ME+U - chapter 12

Jag undrade vad det kunde vara och svarade mycket tyst.
-OK.. som vadå?
-Jo.. du har ju inte hört av dej på typ tre dagar, inte vart inne på MSN eller vart hemma så mycket. Vart har du vart? Och vem menar du på alla dina tweets? En kille?
Jag fick en klump i halsen.........
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------



Hur fan kunde jag glömma att Sophia kunde se allt jag skrev på twitter? Varför tänkte jag inte på det? Jag svalde klumpen och svarade:
-Jo asså.. Jag träffar en kille, vem det är kommer du inte få veta, inte än iallafall. Jag lovar Sophia att jag kommer berätta för dej när det känns rätt.
Det kändes skönt att ha fått det sagt men Sophia svarade surt:
-Jag förstår, men jag är fan din bästa vän så du kan berätta!? Du kan iallafall höra av dej..
Jag fick en obehaglig känsla i magen och svarade lite lätt:
-Jo jag vet att du är min bästa vän, men jag kan inte berätta nu. Och förresten, varför ska bara jag höra av mej? Du har ju inte heller ringt! Det sista lät lite fel och det märkte Sophia.
-Fan va taskig du är Alicia, sa Sophia och klickade mej.

Jag kastade mobilen i golvet och la mej på sängen och började smågrina. Jag menade inte att vara taskig, hur länge skulle jag orka hålla detta hemligt? Jag och Justin var ju trots allt bara vänner, eller? Skulle jag riskera min och Sophias vänskap pågrund utav honom? Min mobil ringde, ofta den inte hade gått sönder efter att jag hade slängt den i golvet? Jag tog upp mobilen från golvet och så hörde jag Justins röst.
-Hey Alicia, vad gör du? :)
-Hey.. Inget, svarade jag snyftandes.
-Vad är det Alicia? Varför gråter du? Berätta! sa Justin oroligt.
Jag tog ett djupt andetag och svarade:
-Jag och Sophia har bråkat..
-Om vad? frågade Justin.
Skulle jag berätta det? Jag vågade inte men jag gjorde det ändå.
-Om dej och mej, asså hon vet inte att vi träffas för jag vill inte berätta. Hon har sett mina tweets och vill veta vem det är. Jag sa bara att det var en kille och att jag skulle berätta vem det var men inte nu, och så var hon sur för att jag inte hade hört av mej till henne..
Jag snyftade till och Justin sa:
-Alicia, gråt inte. Om du tror att du inte får berätta till henne om mej så tror du fel. Du får berätta om du vill men helst inte fler. Jag vill inte att du ska bli ovän med dina vänner pågrund av mej, OK? Sluta gråt nu sötnos..

Hans ord gjorde allt så mycket bättre och jag slutade gråta.
-Asså Justin, det är inte därför. Jag ville inte berätta till henne för att jag var rädd för att hon skulle tycka det var konstigt. Jag gillade ju inte dej förut, jag sket helt och hållet i dej, och nu så träffas vi och allt.. sa jag.
-Jaha.. Men jag tycker du ska berätta till henne, det blir bättre så. OK?
Han gav mej styrka och jag bestämde mej.
-Jag ska göra det Justin, efter att vi har träffats ikväll..
-Bra sötnos, känns det bättre nu? sa han ödmjukt.
-Ja.. Tack Justin! Jag ska duscha nu förresten, vi ses sen. Puss!
-Ah vi ses sen, puss på dej ;) sa Justin och så lade vi på.

Jag stog i duschen och allt kändes så mycket bättre nu. Det varma vattnet rann över min kropp och jag slöt mina ögon. Det var ungefär en och en halv timme kvar tills jag skulle träffa Justin, snyggaste Justin......

------------------------------------------------------------------------------------------------

Nu ska jag kolla på CSI , Justin är ju med ;)





Kommentarer
Postat av: Julia

s-s-s-superbra (yy'

längtar tills nästa del kommer ;pp

2010-11-08 @ 22:07:50
URL: http://jjuliiiiaa.blogg.se/
Postat av: Anonym

NÄR KOMMER NÄSTA ? (:

2010-11-09 @ 15:51:01
Postat av: JEENKAA

DOM HÄR NOVELLERNA ÄR MIN DROG, GE MIG MER ! (:

2010-11-09 @ 16:18:31
URL: http://jenkaeriksson.blogg.se/
Postat av: Nicoleee

Lägg ut mera, dom är verkligen skiiiiit bra :')!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

2010-11-09 @ 16:34:14
Postat av: SofiesRoom

Hihi alla är som galna! Vad kul ! :D Jag kan inte fatta att du kommer på nya spännande saker varje dag.. Jag hoppas aldrig att denna novellen ska ta slut.. haha! Jag blir också sugen på att skriva noveller nu :)Kram på dig !

2010-11-09 @ 23:53:23
URL: http://sofiesroom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0