LOVE OF MY LIFE - chapter 21


random bild.. haha :)

NOELLE'S PERSPEKTIV

Direkt när jag kom hem tog jag fram min gitarr och ett vitt, blankt papper. Orden bara snurrade runt i mitt huvud och jag log hela tiden medans jag skrev ner dom på pappret och spelade några nya melodier. När den här låten är klar, då ska jag sjunga den för Justin. Det har jag bestämt mej för! Meningarna blev bara fler och fler, refrängen var väldigt fin och melodin var bättre än alla andra melodier jag har gjort. Den här låten betyder redan något för mej, eftersom den handlar om mej och Justin. Tillsist orkade jag inte hålla på mer och la ifrån mej gitarren och pappret.

Jag la mej väldigt sent eftersom jag inte kunde sluta tänka på Justin. Jag är hans tjej nu, och han är min kille. Det känns så overkligt på något sätt och det finns inte ord för hur glad jag är över att ha honom i mitt liv. Men det känns liksom inte som att han bara är min pojkvän utan bästa vän också. Och det är så jag vill ha det. När jag var tillsammans med Dylan så kändes det liksom inte äkta, utan bara mer att jag var hans tjej, han var min kille, det fanns inga riktiga känslor, och jag kunde liksom aldrig prata med honom på riktigt, som jag kan med Justin.

Helgen gick fort och redan imorgon är det skola igen. Nästa morgon valde jag sömnigt kläder, det fick en grå tröja och ett par svarta, enkla byxor. Sedan sminkade jag mej med bara mascara, det räcker för min del. En halvtimme senare fick jag ett sms av Justin. Jag skulle gå ner om 20 minuter för han skulle som vanligt hämta sej med sin bil. Så gullig!! 20 minuter senare satt jag i bilen påväg till skolan tillsammans med Justin.

-Du ser jätte söt ut, som vanligt. Sa Justin.
-Säger detsamma. Sa jag och skrattade generat.

Justin gav mej en underlig blick och jag gav en tillbaka.
-Vad är det? Frågade jag. Han svarade inte utan stannade plötsligt bilen. Jag kollade konstigt på honom och han log lurigt. Han närmade sej med sitt ansikte och då fattade jag vinkeln. Jag fnissade och sedan slöt vi båda ögonen och gav varandra en söt liten kyss. 

-Jag behövde bara få känna dina läppar mot mina. Sa Justin efter kyssen och vände sej sedan om mot ratten och vi rullade mot skolan igen. Jag skrattade till svar och slickade mej om läpparna för att få känna hans härliga smak igen.

JUSTIN'S PERSPEKTIV

När vi var framme vid skolan var inte Jason och Liam där, så både jag och Noelle kunde andas ut. Jag klarar seriöst inte av att se dom, jag har bara lust att slå dom då. Och den dagen kommer då jag faktiskt gör det. Lektionerna rullade på och jag pratade inte enda gång med Chaz, Ryan eller Christian. Jag hade faktiskt ingen lust till att göra det. Som sagt, dom får komma fram och snacka med mej igen när dom har något vettigt att säga, fram till dess så skiter jag i dom. Cloe gav mej någon blick då och då men hade fortfarande inte vågat prata med mej efter det som hände i skolan. Vilket är bra för jag pallar inte med henne. Jag satt och vred mej lite lätt i min stol för jag var verkligen riktigt pissnödig. Jag märkte att Noelle skrattade åt mej och började också skratta.

-Ursäkta Mrs Clarkson, men jag måste på toa. Sa jag snabbt och gick snabbt ut ur klassrummet och några började skratta. Jag gick in på toaletten, när jag var klar och öppnade dörren stod Cloe där. Jag nästan hoppade till för jag blev så skrämd. Jag kollade frågandes på henne och gick sedan och tvättade mina händer. Vad fan vill hon och varför hänger hon efter mej sådär?

-Justin.. Jag vill inte ha det såhär. Sa hon när jag hade tvättat klart mina händer. Jag kände för att reta henne lite så jag började nynna på en låt och fixade mitt hår framför spegeln.
-Justin. Lyssnar du? 
Jag hörde på hennes röst att hon började bli lite frustrerad.
-Åh, jaha. Var du här inne? Svarade jag retsamt och såg hur Cloe satte armarna i kors.
-Allvarligt! Jag vill inte vara ovän med dej. Kan det inte bli som förut? Vi kan väl åtminstone vara vänner? Sa hon och jag hörde på hennes röst att hon lät ledsen. Jag vände mej om mot henne och kollade in i hennes ögon. -När ska du fatta att det inte kan bli som förut? Tror du jag vill vara vän med dej så som du behandlar Noelle? Sa jag surt och hon gick närmre mej.
-Förlåt för det Justin. Men jag kan inte hjälpa det, jag gillar henne inte. Hon bara spelar så oskyldig men egentligen så är hon värsta slampan. Det är iallafall vad jag har hört. Sa hon och kollade in i mina ögon och sedan ner mot min kropp.
-Ge dej bara Cloe. Hon är ingen slampa!! Sa jag surt och backade sakta bort från henne.
-Åh.. Justin.. Skrattade hon fram och närmade sej mej hela tiden. Hon sträckte fram ena handen och tänkte precis smeka min bröstkorg men jag gick istället rakt förbi henne. Mitt hjärta hade börjat dunka fortare och jag kände mej riktigt frustrerad.

-Vänta Justin! Snälla kan vi vara vänner? Hörde jag henne säga när jag nästan var framme vid dörren. Jag svarade inte utan tog istället hårt tag om handtaget.
-Så vi är vänner? Sa hon och jag kunde se att hon log.
-Whatever. Sa jag surt och öppnade dörren och till min förvånad mötte jag Noelle när jag hade kommit ut.
Hon kollade underligt på mej och plötsligt kom Cloe ut från toaletten. Hon gav Noelle en bitchblick och log flirtigt mot mej, sedan var hon borta. Noelle kollade fortfarande konstigt på mej och jag harklade mej flera gånger om.

-Vad var det där om? Frågade hon och höjde på ögonbrynen.
-Asså jag vet inte. Cloe bara kom in helt plötsligt på toaletten och började tjata om mej och henne. Hon är så jäkla jobbig! Sa jag och suckade tungt.
-Jag förstår. Svarade Noelle och sträckte fram sin ena hand. Jag log och tog försiktigt tag i hennes hand och vi gick tillbaka till klassrummet.

Nästa lektion skulle vi ha prov och jag hade faktiskt tränat ganska bra på provet. Vi var tvugna att flytta bort våra bänkar ifrån varandra så att vi inte kunde tjuvkika på varandra, så jag och Noelle satt ganska långt ifrån varandra. Jag började skriva på mitt papper och jag kom ihåg nästan allt. Jag sneglade lite snabbt på Noelle som bara satt och stirrade på sitt prov. Hon såg ut att ha tårar i ögonen.

-När man är klar så får man gå. Sa plötsligt Mrs Clarkson och Noelle ställde sej direkt upp. Hon ryckte åt sej provet och lämnade det till Mrs Clarkson. Hon gick med tunga steg ut från klassrummet med Ryan, Chaz, Christian och några andra efter sej. Några minuter senare var jag klar och lämade in provet. Jag skyndade mej ut i rasthallen och försökte hitta Noelle men det var tomt överallt. Jag suckade och gick sedan till alla skåpen och då ser jag hur Noelle ligger på golvet och framför henne står inga mindre än Ryan, Chaz och Christian. Chaz stod närmast Noelle och hon kollade plågat upp på honom med tårar i ögonen. Dom hade gjort något mot henne!!!

Jag sprang genast dit och kände hur förbannad jag var inombords...


------------------------------------------------------------

Oj då!! :o KOMMENTERA!!



Kommentarer
Postat av: annaa

Gaaah :O undra vad dom gjort! Bästa novellen jag läst by the way. Älskar huvudpersornernas personligheter

2011-02-14 @ 06:39:07
URL: http://annawestiin.blogg.se/
Postat av: Anonym

Mer mer mer mer mer mer mer mer!

2011-02-14 @ 07:09:47
Postat av: Josefina

OMG OMG OMGOMGOMGOMGMOGMOMGOMGOMGOM!!!!! DU GÖR DEN HÄR BARA MER SPÄNNANDE FÖR VARJE GÅNG JAG LÄSER DEN!!!!! MER MER MER MER MER MER MER!!!!!

2011-02-14 @ 07:59:46
URL: http://har ingen blogg
Postat av: Anonym

Han måste slå ner dem om dem har gjort något till nelloe stavning) Best blogg EVER <3333333

2011-02-14 @ 09:43:59
Postat av: mmm

oommgggg en tilll nuuuu! snälla upptadera snaaaaaabt

2011-02-14 @ 12:17:28
Postat av: sofieschilcher

alltså jag får panik snart , jag vill ha mkt mkt mera at läsa :D ni skriver som gudar.

älskar verkligen hur ni skriver , man lever sig liksom in i rollen själv och man känner sig tung och får svårt att andas när man känner sig som noelle. Hoppas det kommer flera inlägg idag , minst ett iaf :) ett riktigit bra ! :D

kram ifrån mig

2011-02-14 @ 12:31:17
URL: http://sofieschilcher.blogg.se/
Postat av: Anonym

Asbra ju

2011-02-14 @ 14:40:35
Postat av: Anonym

skitbra novell! Jag bara älskar den! mer! :D

2011-02-14 @ 15:26:07
Postat av: Anonym

jag älskar den här novellen, men jag orkar seriöst intek kommentera varje gång, det är så drygt! men den är bäst bara så du vet! jag vill ha mer NU:DDDD

2011-02-14 @ 15:53:01
Postat av: Anonym

hihi bästa novellen jag har läst :D meeeer !!

2011-02-14 @ 16:44:41
Postat av: Anonym

Riktigt bra! Kom igen minst en till idag snälla!! <333

2011-02-14 @ 17:07:21
Postat av: ELMA B.

Kolla gäääääääärna min novellblogg! :)

2011-02-14 @ 18:10:57
URL: http://jdbnovells.blogg.se/
Postat av: ebba :) galet justin bieber fan

AWESOME!♥

ÄLSKAR DIN NOVELL!!!!!!!!!!

BÄSTA NOVELLEN EVER!!!!!!!!!!!!!



stackars noelle! :'(

hatar hans kompisar!



SKRIV MEEEEEEEEEEEERRRRRRRRR!!!!!!!!!!!!!!

ÄR HELT BEROENDE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

2011-02-14 @ 18:54:31
Postat av: Diana

OMB OMFB Jag kan inte vänta mer snälla meer jag ber dig med hela mitt hjärta-beging u please =)

2011-02-14 @ 19:42:18
Postat av: clara

Meeer!! :D

2011-02-14 @ 19:43:18
URL: http://claran.blogg.se/
Postat av: Fatmaa

OMB!!

Vad har dom förfan gjort?!!

2011-02-14 @ 19:55:34
URL: http://fatmaaaa.blogg.se/
Postat av: tanja

Skriv meeer idaag1 plz ??

2011-02-14 @ 21:41:32
Postat av: Julia ♥

OMG VAD HAR HÄNT !?!??! MEEEEER!!!! ♥

2011-02-14 @ 22:27:51
URL: http://juliasworld.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0