ME+U -chapter 7

Jag tänkte på killen, killen som alla ville ha, och han ville träffa just mej, han tyckte jag var speciell, han hade tjejer på hela jordklotet att välja på men han valde mej, jag kunde inte fatta det. Några minuter senare så somnade jag med mobilen i handen, jag kunde inte få nog av Justins flirtiga sms...
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------



Jag vaknade vid 12 på dagen igen, jag fattade inte hur jag kunde sova så länge men det berodde nog på att jag vaknade flera gånger om på natten. Jag låg kvar i sängen en liten stund och kom sedan på att det var idag jag skulle träffa Justin, jag studsade upp ur sängen och gick in i duschen. Jag duschade snabbt och sedan valde jag kläder mycket noga. Jag bestämde mej för ett par svarta, rippade jeans, ett linne och en röd munktröja. Jag sminkade mej lite snabbt med mascara och sedan var jag klar. Jag såg faktiskt självsäker ut när jag kollade mej själv i spegeln, och allt skulle se så mycket bättre ut med mina nya, röda converse också...

Klockan var redan 1 och om två timmar var det dags att träffa Justin, jag var verkligen hypad. Jag satte mej vid datorn och spelade hög musik och bara väntade in tiden. Vid 2 tiden så fick jag ett sms, jag kastade mej över mobilen där det stog:

"Hey sötnos, sovit gott? Kom ihåg att vi ska mötas kl 3. // Bieber;)"
Jag smålog och medans jag sms:ade tillbaka till honom.
"Hey, ja det har jag, har du? :) Klart jag kommer ihåg!"
Några sekunder senare så vibrerade mobilen.
"Bra, ja jag har ju drömt om dej ;)" stog det på Justins sms.
Jag skrattade, han måste nog ha skojat.
"Jasså? ;) Men vi ses kl 3, kommer sen, hejdå!"
Justin skrev tillbaka.
"Ah det gör vi, hejdå!" :)

Vid halv 3 så sprang jag till bussen och var framme i stan efter en halv timme. Klockan var prick 3 och jag stog vid gatuhörnet och kollade mot hållet där Justin skulle komma ifrån men jag såg honom inte. Efter 10 min så trodde jag att han hade dissat mej så jag började gå tillbaka mot busshållsplatsen. Jag fick en klump i magen där jag gick, helt plötsligt så hör jag någon ropa Alicia och tar tag i min arm. Jag vände mej om och det var Justin, han höll fortfarande kvar i min arm medans han pustade ut. Han hade antagligen sprungit efter mej...
-Asså förlåt att jag är försenad men det kom en massa fans på vägen, jag kom ingenstans.
Han tittade rakt in i mina ögon och jag hade lust att bara krama om honom.
-Det gör inget, jag förstår men jag trodde verkligen att du hade dissat mej, svarade jag.
Justin tittade på mej med sina vackra ögon och svarade snabbt:
-Det skulle jag aldrig göra, bara så du vet!
-Okay.. svarade jag blygt.

Vi kollade på varandra och mitt hjärta slog snabbare och snabbare.
Han slickade sej om läpparna och sa sedan:
-Förresten, jag har inte fått någon kram? ;)
Jag skrattade och kramade honom men släppte ganska snabbt.
Jag tyckte det var ganska pinsamt på något sätt, jag var ju inte bra på sånt här.
Kom vi går sa Justin och jag följde efter.
-Vart ska vi? frågade jag.
Han tittade på mej lurigt och svarade:
-Till min kompis ställe, han är inte där..
Jag fattade noll, vart skulle vi?
-Ehm okej.. svarade jag frågandes.
-Eller, vi kan göra något annat om du vill..?
-Nej, det går bra svarade jag och log.
-Bra, svarade Justin och log tillbaka.
Plötsligt var vi framme vid en stor Range Rover, det var hans Range Rover.
Han låste upp bilen och höll öppet bildörren för mej.
-Varsegod madame! ;)
Jag skrattade och satte mej inne i bilen.
Justin satte sej sedan bredvid mej och startade bilen och så körde vi.
Det var ganska tyst och vi kollade bara på varandra lite då och då.
Justin öpnnade plötsligt munnen och sa..





Kommentarer
Postat av: Emma

Skit bra! Kommer det några fler ikväll? :D

2010-11-04 @ 20:54:41
URL: http://emmaslivitext.blogg.se/
Postat av: Millaaa

men ååh :D mera!

hahah jag blir så himla glad när jag läser! ;)

2010-11-04 @ 21:49:50
URL: http://aannddeerrssoonn.blogg.se/
Postat av: Frida

Haha jättegullig novell, ska verkligen följa den :D

2010-11-04 @ 22:21:14
URL: http://littlemonster.blogg.se/
Postat av: Sofie

Fruktansvärt bra! Är du verkligen bara 14 år?! Fortsätt skriva så kommer du komma långt! Jag skriver också på min blogg, dikter och texter. Väldigt känslosamma och lite konstiga kanske. Men blev sugen på att skriva novellen nu! kram på dig

2010-11-05 @ 01:51:45
URL: http://sofiesroom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0