LOVE OF MY LIFE - chapter 16

Dom gillar inte mej och jag gillar inte dom. Och om jag skulle åka med så skulle ändå alla vara taskiga, jag och Justin får väl umgås någon annan dag när han har tid...





JUSTIN'S PERSPEKTV

Efter skolan körde jag mina vänner direkt till parken för att spela basket. Jag kunde fortfarande inte sluta tänka på hur ledsen Noelle såg ut när hon såg att jag hade mina vänner i bilen. Det var ju meningen att jag skulle köra henne hem, precis som alla andra gånger..

När vi var framme var det redan en massa folk vid basketplanen. Som vanligt hade någon tagit med sej en stor stereo som stod ståendes vid sidan om planen. Musiken dunkade högt och när dom andra såg mej och mina vänner komma mötte dom oss genast med high fives, leenden och skratt. Now it's time to show em what I got!

Vi delade in oss i lag. Ryan, Chaz och Christian kom inte i mitt lag så nu måste jag verkligen vinna över dom! Vi började spela och jag sprang hela tiden över planen och väntade på att någon skulle passa mej.

-EY PASSA! Skrek jag när jag stod vid moståndarnas basketkorg. Jag fick en passning och jag dribblade förbi både Chaz och Ryan när dom kom emot mej. Jag tog sats och dunkade sedan bollen i korgen! AH YEAH!

-YEEEEES! Skrek alla i mitt lag och sprang fram till mej. Ryan, Chaz och Christian kollade kaxigt på mej och jag ryckte på axlarna och sedan var matchen gång igen. Vi körde ett riktigt långt tag och tillslut orkade jag inte mer. Svetten rann nerför min rygg och andades tungt, jag satte mej på bänken och drog upp min mobil och bestämde mej för att smsa Noelle.

"Hey Noelle! Vad gör du? Förlåt för att jag inte skjutsade hem dej förut.. :/" Skrev jag och fick tillbaka ett sms efter någon minut.
"Hej Justin. Jag är ute och går lite. Orkade inte sitta hemma.. Det gör inget, hehe! :)" Skrev hon tillbaka och jag log.

"Så vart är du nånstans?"
"Jag är nästan vid parken där ni är. Ska köpa glass i kiosken du vet, haha!"
"Låter goooott! Ska spela nu igen, smsar senare!"

Jag la ner mobilen och sprang tillbaka till basketplanen. Vi körde i 10 minuter men plötsligt stelnade jag till. Jag såg hur Jason, Liam och deras två andra kompisar var påväg ut från parken och dom var påväg mot det hållet Noelle är. Nejnejnej! Tänk så skulle dom springa in henne och göra något? Dom såg ju ut att ha något pågång eftersom dom alla hade luvor. Jag bestämde mej för att springa efter dom, mina vänner ropade efter mej men jag fortsatte springa. När jag var ute ur parken och hade sprungit åt det hållet dom hade gått kunde jag inte se dom någonstans. Kanske hade dom redan kommit fram till kiosken där Noelle är? Jag kände hur hjärtat dunkade inne i min bröstkorg och jag sprang ännu fortare. När jag var framme vid kiosken var varken Noelle eller Jason och hans kompisar där. Fan! Tänk så hade dom tagit med henne nånstans?

Jag fortsatte springa lite till men stannade plötsligt till när jag hörde någon röra sej bakom en buske. Jag gick sakta dit och precis när jag tänkte kolla bakom busken ramlade jag över någon.
-AHH HJÄLP!! Hörde jag personen skrika och försökte få bort mej. Jag låg fortfarande över personen och när jag vände på huvudet möttes jag av Noelles chockade ansikte, sedan började hon skratta. Jag tänkte väl att jag kände igen hennes röst! Det här vara bara så random att jag också började skratta.

NOELLE'S PERSPEKTIV

När Justin hade slutat smsa mej var jag nästan framme vid kiosken. Men helt plötsligt märkte jag hur Jason, Liam och deras två andra kompisar kom emot mej. Mitt hjärta började dunka oerhört snabbt och mina händer blev alldeles svettiga! Hade dom sett mej? Tänk så skulle dom göra något mot mej?

Jag kollade runt om mej och sprang sedan det snabbaste jag kunde ifrån kiosken och dök ner bakom närmsta buske. Snälla, låt dom inte hitta mej!! Jag slöt ögonen och hörde hela tiden hur deras steg kom närmre och närmre. Jag slöt ögonen och håll hört i gräset för att inte börja gråta. Helt plötsligt känner jag hur någon ramlar hårt över mej. Det måste vara Jason och hans vänner! Dom har hittat mej, NEJ!!

-AHH HJÄLP!! Skrek jag det högsta jag kunde och kände hur hela min kropp skakade. Helt plötsligt möts jag av.. Justins förvånade ansikte, jag kollade chockat på honom och började sedan skratta! Det var bara Justin.. TACK GUD! Justin låg fortfarande alldeles stel på mej och han började också skratta. Vad gjorde Justin här egentligen?!

-Justin.. Kan du typ resa dej upp? Sa jag när jag återhämtat mej från dom häftiga skrattattackerna.
-Oh Just det ja! Sorry. Sa han och reste sej försiktigt upp från mej. Sedan sträckte han ut en hand och hjälpte mej upp.

-Noelle, vad gjorde du bakom busken? Frågade Justin plötsligt mej när vi hade kommit ut på vägen.
-Asså.. hehe... Jag gömde mej för Jason och dom. Sa jag generat.
Justin tänkte precis säga något men jag avbröt honom.
-Vad gör du själv här förresten? Var det typ en ren slump att du bara ramlade över mej sådär? Sa jag och började skratta igen.
-Jo.. Asså jag såg Jason och dom gå mot kiosken och jag sprang efter för jag tänkte.. Ja, att det kanske skulle hända något mellan er. Och när jag var framme vid kiosken var ingen utav er där och då hörde jag hur det rörde sej bakom en buske och då kollade jag bakom den, och helt plötsligt ramlar jag över dej. Sa Justin och började skratta igen när han sa det sista.

Jag kunde inte sluta le. Hade han sprungit hit och tittat efter mej? Gud vad gulligt!
-Jag är glad över att det var du, alltså som hittade mej. Sa jag och log stort mot Justin.
 -Jag med.. Alltså, jag har typ saknat.. Ah att få vara med dej.. Sa han generat och kollade ner i marken.
Jag kände hur mina kinder färgades röda och jag kunde inte sluta le. Hur kan man vara så söt och charmig som Justin är? Jag trodde aldrig jag skulle falla för någon igen efter allt det där som hände i New york, och speciellt inte för någon som Justin..

-Jag med. Sa jag mjukt och vi båda stannade framför varandra och kollade in i varandras ögon.
-Jag är så ledsen över att jag inte vart med dej så mycket, alltså idag i skolan och så. Sa Justin och jag drunknade nästan i hans ögon. Dom där ögonen som har något speciellt i sej..
-Allvarligt. Det är ok.. Tänk inte på det! Sa jag och Justin log till svar och sedan började vi gå igen.

JUSTIN'S PERSPEKTIV

När vi nästan var framme vid parken fick Noelle ett sms. Hon var tvungen att komma hem.
Jag kände hur jag genast blev lite ledsen, jag hade gärna viljat vara med henne mer..
-Jag kan skjutsa hem dej. Sa jag sedan snabbt och Noelle nickade.
-Tack Justin! Du är verkligen bäst!
Jag blinkade flirtigt mot henne och hon skrattade. Sedan satte vi oss i min bil och 15 minuter senare var vi framme.

-Så.. Vi ses imorn? Sa jag glatt när Noelle precis skulle gå ut från bilen.
-Absolut! Sa hon och kramade om mej. Hennes armar kändes så sköna om min rygg och som vanligt luktade hennes hår himmelskt gott. Vi släppte varandra och jag kollade som förälskat in i hennes vackra ögon.
-Hejdå Justin!
-Hejdå Noelle!

Hon öppnade dörren och gick ut. Jag tittade hela tiden efter henne tills hon försvann in i porten. Jag måste bara säga det.. Hon har en grymt snygg rumpa! Kom igen jag är faktiskt kille, haha. Jag skrattade för mej själv och körde sedan tillbaka mot parken där mina vänner antagligen väntade på mej...


-----------------------------------------------------------------------

KOMMENTERA ;)







Kommentarer
Postat av: annaa

Skit bra!!!

2011-02-07 @ 06:59:32
URL: http://annawestiin.blogg.se/
Postat av: K A R I N

Wooah gryymt!

2011-02-07 @ 07:05:49
URL: http://kaaaarinn.blogg.se/
Postat av: Anonym

sååå bra :D

2011-02-07 @ 09:04:32
Postat av: Julia

So awesome!! :)

2011-02-07 @ 12:12:29
URL: http://jjuliiiiaa.blogg.se/
Postat av: Anonym

gaaah ass braa mer !! :D

2011-02-07 @ 13:58:33
Postat av: Anonym

awesome!!!!::))

2011-02-07 @ 14:23:23
Postat av: Julia ♥

SÅ BRA !!! :D ♥ bästa novellen EVER ! Haha "fin rumpa också" XD MEEEEER :D

2011-02-07 @ 15:09:31
URL: http://juliasworld.bloggplatsen.se
Postat av: Anonym

HAHA, la du ut novellen 04.38? shit du måste vara trött...

men aa mer nu, kan seriöst inte sluta läsa denna underbara blogg!

2011-02-07 @ 16:45:18
Postat av: Anonym

HAHA du äger ;D



MER

2011-02-07 @ 18:01:03
Postat av: Anonym

Roooommppaaahhhhh!! x) skitbraa

2011-02-07 @ 19:03:18
Postat av: Anonym

hej!:) nu vill jag inte vara taskig, men förut ÄLSKADE jag denna blogg/novell och det var för att du uppdatera så himlans mycket och sånt, men asså nu bara gillar jag bloggen, för att liksom känner att om ja ska älska den måste du ta det här seriöst och uppdatera mer! taaaaaaaaaaaaack :)

2011-02-07 @ 21:25:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0