LOVE OF MY LIFE - chapter 3

Jag satte mej bekvämt på min stol och jag hörde hur alla fnissade då och då. Sedan blev det tyst och alla började jobba. Eller inte jag, det gick inte att koncentrera mej när jag hade Noelle bredvid mej, hon var så.. fin. I smyg kollade jag på henne medans hon läste, det var något speciellt med henne.....



NOELLE'S PERSPEKTIV

Åh.. Varför var Mrs Clarkson tvungen att sätta Justin bredvid mej? Jag vill faktiskt sitta ensam, har hon inte fattat det än? Jag började läsa i min bok, sida för sida men det var svårt att koncentrera mej. Jag kände hela tiden att Justins ögon var på mej och det gjorde mej nervös. Jag var faktiskt inte dum i huvudet om han nu trodde det, kan han inte bara sluta titta? Snälla, snälla, snälla.. Hade han slutat stirra? Jag vände sakta huvudet åt hans håll och möttes av hans stora, bruna ögon. Fan.. Jag vände snabbt på huvudet igen och suckade. Hade han inget bättre för sej än att glo eller? Jag kände plötsligt hur något träffade mej löst i axeln, jag kollade bak och där satt Jason och Liam och skrattade med suddgummin i händerna.

-Och vad glor du på ditt fule fan? Ska du inte kolla på Justin istället? sa Jason elakt.
-Precis, ditt äckel, sa Liam och båda började skratta. Då fylldes nästan hela klassrummet med skratt och jag vände mej snabbt om, och pressade hörlurarna hårt mot mina öron och försökte förtränga deras fula, hemska skratt.


JUSTIN'S PERSPEKTIV

När första lektionen var slut skyndade jag mej ut ur klassrummet med mina vänner. Jag kunde inte sluta tänka på hur taskiga dom hade vart mot Noelle på lektionen. Men jag sa inget, vad skulle jag säga? Jag kände mej taskig på något sätt men det kanske var bäst att bara vara tyst? Jag kollade snabbt på Noelle som lämnade klassrummet sist av alla, hon gick med ansiktet nersänkt förbi oss till sitt skåp. Stackars tjej..

Plötsligt kom Cloe fram från till mej från ingenstans. Hon log stort och jag log tillbaka.
-Vart har du vart? frågade jag när hon var tillräckligt nära.
-Jag gjorde ett prov i ett annat klassrum som jag missade när jag var sjuk. Men nu är jag här! sa hon glatt och gav mej en kram. Jag kramade tillbaka och log men slutade genast när jag såg hur Liam och några andra killar skrek något efter Noelle som skyndade sej ifrån dom. Vad är deras problem?

Cloe slutade krama mej och vände sej om och kollade på Noelle som nästan hade försvunnit ur synhåll.
-Hon är så jävla jobbig.. Eller hur? Det är synd att hon går i vår klass, sa hon och skrattade elakt.
Jag kollade förvirrat på Cloe och sen på mina vänner som väntade på vad jag skulle säga. Jag suckade.
-Jag vet inte. Jag har inget problem med henne iallafall, sa jag bestämt och kollade på Cloe som höjde på ögonbrynen och kollade på mina vänner som började skratta.
-Menar du allvar? sa Ryan och dom andra började skratta ännu mer.
-Ja, sa jag och jag såg att Cloe himlade med ögonen när hon trodde att jag inte såg. Jag kollade surt på henne men då log hon sitt söta leende igen och slängde med håret. Jag halvlog tillbaka. Dom andra sa inget mer efter det. Det känns lite som om dom har respekt för mej..

NOELLE'S PERSPEKTIV

Puuuuuh, snart var skolan slut. En lektion kvar, det klarar jag, det har jag gjort i mer än ett år. Mer än ett jävla år och t.o.m mer om man räknar med i New York också. Jag låste in mej på närmsta toalett och satte mej på toalettstolen med ansiktet i mina händer. New York, New York.. Jävla New York. Varför var det tvungen att bli såhär? Jag hade vänner, jag hade en pojkvän, min mamma brydde sej om mej, jag hade allt jag behövde. Sen hände det, så snabbt.. Mina vänner lämnade mej, alla började hata mej, mamma skaffade sej en kille, som är alkohlist och knarkare dessutom. Och nu bor vi här i Atlanta, hopp om att det skulle bli bättre, FEL.

Jag tänkte på mitt gamla liv, jag tänkte på allt, och jag kunde inte hålla mej från att tänka på det som jag absolut inte fick tänka på. Jag kände hur jag började skaka i hela kroppen, jag försökte hålla tårarna tillbaka men det gick inte. Dom började spruta ner för mina kinder och jag hörde hur det bankade på dörren. Jag brydde mej inte, dra åt helvete bara, alla kan dra åt helvete, allt kan dra åt helvete..

När jag äntligen hade slutat gråta så ställde jag mej upp på skakiga ben. Jag tog fram mobilen, nästa lektion om bara 10 min. Skulle jag gå? Jag hade verkligen inte lust att gå efter den här ångestattacken jag nyss hade fått. Äh, det är bara en lektion, EN. Jag kollade på mej själv lite snabbt i spegeln, mascaran var utkletad i hela mitt ansikte. Jag spolade snabbt av mej med kallt vatten och sedan försökte jag le mot mej själv i spegeln, men det gick inte. Jag låste snabbt upp dörren och försvann ut. Det var ganska länge sen jag fick en ångestattack så jag skakade fortfarande. Varför var jag tvungen att tänka på den saken just nu..?

JUSTIN'S PERSPEKTIV

Sista lektionen nu, skönt eller vad ska man säga? Jag har ju precis börjat skolan så jag tycker ju det ändå är ganska kul. Annars så gillar jag inte skolan för det minsta, det är ju liksom bara kul att få vara med sina vänner och så. Jag satte mej bredvid Noelle som hade gömt sej under sitt hår. Medans läraren skrev på tavlen sneglade jag på Noelle och jag kunde se lite av hennes ögon och ansikte. Det såg ut som att hon hade gråtit. Jag ville fråga vad som hade hänt men satt bara helt tyst. Jag vände mej om mot Cloe som satt bredvid Kelly, hon vinkade mot mej och jag log till svar.

Jag visste inte om jag hade rätt men Cloe hade börjat kännas lite klänging. Hon skulle hela tiden krama mej, och jämt när alla såg. Fast det kanske inte var med mening? Hon betedde sej iallafall lite konstigare än vanligt när alla var nära. När lektionen äntligen var slut så bestämde jag mej för att stanna kvar lite och snacka med läraren. Mina vänner sa att dom skulle vänta på mej utanför skolan. Noelle var också fortfarande kvar i klassrummet, hon satt och skrev i sitt block såg jag medans jag pratade med läraren om läxor och sånt.

När hon var klar så gick hon sedan snabbt förbi utan att ens ge mej en blick. När jag hade pratat klart med läraren så gick jag också ut. När jag skulle gå till mitt skåp såg jag Noelle. Jason och Liam gick skrattandes bakom henne. Helt plötsligt putte Jason till Noelle så att hon tappade alla sina böcker på golvet.
-Oj det var inte meningen slampa, sa han sedan och gick skrattandes därifrån med Liam.

Jag kollade på Noelle som långsamt böjde sej ner för att ta upp sina böcker. Jag bestämde mej för att gå fram och hjälpa henne. Jag kollade runt mej och sedan gick jag fram till henne med snabba steg. När hon hade fått syn på mej kollade hon upp på mej och jag såg hennes vackra, bruna ögon. Jag böjde mej ner och log lite svagt.
-Här, jag hjälper dej, sa jag och plockade upp några böcker.
-Tack.. mumlade hon tyst och när hon skulle ta upp en bok råkade vi ta samma.
Våra händer rörde vid varandra och hon höjde ansiktet och kollade in i mina ögon....
-----------------------------


Shit förlåt.. Men asså jag fick avbryta skrivandet för jag skulle hjälpa min syrra med en grej. Och sen så har jag chillat lite.. haha. Men nu skev jag klart delen ! :D Vad tyckte ni om den här delen då ? Och vad var det som egentligen hände i New York ?  Hmm.. I nästa del händer det grejer ;) KOMMENTERA !



Kommentarer
Postat av: OMG

SNÄLLA EN TILL IDAG??? SNÄLLA???? du är bäst på att skria ju!

2011-01-15 @ 22:47:08
Postat av: Vanessa

Snälla en till idag!!!Ber dig !

2011-01-15 @ 22:49:28
Postat av: emma

Håller med OMG du äger på att skriva! En till idag snnäällaa? :)<3

2011-01-15 @ 22:51:36
URL: http://emmaslivitext.blogg.se/
Postat av: Scullcandyphoto.blogg.se

Jättebra!

2011-01-15 @ 22:53:37
URL: http://scullcandyphoto.blogg.se/
Postat av: Nerry

Grymt bra!

En mer, en mer! (a)

2011-01-15 @ 22:54:53
URL: http://nerry.blogg.se/
Postat av: Mathilda

Snälla en till i kväll!!!!

2011-01-15 @ 22:55:57
Postat av: ebba :) galet justin bieber fan

AWESOME!!!!

slår VAD om att justin & noelle kmr bli kära! :)

aww, så himla sött när dom råkade snudda vid varandra ;D ♥



MER MER MER MER MER MER MER MER MER MER!!!!!

SNÄLLA EN TILL IDAG!?

2011-01-15 @ 22:56:21
Postat av: isabell

mera. du skriver så grymt bra! :DDD

en till idag? eller minst 2 imorgon?:d

2011-01-15 @ 22:56:50
Postat av: Carolina

Grymt bra men snälla lägg ut den andra delen ikväll med kan inte vänta!!!! :)



Skriv mer och fortsätt för du e riktigt duktig på detta haha:)

2011-01-15 @ 22:59:58
Postat av: K A R I N

Du är så sjukt bra på att skriva!

2011-01-15 @ 23:01:09
URL: http://kaaaarinn.blogg.se/
Postat av: Anonym

när kommer nästa del+

2011-01-15 @ 23:06:40
Postat av: Julia ♥

OMG VA ELAKA ALLA ÄR MOT HENNE D: STACKARE !! OCH JÄVLA CLOE, hon verkar falsk :O SKITBRA !! BÄSTA NOVELLEN, Seriöst !! är så ivrig för nästa del oh my gosh !! ^^ ♥ MEEEEER nu?! :D

2011-01-15 @ 23:13:11
URL: http://juliasworld.bloggplatsen.se
Postat av: Anonym

en eller 2 till ikv ? :)

denna novellen är jätte bra! :D

2011-01-15 @ 23:15:32
Postat av: V

Skiiiit bra!!!

2011-01-15 @ 23:17:58
Postat av: Clara

omg, när jag läser får jag värsta klumpen i magen för det är så bra :D Man tar liksom åt sig av mobbingen på nåt sätt. Så jäkla bra skrivet !! Vill bara ha MER !! :D

2011-01-15 @ 23:21:27
URL: http://claran.blogg.se/
Postat av: matilda

sjuukt bra:O

jag vill haa mer mer mer meeeeeeerrr!!:D

2011-01-15 @ 23:25:33
Postat av: linnea

den här bverättelsen är mycket bättre än den förra och det känns som om du har utvecklats i din skrivarteknink, eller nått, haha :)

2011-01-15 @ 23:55:40
URL: http://linneaalskartwilight.blogg.se/
Postat av: linnea

den här bverättelsen är mycket bättre än den förra och det känns som om du har utvecklats i din skrivarteknink, eller nått, haha :)

2011-01-15 @ 23:55:41
URL: http://linneaalskartwilight.blogg.se/
Postat av: Ida

OMG så jävla bra !!!!

2011-01-16 @ 00:11:21
Postat av: bieberfan

haha det gör verkligen "ont i själen" om att läsa det här om noelle ;)

MERA NU!!!

2011-01-16 @ 00:24:18
Postat av: Sofie

ÅH fyfan va elaka alla är :( jag tycker att justin verkligen bode säga ifrån för alla har u sån respekt mot honom!! men du skriver helt otroligt bra! (L) längtar till nästa!! :):):))

2011-01-16 @ 01:28:48
URL: http://sofiestalros.blogspot.com
Postat av: annaa

Sjukt jävla bra!

2011-01-16 @ 02:03:33
URL: http://annawestiin.blogg.se/
Postat av: Tilda

Skit bra meeeer

2011-01-16 @ 10:58:46
Postat av: Julia

OMG DEN ÄR BARA FÖÖR BRA! Jag får tårar i ögonen av varje del eftersom hon blir mobbad :( Hoppas Justin ''hjälper'' Noelle :)

2011-01-16 @ 11:09:41
Postat av: Anonym

MEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEERRRRRRRRR

2011-01-16 @ 12:37:04
Postat av: Becka

Den är bara för bra,älskar den nya novellen<3

Eller älskade den förra också,skriver du mer idag?

2011-01-16 @ 13:05:02
Postat av: Anonym

OMG DEN ÄR BARA FÖÖR BRA! Jag får tårar i ögonen av varje del eftersom hon blir mobbad :( Hoppas Justin ''hjälper'' Noelle :)

2011-01-16 @ 13:37:07
Postat av: Anonym

kommer justin och noelle bli ihop? jag tycker det ;) men snälla en idag! och gärna så snart som möjligt! du är bäst vet du! älskar novellen så j*vla mkt!!!!!!!!

2011-01-16 @ 14:50:01
Postat av: Anonym

Grymt bra! Kan du skriva en till? Du är ju bäst! <3

2011-01-16 @ 15:04:51
Postat av: Anna bieber. <3

Så jävla bra !

Har läst den tre ggr,

Snälla...skriv typ två episoder idag? (; <3

2011-01-16 @ 15:10:13
Postat av: emma

Snällaa minst en i daag ! :D

2011-01-16 @ 15:11:24
Postat av: Anonym

MER MER MER MER MER, komigen du måste skriva mer!!!! vi vill veta vad som händer i denna bästa novell!

2011-01-16 @ 15:43:08
Postat av: Anonym

skriv 2 ikv.

snällaaaaa! :D

2011-01-16 @ 17:17:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0