LOVE OF MY LIFE - chapter 27

-Kan jag få berätta nu? Hur det egentligen gick till? Frågade han sedan med en allvarlig blick och jag nickade sakta. Han smekte varsamt mina händer och tog ett djupt andetag.



JUSTIN'S PERSPEKTIV

Jag kollade in i Noelle's ögon och jag kunde se att hon var sårad vilket fick mej att bli ännu ledsnare men nu fick jag min chans att berätta vad som hände. Vad som egentligen hände.

-Det är inget mellan mej och Cloe. Jag lovar! Om du kanske inte har märkt det redan så är hon alldeles beroende av mej och verkar inte fatta att jag inte gillar henne. Och det där smset, med "tack för igår" skrev hon för att jag lagade hennes garderob.

Jag skulle precis fortsätta men då såg jag att Noelle skrattade lite tyst. Jag log för hennes leende var så vackert. Sedan fortsatte jag.
-Och jag fattar inte riktigt varför jag inte har berättat om att jag och Cloe träffar och smsar varandra. Jag ville inte såra dej för jag vet att du inte gillar henne och.. hon har ju vart så elak mot dej.. så jag trodde du skulle bli ledsen. Jag vet att det är ännu dummare att inte berätta något men.. Jag visste inte vad jag skulle göra. Men det är iallafall inget mellan mej och Cloe, vi är bara vänner, knappt det. Jag är verkligen ledsen för att jag inte har vart ärlig. Kan du förlåta mej? Sa jag och vek inte undan blicken en endaste gång när jag pratade. Jag kände hur hennes händer höll hårt i mina och hennes vackra ögon var alldeles glansiga men hon hade iallafall slutat gråta. Jag väntade på vad hon skulle säga och mitt hjärta hade börjat dunka sådär snabbt igen.

-Det är jag som ska säga förlåt, Justin.. Sa hon bara till svar och kollade ner på sina knän. Jag drog sakta upp hennes ansikte med min tumme under hennes haka och kollade in hennes ögon.
-Nej, det är jag som inte har vart ärlig. Allt var egentligen bara ett stort missförstånd och jag är ledsen för att det blev såhär men nu vet du sanningen. Jag har ju sagt det förut. Jag skulle aldrig kunna svika dej.. Sa jag och hon log lite.

-Men ändå. Allt är mitt fel, jag skulle ha låtit dej förklara från första början. Åh så jävla dum jag är.. Suckade hon och kollade ner igen. Jag sökte efter hennes blick och hon kollade upp igen.

-Nej det är inte ditt fel. Ok?
Hon svarade inte utan satt bara alldeles tyst och kollade in i mina ögon.
-Kan jag bara få kyssa dej nu? Sa jag utan att tänka mej för och blev lite generad men försökte dölja det. Hon skrattade och jag tog det som ett ja. Jag närmade mej hennes ansikte och hon var inte sen med att följa med. Våra läppar nuddade varandra och jag log inombords. Tänk om jag aldrig hade fått känna dessa underbara läppar igen?

Vi kysstes försiktigt och kollade sedan in i varandras ögon, länge.
Jag kunde inte sluta le för lyckan att hon var min igen var obeskrivligt fin.

NOELLE'S PERSPEKTIV

Fan vad jag kände mej dum. Nu insgåg jag verkligen hur jävligt det var av mej att inte ens låta Justin ge en chans att berätta. Men jag trodde ju verkligen att han ville ha Cloe och inte mej. Men det känns bra nu att det är vi igen. Fast det här kommer fortfarande vara svårt att komma över. För det var MITT fel så jag kommer nog aldrig förlåta mej själv för det här men nu stryker vi ett kryss över det. Jag log mjukt mot Justin och la mej sedan i sängen, det fanns inte ord för hur trött jag var just nu. Jag märkte hur Justin kröp upp i sängen och la sej bredvid mej. Jag la försiktigt mitt huvud på hans bröstkorg och han la armarna om mej. Jag andades som vanligt in den där härliga doften ur hans tröja och log för mej själv. Helt ärligt så är Justin det finaste jag har.

Plötsligt började jag skratta lite åt när Justin sa "Jag lagade bara hennes garderob". Justin märkte det och frågade vad jag skrattade åt.
-Haha jag lagade bara hennes garderob! Skrattade jag fram och han började också skratta.
-Jag vet att det låter som världens dåligaste ursäkt men det är faktiskt sant.. Sa han och lät sådär ledsen på rösten igen. Jag slutade skratta och kollade upp på honom.
-Jag vet. Sa jag och kysste honom sedan på bröstet och la mej ner igen. Hans händer smekte mitt hår och jag slöt ögonen men öppnade dom lika snabbt. Jag ville inte sova, jag ville kolla på Justin, på hans vackra ögon och leende. Jag vände mej om och kollade upp på Justin igen.

-Vad är det? Frågade han leendes.
-Du är så fin.. Sa jag och skrattade generat.
-Men du är den finaste i hela världen. Sa han bestämt och kysste mej på huvudet. Jag skakade skrattandes på huvudet och vi blev tysta igen.

-Inte för att det här är ett förhör men.. Kan du berätta lite om hur du hade det i New York? Jag undrar verkligen men om du inte vill prata om det så behöver vi inte. Sa Justin och jag kände den där klumpen i halsen. Jag funderade en kort stund och bestämde mej sedan för att göra det. Han är min kille, killen som jag kan prata med om allt och det är faktiskt bra att jag tränar på att prata om det.

-Ok.. Sa jag tyst och kollade in i hans ögon. Han nickade och jag funderade på hur jag skulle börja. Jag tänkte på allt som hade hänt och jag började berätta.

JUSTIN'S PERSPEKTIV

Noelle svalde och tog ett djupt andetag. Jag såg att hon tyckte detta var svårt men jag ville så gärna veta och det kanske är bara för henne att prata om detta med någon.

-Jag vet inte hur jag ska börja men jag har inte alltid vart mobbad eller vad man ska säga. Jag var faktiskt ganska populär från första början. Jag hade fotbolllagets kapten till kille och en massa tjejkompisar. Många elever visste vem jag var och dom gillade mej faktiskt. Fast mina vänner och kille var rika så bodde jag fortfarande i en skruttig lägenhet där borta också och jag och mamma kom inte alltid så bra överens fast det var ju inte lika farligt som det är nu. Men iallafall, även fast jag hade världens snyggaste och perfektaste kille och en massa vänner så mådde jag inte riktigt bra då heller men döljde det varje dag genom att bara le. Jag vet inte riktigt vad jag var så ledsen för men alla har sina stunder, mest var det väl för min pappa.. Även fast det var hur länge som helst han lämnade mej kan jag inte glömma det.. Sa hon sorgset och suckade. Jag nickade och smekte hennes hår och hon fortsatte.

-Allt var precis som det skulle vara ända tills den natten då Dylan.. ah du vet.. Sa hon och fick det där ledsna speciella ansiktsuttrycket.
-Jag vet.. Sa jag och smekte hennes kind och hon tog ett djupt andetag och fortsatte.

-Efter det så sa jag till honom att det var slut och att jag aldrig ville se honom mer. Han blev alldeles hysterisk och slog mej några gånger..

-Vilket jävla svin! Sa jag rakt ut och nästan skakade av ilska. Sedan nickade jag mot Noelle och hon fortsatte ännu en gång.

-Han blev så sur så han sa till mina alla mina tjejkompisar att jag var en hora som hade vart otrogen och sedan dumpat honom. Vilket absolut inte var sant.. jag hade ju aldrig ens haft det innan Dylan ah du vet.. Men eftersom nästan alla mina tjejkompisar gillade honom började dom tillsammans med Dylan sprida en massa rykten till alla i hela skolan och sa att jag var en slampa som hade.. knullat runt med typ alla killar i hela skolan.. Sa hon generat och kollade bort fort och sedan i mina ögon igen. Jag kände hur det nästan kokade inom mej men jag nickade bara till svar och hon fortsatte.

-Alla trodde såklart på dom och speciellt när dom.. skickade runt eh.. lättkläda bilder på mej till varandra och hela skolan såg dom tillslut.

-Allvarligt? Sa jag med en sur ton.

-Ja. Men det var inte jag som hade tagit dom. Jag menar jag och Dylan var ju tillsammans, det är ju klart han har liksom.. lättkläda bilder på mej. Alltså typ om jag sov över hos honom eller något så kunde han ta kort på mej när jag bara låg i kanske bh och ett par shorts. Jag skrattade bara åt det då och tänkte att det gjorde väl inget. Jag trodde aldrig att han skulle visa dom till någon! Sa hon och svalde.

-Äh fyfan! Spottade jag fram.

-Och ja, alla vände sej emot mej. Mobbade mej, puttade mej så fort dom såg mej och fortsatte sprida rykten och helt enkelt förstörde mitt liv. Det var så jag började.. du vet.. skära mej. Jag och mamma flyttade sedan hit till Atlanta för jag trodde det skulle bli bättre här. Jo tjena.. Och så skaffade mamma en kille, Denver som är både alkohlist och knarkare. Och ja, du vet redan hur jag har det här. Sa hon och kollade in i mina ögon.

Jag svalde ner klumpen och ville egentligen bara börja gråta av ilska. Hur kunde dom vara så taskiga mot Noelle? Hur fan kunde dom? Hon har verkligen gått igenom mycket, alldeles för mycket. Jag vet knappt vad jag ska säga.

-Noelle.. Skit i alla som trycker ner dej. Du är inte värd det, du är värt allt det fina i världen, du är värt det bästa. Hör du det? Du fattar inte riktigt vilken vacker människa du är. Inside and out. Jag har helt ärligt aldrig träffat någon som dej. Du är verkligen speciell och det är det jag gillar med dej. Du är inte som alla andra. Jag är så glad att jag träffade dej, och från första gången jag såg dej visste jag att jag bara ville ha dej. Att du bara skulle vara min. Och nu är du min, det är som en dröm för mej. Jag ska aldrig svika dej som alla andra har gjort. Aldrig....

----------------------------------------------

Stackars Noelle.. :( Men som tur var allt bara ett missförstånd mellan Justin och Noelle! Var det intressant att få veta vad som hände i New york? Nu vet ni lite bättre och så.. :) KOMMENTERA!!





Kommentarer
Postat av: Olivia

Gosh... Du är.. FANTASTISK!

jag har aldrig läst en så bra novell förr.

Det får det att låta så äkta, du hittar på själv och härmar inte skiten ur någon annan direkt...

Du är kanske lite som Noelle? Alltså så här speciell? ;) haha.

Men iallafall, du skriver UNDERBART bra! U know it!

Älskar denna novellen, (L)

2011-02-22 @ 22:47:31
Postat av: Anonym

håller med olivia! :D

Den här novellen är en klass över alla andra!

Tycker att detta är nog den mest "riktiga" novellen! :D

2011-02-22 @ 22:49:13
Postat av: Amanda

Hej ville bara säga att denna novellen är såååå grymt bra att jag vill läsamer av den hela tiden. OCh sen har jag en fråga.

Har detta som du skriver om hänt dig? För det du har skrivit låter precis som om du pratar rätt från hjärtat. Förlåt det kanske inte är så bra att skriva detta men jag bara undrar.

Ps: kom ihåg att din novell äger alla andras!!



Kram

2011-02-22 @ 22:54:38
Postat av: ebba :) galet justin bieber fan

GRYYMT bra!! :D



jag äääälskar verkligen din novell♥

du skriver liksom på ett speciellt sätt,

liksom äkta!



och det är asbra när du skriver om vad som hände i NY, men jag undrar en sak.

vad fick alla att hata henne i atlana? jag menar, vrf hatar dom henne? de har väl inte hänt nått där med? asså i atlanta?



men iaf, amazing♥

skriv meeeeeeeeeeeer!!!!!!

din novell ÄGER!!!!!!!!!!!

2011-02-22 @ 23:00:57
Postat av: B E C C A

Det är så sjukt bra! Jag ÄLSKAR din novell!

2011-02-22 @ 23:02:55
URL: http://justinbieberfairytale.blogg.se/
Postat av: Julia

Omg vilka siiivin dem i NY var mot Noelle!! Man vill fan slå till de, haha om de skulle finnas såklart XD

2011-02-22 @ 23:04:08
Postat av: Anonym

:(

MEEEEEEEEEEEEEEEEEEER

2011-02-22 @ 23:12:40
Postat av: AMANDA

asså omg !

Du skriver verkligen helt jävla sjuk bra.



Inga ord asså .

2011-02-22 @ 23:24:14
URL: http://stephanieochamanda.blogg.se/
Postat av: Sanna Rådqvist Bieber

omg det sitsta om hur hennes liv i ny var typ det mesta stämmer in i mitt liv

2011-02-23 @ 02:17:46
URL: http://bieberandsanna.devote.se/
Postat av: Anonym

Gud så bra,började nästan gråta :/

2011-02-23 @ 13:58:55
URL: http://vannichis.blogg.se/
Postat av: Anonym

jag är beroende av den här novellen !!! :D

2011-02-23 @ 14:23:42
Postat av: Gissa xD

Gud,stackars Nicole!



Men älskar typ den här novellen,mer!

2011-02-23 @ 14:58:24
URL: http://sweetannies.blogg.se/
Postat av: Anonym

awesomee

2011-02-23 @ 18:14:32
Postat av: Vanessa

BÄSTAAAA !!!! MER .. ASSO ÄLSKAR DIN BLOGG,NOVELLER OCH ALLT DEN E SKIIIIIIT BRA !!

2011-02-23 @ 21:41:16
URL: http://diiamaant.blogg.se/
Postat av: Vanessa

BÄSTAAAA !!!! MER .. ASSO ÄLSKAR DIN BLOGG,NOVELLER OCH ALLT DEN E SKIIIIIIT BRA !! WE WANT MORE :P

2011-02-23 @ 21:42:02
URL: http://diiamaant.blogg.se/
Postat av: Anonym

jag började läsa novellen för 45 minuter sen o är här nu, jag har börjat gråta på flera ställen, jätte bra!

2011-05-15 @ 21:15:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0