LOVE OF MY LIFE - chapter 2

Fler söta tjejer gick förbi oss men min blick drogs direkt mot en tjej med långt, brun hår och stora bruna ögon. Det kändes nästan som att jag tappade andan, hon var verkligen.. fin. Hon kollade ner i marken och hade fortfarande inte fått syn på mej. Jag såg att hon hade hörlurar i öronen och hon öppnade sitt skåp och la in sin väska och tog ut skolböcker. Jag kunde inte slita min blick från henne, vem var hon...?

JUSTIN'S PERSPEKTIV

Jag kollade fortfarande distraherat på den fina tjejen. Hon stog fortfarande och fixade med sina böcker och kollade oroligt omkring sej då och då. Jag vände mej om mot Chaz som pratade med Ryan. Jag klappade snabbt på hans arm och pekade sedan på tjejen.
-Vem är det där? frågade jag och Chaz vände sej om och kollade.
Han brast ut i skratt och jag kollade frågandes på honom.
-Skojar du med mej eller? frågade han sedan och lyfte på ögonbrynen.
-Vadå?

Jag fattade inte varför Chaz skrattade.
-Kom igen Bieber. Tycker du om Noelle? Noelle, den konstigaste tjejen i hela skolan som alla hatar? sa Chaz sedan och skrattade igen.
Jag kollade frågandes på Chaz igen och sedan lite fort på tjejen som hette Noelle. Vilket fint namn.. Men varför hatade alla henne? Och hon såg inte alls konstig ut, hon var ju hur fin som helst. Jag vände mej snabbt om mot Chaz igen.

-Ne, jag gillar inte henne, jag undrade bara för hon är.. äh det va inget, sa jag fort och kollade bort från Chaz.
-Ok..?
Han kollade fundersamt på mej och jag kom snabbt på något att säga.
-Varför hatar alla henne då?
Chaz ryckte på axlarna.
-Vet inte riktigt. Hon är bara konstig. Typ alla visste redan vem hon var när hon började den här skolan, för innan det gick hon i en skola i New York och där hatade alla henne också. Jag vet inte så mycket mer.. Jag tycker bara inte om henne.
-Ok.. sa jag tyst och förstod verkligen inte varför ingen gillade henne. Vad kunde hon ha gjort så att folk hatade henne? Jag vände mej snabbt om mot hennes håll och då märkte jag att hon hade börjat gå mot oss.

Hon hade fortfarande blicken nerförd i golvet men rätt som det var förde hon sakta blicken framåt. Jag sökte efter hennes ögon och hon vände sakta på huvudet mot mitt håll och kollade rakt in i mina ögon...

NOELLE'S PERSPEKTIV

Hela tiden medans jag stod vid mitt skåp kände jag mej iakttagen av någon men det kanske bara var inbillning? Jag hörde hur alla pratade högt, högre än vanligt, jag gav en snabb blick mot klassrummet där vi skulle ha våran första lektion. Det stod en massa elever där, kanske är det Justin Bieber alla står samlade runt om? Om det nu är han så tycker jag att dom ska ge sej, han är en vanlig människa precis som alla andra. Och orka stalka honom? Det är väl inget speciellt med honom? Jag låste mitt skåp och tryckte mina böcker hårt mot bröstet och tog ett djupt andetag. Nu börjar det..

Jag förde sakta mina fötter mot klassrummets rikting och började gå. Som vanligt hoppades jag att ingen skulle lägga märke till mej genom att titta ner i golvet. Hela tiden kände jag hur någon kollade på mej, jag förde sakta blicken framför mej och där stod han. Justin Bieber. Jag kollade in i hans ögon och han kollade in i mina. Kollade han verkligen på MEJ? Jag kunde inte sluta titta in i hans ögon och jag kunde se att dom var bruna och dom såg så.. snälla ut. Jag visste inte om jag inbillade mej men det såg ut som om han gav mej ett svagt leende. Varför? Låten Just the way you are spelades i mina hörlurar och jag kollade fortfarande in i hans ögon, och han i mina. Varför kollade ingen av oss bort?

-HAHA TITTA PÅ NOELLE! HON KOLLAR IN JUSTIN BIEBER! skrek Jason, den elakaste av alla i hela skolan och alla började gapskratta. Då ryckte jag till och slet genast bort mina ögon från Justins och sänkte blicken i golvet. Jag kände hur det hettade till i kinderna och jag gick med snabba steg förbi alla och ställde mej längst ner i hörnet. Fan! Nu tror alla att jag gillar Justin Bieber, vilket jag inte ens gör. Det var hans fel! Det var han som kollade på mej först, det är väl klart som fan jag glor tillbaka? Eller..? Varför log han mot mej och varför såg hans ögon så snälla ut? Som om dom bara ville mej väl..

Men borde inte han, Justin Bieber, den rika och kända killen hata såna som mej? Jag är ingen speciell, jag är inte den populära tjejen som går i cheerleading och har alla killar över mej. För det är ju säkert såna tjejer han vill ha. Så varför tittade han just på mej? Han hade säkert få höra att jag var den konstiga tjejen och ville såklart stirra. Fast.. den där ögonkontakten vi fick var faktiskt speciell. Men ändå, fan, nu kommer säkert alla reta mej för det här!! Våran lärare öppnade klassrummet och alla vällde in, jag var sist in i klassrummet, som vanligt.

JUSTIN'S PERSPEKTIV

Klassrumsdörren öppnades och alla slutade skratta åt det Jason sa om Noelle. Alla gick in, Jason först, jag kände honom inte men han verkade tro att han ägde hela skolan. Innan jag också försvann in i rummet med Chaz och Ryan gav jag Noelle en sista blick som kollade ner i golvet i sitt hörn. Hon kollade snabbt upp på mej och sedan skakade hon på huvudet och kollade ner igen. Jag vände mitt ansikte framåt igen och gick sedan snabbt in i klassrummet och ställde mej bredvid våran lärare Mrs Clarkson. Alla hade redan satt sej på sina platser, Chaz och Ryan satt bredvid varandra så bredvid dom skulle jag inte få sitta. Mrs Clarkson skulle precis säga något men då kom Noelle in i klassrummet och hon tystade igen. Jag följde hela tiden Noelle med min blick medans hon satte sej vid sin bänk. Hon kollade ner i bänken och fingrade på sitt långa hår.

Jag försökte slita bort min blick från henne men det var svårt. Hon såg så ledsen ut och jag fattade att hon var sur över det Jason hade sagt. Varför var han tvungen att säga så? Mrs Clarkson presenterade mej för hela klassen och jag log mot alla i klassrummet.
-Ja, ni vet ju säkert redan vem Justin är så, det finns väl inte så mycket att säga, sa Mrs Clarkson och log.
-Det är ju klart, han är ju Justin Bieber, sa en tjej och alla skrattade.
-Du kan förresten sitta bredvid Noelle, sa Mrs Clarkson sedan och pekade mot Noelles bänk. Alla började skratta och Jason skrek.
-HAHAHAHA! STACKARS DEJ JUSTIN!
-Du kommer få sitta med psyket, sa en annan tjej och skrattade.
-OOOOOOOOOH! skrek några andra och hela klassrummet fylldes med högljudda skratt.
Mrs Clarkson gav alla en arg blick och det blev tyst igen.

Noelle kollade genast upp på mej med stora ögon. Det såg ut som om hon var påväg att börja gråta. Jag fattade inte hur alla kunde vara så taskiga mot henne men jag sa inget. Jag gjorde som läraren sa och började sedan gå mot Noelle, jag kollade hela tiden på henne men hon vägrade kolla på mej. Hon flyttade sin stol så att jag också skulle få plats vid bänken. Jag satte mej bekvämt på min stol och jag hörde hur alla fnissade då och då. Sedan blev det tyst och alla började jobba. Eller inte jag, det gick inte att koncentrera mej när jag hade Noelle bredvid mej, hon var så.. fin. I smyg kollade jag på henne medans hon läste, det var något speciellt med henne.....

---------------------------------

Andra delen nu då :) Har skrivit den här delen ganska länge nu , har så svårt att komma på vad som ska hända haha. Är helt tom i huvudet idag men jag gjorde mitt bästa. KOMMENTERA ALLIHOPA :D


Kommentarer
Postat av: Anonym

Snälla ge oss en till idag!!! SNÄLLA!!! :D

2011-01-13 @ 21:33:39
Postat av: Anonym

jaaaa en till idag! du är jätteduktig! hoppas på en lång novell imorgon!! :)

och 2 stycken! men de går så segt du måste upptadera mera,och de ska handla om saker komigen!!

förresten, BÄSTA NOVELLEN JAG NÅGONSIN LÄST DEN E JÄTTEBRA!!!!!!!!!!! puss

2011-01-13 @ 21:37:11
Postat av: ebba :) galet justin bieber fan

SKIIIITBRA!!!!!!!!!!!! :D:D:D:D

MER MER MER MER MER MER MER MER!!!!!!!!

snälla, skriv en till idag!? :)

2011-01-13 @ 21:37:32
Postat av: Anonym

jättebra novell! fortsätt jag vill ha mer NUUUU!

imorgon måste du skriva låångt eller måååångA!

2011-01-13 @ 21:45:26
Postat av: Anonym

jättebra novell! fortsätt jag vill ha mer NUUUU!

imorgon måste du skriva låångt eller måååångA!

2011-01-13 @ 21:45:42
Postat av: elin

så jäkla grym! fortsätt!

2011-01-13 @ 21:55:33
Postat av: isabell

wow! den är verkligen GRYM! :D

mera..

2011-01-13 @ 22:12:19
URL: http://isabbbell.blogg.se/
Postat av: Ida

OHHH MYY GOSHHHH !!!!

så jävla bra !!!!!!!

tycker att dom ska göra nått taskigt mot henne T.ex putta henne i en lerpöl eller nått och så fortsätter dom och skriker saker till henne men då går Justin emellan och typ tar hem henne till sig och hjälper henne med nya kläder och sånt :DDDD

bara ett litet tips ;p

2011-01-13 @ 22:31:21
Postat av: annaa

Grymt bra redan efter bara andra delen :D du är helt otroligt duktig..

2011-01-13 @ 22:37:20
URL: http://annawestiin.blogg.se/
Postat av: Julia

Men guuud! HUR KAN DU SKRIVA SÅ OTROLIGT BRAA?! Man känner liksom kännslan som Noelle känner! Ge oss meer!:D

2011-01-13 @ 22:43:47
Postat av: jenn

SKIT BRA!!! love it!<3

2011-01-13 @ 22:51:16
Postat av: emma

asso alla ni ska vara tysta för jag älskar den mmäääst av alla hääärr!!!! :D driver gummor :P JAG VILL HA MEEEER NU NUUU NNUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU

2011-01-13 @ 23:03:33
Postat av: Vanessa

Jag älskar den!

2011-01-13 @ 23:09:00
Postat av: Sofie

GRYYYMT!<3

2011-01-13 @ 23:29:20
URL: http://sofiestalros.blogspot.com
Postat av: Julia

Fyfan vad bra rent utsagt <3 (:

2011-01-14 @ 07:11:22
Postat av: minar

skiiit´braa

2011-01-14 @ 10:09:31
Postat av: Anonym

jääääätte bra- MER MER MER!<3

2011-01-14 @ 12:23:13
Postat av: Julia ♥

Snacka om att dom är dumma mot henne i hennes klass !! (( MEEEEEEER ♥ SKITBRA!! BÄSTA NOVELLEN :D

2011-01-14 @ 14:40:42
URL: http://juliasworld.bloggplatsen.se
Postat av: Anna

mer :D

2011-01-14 @ 15:15:16
URL: http://theannalife.blogg.se/
Postat av: Mathilda

Meeer please

2011-01-14 @ 15:33:29
URL: http://justinbiebernovell.bloggplatsen.se
Postat av: Anonym

mer mer mer <33

asbraaa!!!

2011-01-14 @ 18:54:56
Postat av: Anonym

Snälla Ge oss en idag oxå!!! :D

2011-01-14 @ 22:18:54
Postat av: Anonym

den här delen var riktig riktigt bra!!!

2011-01-14 @ 23:53:16
Postat av: Anonym

MEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEERRRRRRRRRRRRRRRRRR

2011-01-15 @ 09:48:18
Postat av: OMG

Jag bara ÄLSKAR då när dom får ögonkantakt och just the way you are och allt det det där!!!! jag läser det om och om igen! ÄLSKA!!!! mer idag iallafall! :)

2011-01-15 @ 19:55:54
Postat av: Anonym

GAAAAAAASH, JAG BLIR SNAT GALEN, DEN ÄR NOVELLEN ÄR FÖRBRA;D Du måste skriva mer NU!



PS. du borde bli författare <3

2011-01-15 @ 21:10:08
Postat av: Manar

Gahhh du äger ju jag har börjat läsa din novell den äger jag tror den är en av mina favoriter,läs gärna min novell med

2013-05-15 @ 11:23:35
URL: http://biebertimez.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0