LOVE OF MY LIFE - chapter 1

Ok nu kör vi igång då ! Den här novellen kommer handla om 16:åriga Noelle. Och såklart Justin ;) Haha !



NOELLE'S PERSPEKTIV

Härligt, nu börjar skolan igen, veckan ut kommer man bli kallad en massa saker av alla i skolan, som vanligt. Jag pallar verkligen inte mer längre. Såhär har det vart mer än ett jävla år, varje dag in och ut ska man behöva bli retad av idioter. Jag trodde det skulle bli bättre när jag flyttade hit till Atlanta från New York, jag trodde det skulle bli bättre när jag började den här privatskolan, tvärtom, allt blev bara värre. I New York blev jag också mobbad, det såg mina vänner till, jag trodde dom var mina riktiga vänner men jag hade så fel. Ibland så vill jag faktiskt bara försvinna och komma tillbaka om några år. Om det ens har blivit bättre då? 

Jag gäspade stort och satte på mej kläder. Det fick bli mina blåa favorit jeans och en tight, svart, långärmad tröja. Jag gick sedan in på toaletten och tog fram det lilla sminket jag hade. Medans jag strök på mascara på mina ögonfransar kollade jag hela tiden in i spegeln. Usch, hur jag ser ut, tänkte jag och tittade genast bort när jag var klar med mascaran. Jag såg som vanligt trött ut med stora, mörka påsar under ögonen. Jag får nästan ingen sömn längre, det är ganska svårt när man har mycket att tänka på och föräldrar som skriker hysteriskt. Jag gick sedan ner till köket och öppnade kylskåpsdörren, tomt, som vanligt. Jag suckade och slängde min väska över axeln och gick ut till hallen och satte på mina skor. Jag öppnade dörren och gick ut, det var ganska fint ute, solen sken svagt och fåglarna kvittrade. Om ungefär 2 månader var det dags för sommarlov, snälla låt det gå fort!

JUSTIN'S PERSPEKTIV

Jag kunde knappt fatta att jag skulle få börja skolan igen. Det kändes som evigheter sen sist jag var i skolan eller att få sitta i ett klassrum med mina vänner. Det här kändes grymt, jag skulle få träffa alla mina vänner och bara få vara vanlig, en vanlig tonårskille. Just nu har jag uppehåll, det är därför jag får börja skolan igen, dels för att jag ville och även för att min manager tyckte att jag behövde det. Fast självklart är skolan en privatskola så jätte många elever är det ju inte, undrar hur det skulle ha sett ut? Det hade säkert blivit kaos om jag klev in i en helt vanlig skola. Men i den här privatskolan kände jag nästan redan alla, det är en massa gamla vänner som jag har känt hela mitt liv.

Jag tog en snabb dusch och sedan fixade jag mitt hår med min hårfön. Jag skrattade för mej själv medans det blåste genom hela mitt hår, varför tror folk att mitt hår tar mycket tid att göra? Det tar ju bara några minuter. När mitt hår satt perfekt på plats log jag snabbt mot spegeln och gick sedan ut. Jag tog på mej mina kläder, jag valde noga vad jag skulle ha på mej, man vill ju faktiskt se bra ut första dagen. När jag var klar så sprutade jag även på lite parfym. Jag satte bilnycklarna i min hand och gick ner till hallen, kramade mamma hejdå och satte mej sedan i min egna Range Rover.

 Jag sjöng nästan hela vägen till skolan för jag var på så bra humör. Efter ett tag var jag framme vid skolan, och självklart stog mina vänner där och väntade på mej. Jag parkerade bilen och kollade ut ur fönstret på mina vänner. Men då såg jag att det inte bara var mina vänner som stod och väntade på mej, det var även en massa andra elever. Jag klev ut ur bilen och alla kom snabbt mot mej och jag log stort mot dom.

NOELLE'S PERSPEKTIV

När jag äntligen var framme vid skolan så såg jag en stor klunga på skolgården. Vad var det här nu då? Klungan började röra sej mot skolans ingång och jag väntade på tills dom hade försvunnit in. Medans jag sakta gick mot skolans ingång så funderade jag på varför alla hade samlat sej. Men avbröts snabbt när jag såg en stor, otroligt snygg Range Rover stå parkerad. Vem fan i våran skola äger en sådan lyxig bil? Jag funderade ett tag till på vems bilen var och varför alla elever hade samlat sej. Efter ett tag så förstod jag, eller chansade iallafall på det! Det måste ha varit.. Justin Bieber! Jag hade nästan glömt av att han skulle börja i våran skola. I flera veckor hade det snackats om att han skulle börja i våran skola, men jag trodde att det bara var ett fånigt rykte!? Men antagligen var det väl sant då.. Coolt, eller vad ska man säga? Inte för att jag brydde mej så mycket, jag lyssnar ändå aldrig på hans musik, jag vet helt ärligt inte ett skit om honom. Inte min smak helt enkelt!

Jag tog ett djupt andetag och gick sedan in i skolan. Nu börjar tortyren!

JUSTIN'S PERSPEKTIV

Det kändes härligt att få träffa alla mina vänner igen. Speciellt mina bästa vänner Chaz, Ryan och Christian. Fast Christian är två år yngre än oss så han går inte i våran klass. Medans vi stog utanför vårat klassrum och väntade på att våran första lektion skulle börja snackade jag med Chaz, Ryan och Christian. Självklart stod alla runt om oss och ville också snacka med oss. När dom andra äntligen hade lugnat ner sej så fortsatte jag prata med mina vänner.

-Så.. Hur går det med Cloe? frågade Ryan och putte retsamt till mej på armen.
Cloe är en tjej som jag har dejtat några gånger, det är inget mellan oss.. än iallafall. Hon är iallafall hur söt som helst.
-Det går bra, vart är hon? sa jag och log.
-Hon kommer nog snart. Hon är säkert med sitt tjejgäng nånstans, sa Ryan.
Jag svarade inte utan längtade bara efter att hon skulle komma. Jag vände snabbt på huvudet när jag såg en massa tjejer komma in i skolan. När dom fick syn på mej gick dom direkt förbi mej och log flirtigt, jag log tillbaka, tjejerna är verkligen otroligt snygga i den här skolan.

Fler söta tjejer gick förbi oss men min blick drogs direkt mot en tjej med långt, brun hår och stora bruna ögon. Det kändes nästan som att jag tappade andan, hon var verkligen.. fin. Hon kollade ner i marken och hade fortfarande inte fått syn på mej. Jag såg att hon hade hörlurar i öronen och hon öppnade sitt skåp och la in sin väska och tog ut skolböcker. Jag kunde inte slita min blick från henne, vem var hon...?

--------------------------------------------------------------------------

Så.. Vad tycker ni om novellen hittills ? KOMMENTERA :D


Kommentarer
Postat av: Anonym

GAAAAAAAAAAH

asbra jue! längtar tills nästa del ;)))

2011-01-12 @ 23:26:41
Postat av: Anonym

Sjukt bra! Kan knappt vänta till nästa del!!!!

Meeeeer!!!!

2011-01-12 @ 23:41:08
Postat av: elin

helt grym!

2011-01-13 @ 07:08:04
Postat av: Anonym

Kan knappt vänta till nästa del!!!!

Meeeeer!!!!

2011-01-13 @ 07:20:20
Postat av: annaa

Skit bra! Du är lugnt bäst på att skriva!

2011-01-13 @ 07:20:21
URL: http://annawestiin.blogg.se/
Postat av: Anonym

jävlar! skriv meeer nuu!!

2011-01-13 @ 08:36:19
Postat av: Anonym

Grymt more today;)

2011-01-13 @ 11:37:36
Postat av: Anonym

Awesome! mera idag! :D

2011-01-13 @ 12:44:10
Postat av: emma

fy va braaa !! gahh skriv meerrra !

2011-01-13 @ 13:22:40
URL: http://www.nowistomorrow.devote.se
Postat av: Anonym

skiiiiiit bra :)

men lova att skriva oftare nu :) :)

2011-01-13 @ 14:32:44
Postat av: Anonym

BÄST!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

du måste skriva mer NU!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!



asså dina noveller börjar verkligen bra! inte alls som dom andra!! det bästa är att noelle inte är ett fan av justin och det gör saken ännu bättre!!!!!!!!!du är så himlans bra på att skriva jag beundrar dig verkligen! fortsätt att skriva såhär bra och gör oss glada! längtar redan till den andra kapitlet!:):)

2011-01-13 @ 15:51:31
Postat av: Sofie

asssååå guuud! nu är favoriten igång igen ;) fyfan va du skriver bra asså! :D

2011-01-13 @ 16:02:13
URL: http://sofiestalros.blogspot.com
Postat av: Julia ♥

MEEEEEEEEER SÅ JÄVLA BRA ASSÅ !!!!! :D :D ♥ OMG VEM ÄR CLOE? MER MER MER NUU :D

2011-01-13 @ 17:25:42
URL: http://juliasworld.bloggplatsen.se
Postat av: Anonym

heyyy jätte bra novell , geee oss meeeeeer

2011-01-13 @ 17:48:19
Postat av: Julia

OMG SÅ BRA!!! ÄLSKAR REDAN BÖRJAN! :D Ge oss meeer :D

2011-01-13 @ 17:51:59
Postat av: Scullcandyphoto.blogg.se

Åh va bra! =)

2011-01-13 @ 18:28:43
URL: http://scullcandyphoto.blogg.se/
Postat av: Anonym

bästa!!!! jag har läst den typ 4 gånger den va så bra! bästa början! fortsätt att skriva! längtar redan till nästa! omg vem e chloe? vad tycker justin om noelle?

SKRIV MER FÖRIHELVETE!:D

2011-01-13 @ 18:32:33
Postat av: Anonym

MERA, minst 2 delar ikväll!!! :D

2011-01-13 @ 19:11:57
Postat av: Anonym

såååååååååååå bra, mera nu :D

2011-01-13 @ 20:38:42
Postat av: Vanessa

Skit bra :)

2011-01-13 @ 23:04:37
Postat av: Whitney

Jag hittar inte kapitel 4 vad ska man skriva

2011-03-14 @ 17:48:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0