LOVE OF MY LIFE - del 15

-Inte för att vara taskig eller så men, Justin måste liksom umgås med oss också, Sa Ryan och alla nickade.
-Men vi får väl se till då att Justin håller sej borta från Noelle. Varje gång vi ser honom gå till henne går vi till honom först, ok? Sa jag bestämt och alla nickade genast.
-Och se till att han inte umgås med henne hemma heller, Sa jag till Ryan och han nickade.
Jag log nöjt och gick sedan iväg med mina kompisar.

Det här verkar allt lösa sej ändå och Justin kommer bli min igen så småningom..



NOELLE'S PERSPEKTIV

Jag hade svårt att sova den natten, och inte pågrund av det vanliga dåliga. Nej, för att jag kände mej pigg, lycklig och behövd. Jag känner mej behövd och betydelsefull av Justin, han är den första på väldigt länge som verkligen bryr sej om mej. Men sen finns det också en känsla som jag riktigt inte kan förklara. Jag tror jag är kär.. I Justin!

Nästa morgon hämtade Justin upp mej i sin Range Rover igen. Han log som vanligt sitt söta leende mot mej och vi lyssnade på musik medans vi körde mot skolan.
-Jag hade väldigt kul igår, Sa Justin glatt.
-Jag med, Sa jag och log.
Justin log tillbaka och sedan blev vi tysta igen. När vi var framme vid skolan parkerade han bilen och vi gick ut. När vi var inne i skolan möttes vi snabbt av Ryan, Chaz, Christian och några andra.
-Hey Justin! Du måste se det här, det är skit coolt, Sa Ryan och tog fram sin mobil. Han drog med sej Justin och dom andra gick efter. Justin vände sej hela tiden om och kollade på mej medans Ryan höll i hans arm. Jag skakade på huvudet och gick istället till mitt skåp.

Justin kom sedan tillbaka när första lektion började och fortfarande med Ryan och dom andra med sej. Jag gick in i klassrummet och satte mej på min plats och Justin satte sej bredvid mej.
-Förlåt för att jag bara lämnade dej sådär men Ryan ville visa något på sin mobil, Sa han när läraren vände ryggen. Jag gav honom ett leende och skakade på huvudet.
-Du behöver inte säga förlåt för något. Det är ju klart dina vänner vill va med dej också.
-Jo det är ju klart men ändå..

Justin blev genast tyst när läraren kollade strängt på oss. Vi båda suckade och började jobba igen.

När lektionen var slut gick jag och Justin ut tillsammans till våra skåp. Plötsligt känner vi hur någon tränger sej genom oss och det är ingen mindre än.. Cloe. Jag suckade och Cloe tog tag i Justins arm och log det där söta och oskyldiga leendet som egentligen bara lyser falskhet.



JUSTIN'S PERSPEKTIV

-Hej Justin! Sa Cloe glatt och höll mjukt men ändå bestämt i min arm.
-Hej, Svarade jag dystert och försökte komma ur hennes grepp för att komma till mitt skåp.
-Jo, jag undrar om du skulle kunna komma hem till mej någon dag och fixa min garderob. Alltså ena dörren har typ gått sönder och jag vet ju att du är ganska bra på sånt. Så vad säger du? Sa hon och drog med mej bort från Noelle.

-Eh.. Tror inte det, Sa jag osäkert. Jag fattade helt enkelt inte vad hon håller på med? För inte så längesen hade jag dissat henne och nu verkar hon helt ha glömt bort det. Det är inte like Cloe..
-Jaja, du gör som du vill. Iallafall, där borta är Ryan och dom. Vi går dit! Sa Cloe snabbt och drog med mej bort till dom. Dom alla mötte mej med stora leenden och alla verkade hela tiden ha något viktigt att säga. Har dom saknat mej eller vad är grejen? Oh well.. Jag har saknat dom med. Det var ju typ en vecka sen jag var med dom på riktigt som nu. Men jag är van vid det, jag har ju liksom vart borta från dom hur länge som helslt annars. När jag har vart på konserter, turneér och sånt.

Lektionerna gick och varje rast så var jag med mina vänner, då och då kunde jag se Noelle gå ensam i korridorerna. Varje gång jag försökte gå fram till henne skulle mina vänner alltid visa mej något eller så gick vi bara iväg. Klart jag känner mej taskig men kanske är det lika taskigt mot mina vänner också? Liksom jag sket i dom också när jag var med Noelle. Men dom har ju varandra, Noelle har ingen, bara mej, och nu är jag inte med henne..

Äntligen, det var dags för lunch! Min mage kurrade och nu kanske jag äntligen kunde få vara med Noelle? Jag skyndade mej fram till Noelle medans hon gick till sitt skåp.
-Noelle! Ska vi äta tillsammans? Frågade jag och hon vände sej snabbt om mot mej.
-Ah visst. Men är du säker på att du inte ska äta med dina vänner? Sa hon osäkert medans hon öppnade sitt skåp.
-Nejdå. Jag vill äta med dej. Kom nu!

Hon gav mej ett leende och sedan gick vi till matsalen. Jag hade fortfarande inte sett till mina vänner än och vi satte oss vid ett bord. Noelle kollade osäkert på sin mat och petade i den då och då.
-Typiskt att det ska vara äcklig mat när man är riktigt hungrig, Sa hon surt för sej själv.
-Jag vet! Men jag är så hungrig att jag inte ens bryr mej, hahaha, Sa jag och skrattade lite.
Hon log och sen tystnade jag igen.
-Asså jag känner mej så taskig. Det känns inte bra att se dej gå i korridorerna helt ensam. Jag vill verkligen gå fram till dej men det känns som att mina vänner bara stoppar mej varje gång.. Sa jag sorgset men Noelle suckade bara.
-Asså det är okej, Justin. Du ska inte behöva känna dej taskig. Du kan ju inte vara med mej hela tiden, det är ju klart dina vänner vill va med dej också. Speciellt nu när du har börjat i deras skola och allt, Sa hon mjukt.

Jag log stort. Jag älskar hur hon förstår och inte blir ledsen eller sur. Hon är så fin.. Så äkta..
-Och ja, jag är ju van vid att vara ensam. Inget märkvärdigt med det, Sa hon plötsligt och skrattade lågt.
-Men jag vill inte att du ska vara ensam. Men vill du träffas efter sko.. Jag blev avbruten av att stolarna vid vårat bord drogs ut och ner satte sej Ryan, Chaz, Christian, Cloe och två andra killar vid namn Alex och Drake.

-Hey, Justin! Är maten god eller? Frågade Ryan.
-Tja, nja sådär.
-Ey, hänger du med och spelar basket efter skolan? Typ alla ska vara där, du vet i parken, Sa Chaz och väntade på mitt svar. Jag visste inte riktigt vad jag skulle säga. Egentligen ville jag vara med Noelle och helt ärligt så tänkte jag fråga henne men nu så hann jag ju inte. Skitsamma, jag kan väl hänga med och spela basket då. Det var ju ett tag sen jag spelade basket "with my boys" haha. Jag måste verkligen visa mina skills och vinna över dom, hehe.
-Sure! Sa jag glatt och Chaz gav mej en high five.
-That's what I'm talking about! Sa Ryan glatt och jag log tillbaka.
Jag märkte knappt att Noelle fortfarande satt kvar. Jag kollade osäkert på henne och jag kunde se att hon såg besvärad ut. Då kom jag på att jag kunde ju ta med henne när vi spelar basket.
-Ey Noelle. Vill du hänga med och spela basket sen? Frågade jag och hon kollade osäkert på mej.
-Nej, Sa hon tyst och drog ut sin stol och lämnade sin mat. Sedan gick hon ut ur matsalen utan att säga ett ord.

Fan.. Blev hon sur? Ledsen? Eller vadå? Jag ryckte på axlarna och Cloe log elakt.
-Fan vad skönt att hon gick! Sa hon och skrattade.
-Eller hur, hur orkar du ens med henne? Frågade Christian mej.
-Vadå? Hon är jätte rolig att vara med. Varför är ni så taskiga? Jag fattar fan inte.. Sa jag surt men Ryan klappade mej på axeln.
-Skitsamma Bieber. Kom vi drar!

NOELLE'S PERSPEKTIV

Varför var Cloe och dom andra tvugna att komma precis när Justin skulle fråga mej något? Åh, så jobbiga är dom..
Nu tror säkert Justin att jag är sur på honom men det är jag inte. Jag ville bara inte sitta tillsammans med idioterna han har till vänner. Hoppas han förstod det för det finns ingen anledning till att vara sur på honom.

Dom sista lektionerna gick snabbt, för då hade jag en glad Justin bredvid mej men inte rasterna, för då var jag alldeles ensam. Jag berättade för honom att jag inte var sur som han verkade ha trott att jag var. När skolan var slut gick jag mot skolbussen, det var ju egentligen meningen att jag skulle åka hem med Justin, men när jag gick förbi hans bil var den full av hans vänner. Egentligen vill jag åka och spela basket tillsammans med Justin men inte när hans vänner är med, och speciellt inte när Cloe är med..

Dom gillar inte mej och jag gillar inte dom. Och om jag skulle åka med så skulle ändå alla vara taskiga, jag och Justin får väl umgås någon annan dag när han har tid...


------------------------------------

Hmm.. Men kommer Justin nånsin få tid för att vara med Noelle?

Förlåt för dålig uppdatering allihopa men jag har verkligen inte orkat skriva.
Tyckte inte ens det var kul att skriva den här delen, och jag brukar tycka det är kul att skriva på bloggen.
Har inte vart på "skriv-humör" dom senaste dagarna och jag har brist på fantasi. Vilket leder till dålig uppdatering och usla delar. Men det löser sej nog.. :) Kul att ni fortfarande läser och kommenterar fast jag inte uppdaterar mycket! TACK!

KOMMENTERA! :)










Kommentarer
Postat av: justindb

Haha vad komiskt att jag gick in på din blogg typ tre minuter efter du la ut delen :D

Skitbra, skriv meeeeer!:D<3

2011-02-06 @ 00:12:08
URL: http://justindb.webblogg.se/
Postat av: Juli

Awesome! :D

2011-02-06 @ 00:19:18
Postat av: isabell

men du skriver ju assss bra!

du måste skriva mera!:DDDD

2011-02-06 @ 01:01:56
Postat av: Amanda

gillar din blogg skarpt, fortsätt skriv :DDD

2011-02-06 @ 01:13:02
Postat av: Anonym

okej ja börjar också tröttna på din uppdatering.. seriöst, man väntar och väntar men aa... skaffa gästbloggare eller nå för den är värsta bra men de händer inte så mycket och du skriver lite och blablabla så skriv mer!...

2011-02-06 @ 01:26:05
Postat av: Anonym

Nej vAd onödigt att sluta den är ju bra ju!! :D

2011-02-06 @ 09:26:33
Postat av: Anonym

meer!!!(L)

2011-02-06 @ 10:22:37
Postat av: Anonym

Asbra

2011-02-06 @ 10:28:43
Postat av: Anonym

när kommer nästa?? :D asbra

2011-02-06 @ 10:37:18
Postat av: Anonym

du skriver så bra, så ingen av delarna du skriver är dåliga. meera så bra :D

2011-02-06 @ 10:37:58
Postat av: Julia

Du skriver sjukt bra, och ingen av delarna du har skrivit är dåliga! One word.. Awesome! :)

2011-02-06 @ 11:24:56
URL: http://jjuliiiiaa.blogg.se/
Postat av: Anonym

Grymt bra !Mer NU !!!

2011-02-06 @ 12:00:18
URL: http://justindrewstory.blogg.se/
Postat av: Amra

Hoppas ditt ''skriv-humör'' kommer tillbaks snart :D

2011-02-06 @ 12:37:08
Postat av: Anonym

jätte bra!! fortstätt skriv!

2011-02-06 @ 12:40:16
Postat av: Anonym

Du måste tro på detta nu för det är sant.

Detta är den bästa novellen om justin bieber som jag läser! Den känns äkta om du fattar? Man lixom förstår personerna och jag bara älskar hur du skriver! Jag vill verkligen att du fortsätter, för som sagt är detta den bästa biebernovellen!

2011-02-06 @ 13:06:45
Postat av: Anonym

asbraa !!

Men jag tycker att chaz, ryan och chris inte e taskiga meer !

2011-02-06 @ 14:26:11
Postat av: K A R I N

Detta var en efterlängtad del! haha

Hoppas du får tillbaka "skriv-humöret" snart för jag älskar din novell!

2011-02-06 @ 14:36:45
URL: http://kaaaarinn.blogg.se/
Postat av: tessy och edda

Skitbra!!!



meeeeer

2011-02-06 @ 16:04:20
URL: http://gomezlove.blogg.se/
Postat av: Julia ♥

Hoppas Justin fattar att dom är dåliga vänner ! särskilt Cloé ! :( MEEEEER ♥

2011-02-06 @ 16:15:48
URL: http://juliasworld.bloggplatsen.se
Postat av: Anonym

skit bra som vanligt,



men uppdateringen suger skit asså jag går in ca 15 om dagen osen har du ba lagt ut en del, ganska arg blir man!

2011-02-06 @ 20:36:05
Postat av: ebba :) galet justin bieber fan

SKIIIIIIIIIBRA!!!!!!!!!!!! :D

SKRIV MER MER MER MER!!!!!!!!!!!

2011-02-06 @ 21:43:41
Postat av: L

Vad duktig du är på att skriva!! :)



Kika in på min blogg där jag nyss påbörjat en JB-novell! :)

2011-02-06 @ 23:16:12
URL: http://itsaboutjdb.blogg.se/
Postat av: Anonym

jobbigt läge det här med uppdateringen. och snälla kan det inte hända ngt mellan noelle och justin snart.. jag är trött på allt som hindrar de från att vara tillsammans :(

2011-02-07 @ 00:43:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0