, dom försöker för mycket tillskillnad från dej. Det är det jag gillar med dej, du är normal med mej, sa Justin och kollade äntligen på mej.
Mitt hjärta bankade hur fort som helst nu och jag kände mej helt varm i kroppen.
-Verkligen..? sa jag och jag måste ha låtit som en idiot.
-Ja, sa Justin och log mot mej.
Jag log tillbaka lite osäkert och sedan så vevade jag ner rutan, det blev bara lite för mycket för mej just nu. Ingen kille hade någonsin sagt något sånt till mej.

Vi satt tyst hela vägen fast jag såg att Justin sneglade på mej lite då och då. Efter en stund så var vi framme vid ett vid ett hus, ett skitstort hus. Jag kollade häpet på det och kollade sedan på Justin.
-Vi är framme nu, sa Justin och log.
-OK!
Vi gick ut ur bilen och han låste, sedan så låste han upp dörren till det enorma huset. Han höll upp dörren för mej och så gick vi in. Jag kollade omkring i huset, det var verkligen stort och det fanns en massa saker överallt som en karaokebar, biljard, airhockey och en massa såna saker.
Jag kollade på Justin förvånat och frågade:
-Wow, bor din kompis såhär?
-Ah, vi är typ alltid här och chillar, jag och en massa kompisar alltså.
-Coolt, sa jag och gick fram till airhockeyn.
-Ska vi köra? , frågade Justin.
-OK, svarade jag glatt.

Han satte på strömmen och så började vi spela. Han vann mej lätt och när det var slut skrek han:
-Haha jag vann!
-Ne det menar du inte? sa jag och skrattade.
-Jag är bäst, sa Justin och skrattade tillbaka.
Jag svarade inte utan satte mej i en stor, vit soffa i TV-rummet. Han satte sej bredvid mej och slog på TV:N, det var en oerhört stor platt-TV. Vi kollade lite på TV och han harklade sej lite då och då. Jag visste inte om jag inbillade mej men det kändes som om han flyttade sej närmre och närmre mej hela tiden. Plötsligt så kände jag nånting nudda min hand, jag kollade ner och på min hand låg Justins. Jag visste inte vad jag skulle göra så jag lät den ligga kvar. Jag låtsades som ingenting och fortsatte kolla på TV, det gjorde han också. Men efter en liten stund så tog Justin bort handen och frågade:
-Är du hungrig Alicia?
-Ja, lite, är du?
-Ja jag är utsvulten!
-OK.. jag med, skrattade jag.
-Jag visste det, sa Justin och log lite flirtigt.
-Det finns mat klar, du gillar italienskt va? frågade Justin och började gå mot köket.
Jag hängde efter honom och svarade:
-Ja, det är skitgott!
Justin dukade fram maten till oss och sedan satte vi oss vid bordet, mittemot varandra. Han hade t.om tänt ett ljus mellan oss, hur gulligt var inte det? tänkte jag för mej själv.
Vi började äta utan att säga ett ord till varandra. Maten var verkligen god och Justin bröt tystnaden och sa:
-Så.. vad är din favorit-rätt?
-Spaghetti och köttfärsås, din då? svarade jag honom med ett leende.
-Vi har nästan samma, min är Pasta Alfredo, han log mot mej.
-Haha, det är väl inte samma? sa jag och skrattade.
-Ne men typ..
Vi blev tysta igen. Jag ville faktiskt att han skulle börja prata igen men det var ju inte bara hans ansvar. Jag samlmade mod till mej och frågade:
-Har du några syskon då?
Han lös upp och svarade:
-Jaa en lillebror och en lillasyster som heter Jazmyn och Jaxon.
Fast jag önskar att jag kunde träffa dom oftare, dom bor med min pappa, sa Justin och kollade ner i bordet.
Jag tyckte synd om honom och svarade bara:
-Jag förstår...
-Har du några syskon då? frågade Justin snabbt.
-Ja en storasyster som heter Liza.
-OK, bor dina föräldrar ihop?
-Ah det gör dom, fast inte dina va? frågade jag.
Han kollade på mej med ledsna ögon..
-Umm.. Nej dom skildes när jag var liten.
Jag tittade tillbaka på honom och jag kände på mej att han blev ledsen.
-Vad tråkigt, svarade jag för jag visste inte vad jag skulle säga.
-Skitsamma, är du klar? log Justin.
-Ah!

Vi tog bort maten och sedan gick vi ut från köket. Istället gick vi ner ut till garaget, varför fattade jag inte. Justin öppnade garaget och stängde det sedan. Det blev mörkt men han tände en liten lampa, jag hörde att han skramlade med något och plötsligt så höll han i en ursnygg gitarr.
Han tittade på mej med sina vackra bruna ögon och log.
Han började spela på gitarren och kollade fortfarande på mej.
Han började sjunga för mej.

"It's like a angel came by and took me to heaven, It's like u took me to heaven girl, cus when I stare in your eyes it couldn't be better, I don't wan't u to go, oh no. I never let you go"

Han slutade spela och kollade på mej flirtigt.
Det brändes fortfarande i kinderna och jag kunde inte ens le.
Han skrattade åt mej och kom närmare mej, nu var vi nästan ansikte mot ansikte.
-Wow.. vad var det där för låt? frågade jag.
-Haha.. va? Har du aldrig hört den? frågade Justin förundrat.
-Nej.. faktiskt inte, sa jag och skämdes.
-Jaha.. men det är iallafall min låt, sa Justin.
-Jaha.. men det var ju sjukt bra, svarade jag och log.
Justin tittade på mej lite konstigt och frågade plötsligt:
-Du är inget fan av mej va? Eller asså, typ som dina vänner säger vi.
-Nej, faktiskt inte, jag har aldrigt känt för att va något fan, svarade jag idiotiskt.
-Jag fattar, svarade Justin.

Han tog plötsligt tag i min hand och så gick vi in i huset igen.
Vi satte oss i den vita soffan igen och han höll fortfarande kvar i min hand. Det kändes konstigt men ändå så underbart, hans hand var så mjuk, han luktade så gott, ååååh...
Han flyttade sej närmre mej och smekte min kind, jag rodnade. Sedan så flyttade han sina händer till min midja lite lätt och kollade rakt in i mina ögon, några sekunder senare så kände jag något mjukt emot mina läppar, han kysste mej. Jag kysstes tillbaka och jag kände mej helt varm i hela kroppen, jag drog mina händer igenom hans hår och han kysste mej längre och hårdare...
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Kommentarer
Postat av: Emma

Åhhh vad bra! Kommer det några fler idag? :D

2010-11-07 @ 14:42:30
URL: http://jbstorys.blogg.aw
Postat av: Anonym

skriv mer :D

2010-11-07 @ 14:50:11
Postat av: Julia

s-s-s-superbra! (yy)

längtar efter fler ;pp

2010-11-07 @ 15:48:12
URL: http://jjuliiiiaa.blogg.se/
Postat av: Millaaa

ååh! super :D

mera! :)

2010-11-07 @ 16:56:43
URL: http://aannddeerrssoonn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0