ME+U - chapter 5

-Vi kan gå till ett jätte bra ställe, gillar ni yoghurt? :) frågade Justin.
-JAA! svarade vi alla i kör, även jag.
-Då går vi då, sa Justin och började gå.

Vi gick efter honom utan att säga ett ord...
-----------------------------------------------



Efter en liten stund så sa Justin:

-Tjejer, har ni vart på Buckhead förut? Vi är snart där..
-Ja, deras yoghurt är är så goooood! svarade Catherine.
-Eller hur, sa Taylor och Sophia på samma gång.
Dom började skratta även Justin men så kollade han på mej och frågade:
-Vilken är din favorit yoghurt då? :)
Jag försökte låta självsäker och svarade:
-Frozen Yoghurt, och log.
Justin tittade på mej med sina vackra ögon och svarade snabbt:
-Really? Min med! :)
-Coolt! Svarade jag och vi fick den dära ögonkontakten igen och jag blev nervös, som vanligt.

Vi var framme vid Buckhead och gick in, det var ganska tomt där idag, det satt endast 4 personer vid ett bord. Vi beställde vad vi skulle ha och så satte vi oss vid ett bord där ingen kunde se oss. Justin pratade på likaså mina vänner, jag var inte direkt delaktig i samtalet, bara ibland. Sophia, Catherine och Taylor ställde sej plötsligt upp och sa att dom behövde gå på toaletten, dom skulle säkert fixa till håret och sminket tänkte jag för mej själv och satt kvar vid bordet, ensam med Justin. Det blev tyst i någon minut och jag åt min yoghurt snabbt och helt plötsligt så började Justin skratta. Jag slutade äta och frågade:

-Vad är det?
Justin skrattade fortfarande men svarade:
-Du har yoghurt på näsan, sötnos!
Jag skulle precis torka bort det men Justin var snabb och tog bort det med sitt finger.
Det hettade till i kinderna och jag började skratta lite lätt.
Justin skrattade också och sa sedan:
-Vad gulligt skratt du har! :)
Han tittade rakt in i mina ögon och jag kände mej förtrollad.
-Nej det har jag inte, men du har! :)
Jag fattade inte att jag sa det sista och kollade ner i bordet.
Justin skulle precis säga något men Sophia, Taylor och Catherine kom plötsligt och satte sej vid bordet.
-Har ni haft kul? :) frågade Sophia.
Justin kollade på mej flirtigt och svarade:
-Ja jätte kul! ;)
-Bra, svarade Sophia och log.
Vi fortsatte prata en stund till men sedan så fick Justin ett samtal och sa att han var tvungen att gå men innan det så ville han ha våra mobilnummer. Mina vänner sa sina först och jag sist, han log för sej själv när han la in mitt i sin mobil och kollade på mej.

-Tack ska du ha sötnos! ;)
-Inga problem, svarade jag och log.
Vi kollade på varandra en liten stund och sedan så gick han ut från Buckhead. Jag och mina vänner satt kvar vid bordet en stund och snackade, men jag hörde dom inte. Jag tänkte bara på Justin,på  hans skratt, leende och hans fina ögon, när han rörde min näsa (haha) och att han kallade mej sötnos minst två ggr.
Hade jag och Justin fått någon slags kemi? Vi fick ju ögonkontakt flera gånger och han gav mej fjärilar i magen. Hur kunde det ändras så snabbt? Först så brydde jag mej knappt om honom och kände ingenting för honom, nu var det något helt annat.

Efter en stund så började vi gå mot bussen och bussresan gick oerhört snabbt, jag kramade mina vänner hejdå och skulle precis börja gå mot mitt hus och plötsligt fick jag ett SMS där det stog..

Del 6 kommer senare ! ;)



Kommentarer
Postat av: S A N D R A T J U L I N S

I min blogg skriver jag om saker andra kanske inte vågar berätta... Jag vill visa att vi inte är ensamma! http://sandratjulins.blogg.se/category/barndom.html

2010-11-04 @ 10:45:09
Postat av: Millaaa

sv; varsågod :)

men ååh du måste ju skriva vad som händer sen! ;D

2010-11-04 @ 11:02:22
URL: http://aannddeerrssoonn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0