LOVE OF MY LIFE - chapter 17



JUSTIN'S PERSPEKTIV

När jag kom tillbaka till parken möttes jag direkt av mina vänner och dom såg inte så glada ut.
-Vafan, varför drog du bara? Sa Chaz surt.
-Men jag fixade en sak bara.. Svarade jag men Ryan började skratta.
-Och det ska man tro på? Du sprang ju helt plötsligt bara iväg för att du såg Jason och Liam och deras kompisar. Säg bara vad du gjorde? Sa han och satte armarna i kors.
-Exakt, varför ljuga för sina polare? Sa Christian som såg ut som en liten barnunge bredvid Ryan.
Jag suckade och ryckte på axlarna, jag visste att dom skulle bli ännu surare nu.
-Jag träffade Noelle.
-Men ge dej! Stönade Ryan surt fram.
-Dissade du oss för henne? Du gillar verkligen henne eller något. Sa Chaz.
Alla mina vänner hade samlat sej som en grupp mot mej och Ryan, Chaz och Christian stod längst fram.

-Asså vi är bara kompisar. Och om jag hade gillat henne, vad är det för fel med det? Sa jag surt och spände blicken i mina vänners ögon. Chaz tänkte precis tjafsa tillbaka men Ryan avbröt honom.
-Men sluta nu! Nu kör vi basket istället! Comon!
Han slog till mej lite lätt på armen och jag slog tillbaka och sedan sprang vi skrattandes till basketplanen.

NOELLE'S PERSPEKTIV

När jag kom hem möttes jag utav gap och skrik. Jag kollade in i köket och där stod mamma med tårar i ögonen medan Denver fortsatte skrika. Även fast Denver hade sett mej fortsatte han skrika och mamma kollade surt på mej.
-Noelle, gå in på ditt rum! Varför står du här och tittar? Jag svarade inte utan gick direkt in på mitt rum. Jag slängde mej i sängen och kände en tår rinna nerför min kind. Jag blev alltid känslig när mamma talade surt och otrevligt mot mej. Varför kan hon inte bara vara glad och krama mej när jag kommer hem? Så som det var när vi bodde i New York..

Nästa morgon var jag tvungen att springa till skolbussen för att hinna till skolan. När jag kom fram till skolan såg jag Justin och hans vänner stå vid sina skåp. Justin märkte mej knappt när jag öppnade mitt skåp som faktiskt nästan är bredvid hans. På lektionerna pratade jag och Justin men på rasterna hann vi knappt titta åt varandras håll. Skoldagen gick ganska snabbt och när jag skulle gå till mitt skåp kände jag hur någon knuffade mej bakifrån. Jag vände mej om och där stod Cloe och skrattade.
-Varför gjorde du sådär? Snäste jag fram.
-Men vadårå? Se till att inte ta upp hela vägen, din feta kossa.
Hon slängde med sitt blonda hår och gick sedan därifrån.

Jag kollade osäkert ner på mina ben. Fan! Jag som precis hade kommit över den där "du är fet" grejen sen New York. Efter att jag och mina vänner blev ovänner började dom kalla mej fet och en massa saker. Det tog ett tag att komma över faktiskt men nu kom alla minnena tillbaka och jag kände hur det började darra i händerna på mej.

Jag svalde ner klumpen i min hals och låste upp mitt skåp och gick sedan till nästa lektion.

JUSTIN'S PERSPEKTIV

När nästa lektion började och Noelle kom in i klassrummet såg hon väldigt ledsen ut. Hon hade tryckt böckerna hårt mot sitt bröst och såg ut att försöka dölja sin mage. Hon hade även dragit ner tröjan överdrivet långt för att täcka sina ben. Jag kollade oroligt på henne när hon satte sej bredvid mej.

-Hur är det? Frågade jag.
-Det är bara bra. Svarade hon och såg ut att pressa fram ett leende.

Vi pratade inte så mycket mer på den lektionen och inte på dom kommande dagarna heller. Jag hade hela tiden fullt upp med mina vänner, varje dag gjorde vi något roligt och var ute väldigt sent. Men vi smsade då och då, och jag märkte hela tiden hur ledsnare hon blev för varje dag. Jag vill verkligen räcka ut min hand och hjälpa henne men jag hinner aldrig. Jag hade även börjat umgås mer med Cloe men jag hade fortfarande inte ändrat mina åsikter om henne. Hon är fortfarande ego och klängig, men hon har bättrat på sej iallafall.

NOELLE'S PERSPEKTIV

Dagarna rullade på och bråken hemma blev bara värre och värre. Mamma hade till och med blivit slagen av Denver en gång och jag kommer fortfarande inte glömma hur det rös till i hela kroppen när jag såg hennes blodiga näsa. Alla de här bråken ledde också till att jag inte fick någon sömn, men det var jag van vid. Men det hade inte hänt på ganska länge nu. Cloe hade även börjat kalla mej fet, puttat till mej och skrivit en massa saker mit skåp. Det ledde till att jag började stå framför spegeln varenda kväll och kolla på min kropp. Alla mina vänners och Cloe's röster ekade i mitt huvud och varje gång slutade det med att jag somnade i tårar som aldrig vill ta slut.

Är jag fet? När jag ser mej själv i spegeln kan jag inte avgöra det. Men när jag hör deras röster eka i mitt huvud så förvandlas min kropp till något fult, något smutsigt som jag inte vill ha, som ingen vill ha.

Den där lyckan jag hade känt för bara några dagar hade börjat försvinna och jag kände mej verkligen ful, fet och ensam. Jag hade ingen att prata med nu när jag verkligen behövde det. Jag vill verkligen gå fram till Justin när jag ser honom i skolan men något hindrar mej alltid. Hans vänner. Jag klarar inte det här mer, jag måste få prata med Justin, åtminstone få ha honom nära mej. Bara en kram, bara en, det räcker..

Fredag, idag är det fredag. Sedan slutar vi skolan och det blir helg. Jag vet inte vad som är värst. Att få vara hemma hela helgen och lyssna på mammas och Denvers bråk eller att bli trakasserad hela veckan i skolan av Cloe? Jag satte mej på min plats och Justin satte sej bredvid mej. Jag kände hans ögon söka efter mina men jag täckte mitt ansikte med mitt hår och kollade ner i bänken. Jag ville inte visa mitt ansikte, det var så fult och slitet..

Jag stelnade plötsligt till och mitt hjärta började dunka hårt i min bröstkorg. Jason och Liam!
Jag kollade ut ur fönstret och såg hur Jason och Liam var påväg in i skolan. Mitt hjärta dunkade ännu fortare och jag kollade hjälplöst upp på Justin som antagligen också hade sett dom. Han skulle precis säga något men då öppnades klassrums dörren och in kom Jason och Liam.....



Kommentarer
Postat av: Anonym

omg stackars noelle :(( hon behöver justin!!!

MEEEEER

2011-02-07 @ 23:42:39
Postat av: annaa

Fyfan vad på justins vänner! :o

2011-02-08 @ 07:25:14
URL: http://annawestiin.blogg.se/
Postat av: Anonym

Fyfan för cloee !!



meeer <33

2011-02-08 @ 07:51:11
Postat av: Katte

SKIT BRAA MEER :D (jag läste hela igår, har precis börjar följa den nu) men jag är ikapp! :D



den är skiit bra!!

2011-02-08 @ 08:49:05
URL: http://hollywoodgossips.blogg.se/
Postat av: Julia

Fyfan för Justin vänner.. och nu kommer Jason coh Liam också... no!



Du är så sjukt awesome på att skriva, älskar verkligen din novell!! :)

2011-02-08 @ 08:57:04
URL: http://jjuliiiiaa.blogg.se/
Postat av: Carolina

Grymt bra :D bästa novellen ever !



Meeerrr:D

2011-02-08 @ 14:40:45
Postat av: Sofia

Oh gooood! Mer! Så galet bra! :D Liksom, man fastnar! Blir jätteglad när jag ser att du har uppdaterat! :D:D

2011-02-08 @ 15:24:00
URL: http://justindbstories.blogg.se/
Postat av: berri

alltid lika bra :) en av dem bästa novellerna :) <3

2011-02-08 @ 16:26:27
URL: http://berri.blogg.se/
Postat av: Anonym

Omg skitbra skriv mer!

2011-02-08 @ 16:48:09
Postat av: Anonym

såå bra, meraa nu :D

2011-02-08 @ 18:23:22
Postat av: Julia :)

Hoppas Justin dumpar sina vänner och Cloé och aldrig pratar med dom mer !! >:( tycker Justin är elak till och med. Bara lämnar henne.. MEEEEEER <3

2011-02-08 @ 18:38:48
URL: http://juliasworld.bloggplatsen.se
Postat av: ebba :) galet justin bieber fan

GALET BRA!! :D

ÄLSKAR ERAN NOVELL♥



SKRIV MEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEER!!!!!!!!! :D

2011-02-08 @ 18:56:34
Postat av: Anonym

när kommer nästa? :)

2011-02-08 @ 19:00:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0