ME+U - chapter 11

Jag flinade åt smset och satte på mej sovkläder snabbt och la mej i sängen igen med mobilen i handen.
"Hihi.. Längtar redan! Godnatt." svarade jag honom och sedan måste jag ha somnat.........
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------



Jag vaknade nästa morgon av ännu ett sms, och det var såklart från Justin. När jag såg Justins namn stå på displayen så log jag, jag läste smset snabbt.
"Godmorgon sömntuta, sovit gott eller sover du kanske fortfarande? //Bieber;)
Jag läste om det en gång till och sen så smsade jag tillbaka.

"Godmorgon Justin, nej inte nu längre hahha ;)"
Jag kom och tänka på att vi skulle träffas ikväll och jag genast glad. Jag längtade redan, att bara få vara i hans närhet. Det kändes så dumt för jag kände han ju knappt inte, jag visste nästan inget om honom nu när jag tänkte efter. Jo, det är klart att jag vet att han är känd men liksom, jag vet inget om honom. Inget personligt. Han berättade ju lite om sin familj och det var det enda. Annars så var han hur snygg som helst och den snällaste killen jag någonsin hade träffat.

Det plingade till i mobilen, jag glömde nästan av att jag väntade på ett sms från Justin.
"Haha förlåt, ville inte väcka dej.. Men ville bara säga godmorgon och hur söt du är ;)"
Jag skrattade åt smset lite tyst, varför var han alltid så snäll mot mej?
"Haha.. Justin du är allt för söt du.." skrev jag efter ett tag.
Några minuter senare så skrev Justin tillbaka.
"Jag vet, men du är sötare! Längtar tills ikväll.."
Jag skrattade igen fast nu ännu mera, han var så töntig men ändå så söt och snygg.
"Haha OK vi säger väl så då ;) Jag med.."
Jag kände hur magen skrek efter mat så jag gick ner till köket och där satt mamma och pappa. Dom tittade på mej lite fundersamt och jag satte mej vid bordet.
Mamma frågade plötsligt:

-Vem skjutsade hem dej igår och vart var du?
Jag kollade lite nervöst på dom, Liza hade antagligen skvallrat.
-En kompis bara, han är kompis med Sophia. Jag var hemma hos Sophia tillsammans med andra vänner, ljög jag.
Pappa tittade irriterat på mej.
-Det är OK Alicia, men vi vill gärna veta vart du håller hus och vilka du umgås med, det är allt, sa pappa.
-Men jaaaa, sa jag surt och sket i att äta mat och sprang upp på mitt rum.

Varför skulle dom alltid bry sej om allt hela tiden? Idioter...
Jag kände mej lite taskig över att ha ljugit om Justin men jag kände mej tvungen. Dom hade aldrig trott mej och Sophia och dom skulle kanske få reda på att jag träffar Justin. Det ville jag helst inte, iallafall inte just nu. Jag satte mej vid datorn och twittrade:
"I'm angry right now, I just wan't to meet u, can't wait till tonight"
Jag lugnade ner mej lite och sedan så satte jag på musik och kollade Justins senaste tweets. Jag fastnade vid ett speciellt tweet som var skrivet igår där det stog:
"Today I was with someone special, we had it great. Miss u already.."

Jag tänkte efter och han måste ha menat mej, igen. Jag blev så glad över att läsa texten om och om igen, han saknade mej redan. Jag kände detsamma, konstigt nog. En timme senare så kollade jag mobilen, Justin hade skrivit två sms, jag glömde av att vi smsade.
"Ja det gör vi min sötnos, kommer och hämtar dej innan 8, kom ihåg det!"
På det andra stog det:
"Alicia, vad gör du? Hallå?"
Jag satte mej ner och började smsa.
"Förlåt, jag glömde av att vi smsade. Och nej jag glömmer inte ;)"
En halv timme senare så ringde min mobil, jag kollade på displayen, det var Justin. Jag svarade snabbt.
-Hey det är Justin, vad är det som har hänt? Jag kollade din twitter och du skrev att du var arg."
-Hey Justin, nej men asså jag började bara tjafsa lite med mina föräldrar. Inget allvarligt."
-OK, trodde det hade hänt någonting. Och jag gillade det andra du skrev.. ;)"
-Hahahhaa ;) Vad bra då!
-Yes, men du.. ska åka på en intervju nu, men jag ringer dej senare. Hejdå Alicia!
-Ah OK, hejdå Justin!
"KLICK".

Jag gick och satte mej vid datorn igen och tänkte på Justins röst, han ringde mej, han brydde sej om mej. Jag log bara vid tanken att träffa han ikväll, att han skulle hämta mej i sin bil och att vi skulle vara ensamma på Buckhead. Perfekt! Min mobil ringde plötsligt igen och jag tänkte att det kanske var Justin men istället så stog det Sophie.
Jag svarade...
-Hej, vad gör du? sa Sophia i luren.
-Eh hej Sophia, inget speciellt faktiskt, dudå?
-Ingenting, ville bara snacka lite med dej om några saker.
Jag undrade vad det kunde vara och svarade mycket tyst.
-OK.. som vadå?
-Jo.. du har ju inte hört av dej på typ tre dagar, inte vart inne på MSN eller vart hemma så mycket. Vart har du vart? Och vem menar du på alla dina tweets? En kille?
Jag fick en klump i halsen.........




Kommentarer
Postat av: Julia

s-s-s-superbra (y'

älskar din berättelse ;pp

kommer det någon mer del idag? ;o

2010-11-08 @ 17:24:37
URL: http://jjuliiiiaa.blogg.se/
Postat av: Lollo

titta gärna in på min blogg och börja följ den om du har lust :)

2010-11-08 @ 17:26:08
URL: http://iiblandundrarman.blogg.se/
Postat av: Petra

MER MER MER! :D

2010-11-08 @ 19:03:08
URL: http://lifeofpetraah.blogg.se/
Postat av: jenkaa

HÅLLER MED KOMMENTARERNA DÄR UPPE ! :D

lägg ut en idag?:)

2010-11-08 @ 19:53:18
URL: http://jenkaeriksson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0