LOVE OF MY LIFE - chapter 4

Jag böjde mej ner och log lite svagt.
-Här, jag hjälper dej, sa jag och plockade upp några böcker.
-Tack.. mumlade hon tyst och när hon skulle ta upp en bok råkade vi ta samma.
Våra händer rörde vid varandra och hon höjde ansiktet och kollade in i mina ögon....



NOELLE'S PERSPEKTIV

Jag räckte mej efter en bok och då kände jag Justins hand snudda vid min. Jag kollade upp osäkert i Justins ögon och han halvlog. Sedan ryckte vi till och tog bort våra händer.
-Oj, förlåt, sa han och skrattade mjukt.
-Det gör inget, sa jag tyst och tog snabbt boken i min hand.
När vi hade fått upp alla böcker ställde vi oss upp och jag öppnade mitt skåp och la in böckerna, Justin hjälpte mej. Jag kände att det skakade lite i mina händer, det var längesen jag hade vart såhär nära en kille, en kille som var snäll mot mej dessutom. Så jag var lite nervös..

-Tack så mycket, sa jag tyst när vi hade fått in alla böckerna.
-Inga problem, sa han och log.
Jag gav tillbaka ett litet, litet leende och sen stog vi bara där utan att säga ett ord.
-Eh jag måste iallafall gå nu, vi ses imorn! sa Justin och tog några steg.
-Hejdå, sa jag snabbt och sedan gick han iväg. Jag kollade på honom hela tiden tills jag inte kunde se honom mer. Varför var han så snäll? Varför ville han hjälpa mej? Kanske ville han bara vara snäll, kanske tycker han synd om mej? Jag vill inte att folk ska tycka synd om mej, jag vill bara att dom ska förstå. Jag slängde väskan runt axeln och gick sakta mot skolbussen som stod och väntade.

JUSTIN'S PERSPEKTIV

När jag kom ut stod mina vänner och väntade på mej vid min bil. Jag vinkade mot dom och dom vinkade tillbaka. Cloe kom genast fram till mej och gav mej en kram.
-Kan du skjutsa hem mej? Snälla, Justin.. sa hon och log ett varmt leende.
-Visst, sa jag glatt och hon gav mej en kram till. Vi sa hejdå till våra vänner och satte oss i bilen.

-Nu är jag hemma! sa jag glatt när jag kom in genom dörren.
-Hej gubben! Sa Pattie och gav mej en puss på kinden.
-Hur var det i skolan? Var det många som kom fram? Säg till om det blir för mycket för dej, kom ihåg det! rabblade mamma.
-Det är lugnt mamma, allt går bra, sa jag och log.
-Bra!

Jag gick upp på mitt rum och slängde mej direkt i sängen. Jag började tänka tänka på Noelle och hennes fina ögon. Jag tänkte på det lilla leendet hon hade gett mej i skolan och ett leende spred sej över mina läppar.

NOELLE'S PERSPEKTIV

Jag låg i min säng och lyssnade på musik för att slippa höra mammas och Denver's skrik. Jag orkade inte höra mer, kan dom bara inte sluta? Varför måste mamma ha en kille? Kan det inte bara vara jag och hon? Precis som förut, när jag kunde prata med henne när jag ville utan att någon stod ivägen. Nu var det inte så längre, jag fanns inte längre kändes det som. Denver betyder mer för mamma än vad jag gör, så är det bara. Deras skrik blev bara högre och högre och jag la händerna för mina öron och blundade hårt. Kan dom bara inte hållakäften?

Tillslut orkade jag inte mer, jag ställde mej hastigt upp och öppnade min dörr. Jag stängde ute deras skrik och tog på mina skor, sedan öppnade jag ytterdörren och när jag var ute smällde jag igen den det hårdaste jag kunde. Det kändes så bra.. När jag kom ut i den friska luften bestämde jag mej för att gå till den stora parken. Jag vet att jag inte borde det nu när det är så mörkt ute men jag behöver få tänka. Jag går alltid till parken när jag behöver tänka eller gråta. Jag trivs som fan i parken faktiskt.

Efter en liten stund var jag framme vid den mörka parken. Jag satte mej som vanligt på den kalla bänken med ansiktet i mina händer. Sådär kunde jag sitta hur länge som helst utan att ens röra på mej. Som vanligt försvann jag in i min egna lilla värld, där allt är bra, där allt är perfekt. Där jag har vänner, en mamma som kramar mej varje dag, en pappa som säger att han aldrig skulle kunna lämna mej, vänner som skrattar med mej i skolan och en pojkvän som säger att jag är det finast som finns. Om det bara kunde vara så..

Jag kollade på klockan, den var redan halv 12 på natten. Jag behöver gå hem nu, det börjar bli lite läskigt här i parken. Jag ställde mej upp och började gå igenon den kolsvarta parken, jag kollade åt alla håll hela tiden. Jag kände mej förföljd.

-Noelle, Noelle, Noelle.. sa någon tyst och jag vände mej hastigt om.
Jag trodde inte mina ögon, där stod Jason och Liam. Fan.. Vad gjorde dom här?
Dom kollade på mej med elaka blickar och jag vände mej om igen och började gå. Dom kommer säket göra något mot mej. Jag vet att dom kommer det!! Jag började gå snabbare och dom gick efter.
-Stanna Noelle, vi ska inte göra något! Vi lovar! sa Liam men jag hörde ändå den hemska tonen i hans röst.
Jag visste att om jag inte stannade nu skulle det bara bli värre, men jag bara fortsatte gå, jag vågade inte stanna.

-STANNA FÖRIHELVETE! Skrek Jason och grep tag i min arm. Det gjorde ont, men jag vågade inte göra ett ljud. Jag försökte rycka bort min arm men han tryckte bara hårdare och det sved. Jag höll tillbaka mina tårar, jag ville inte gråta, jag ville inte visa hur svag jag kände mej just nu.
-Varför stannade du inte för din fitta? Vi sa ju att vi inte skulle göra något, fast ja, du är ju trög, som vanligt, sa Liam och skrattade elakt.
-Låt mej va era jävla idioter, sa jag med en klump i halsen. Jag visste att jag skulle börja gråta vilken sekund som helst.
-Ooooh, Noelle skyddar sej själv! Fast tyvärr kan vi inte låta dej gå. Vi är inte klara med dej än.. sa Jason och strök sin äckliga hand på min kind, hals och ner till mina bröst. Jag kände hur en tår rann nerför min kind. Snälla gud, hjälp mej..

JUSTIN'S PERSPEKTIV

Jag bestämde mej för att gå ut en sväng. Jag hade vart inne hela dagen och jag behövde få luft. Jag smög ut genom dörren och bestämde mej för att gå ner mot parken. Det var mörkt ute och allt var knäpptyst, det var riktigt skönt. Jag fortsatte ner mot parken men helt plötsligt stelnade jag till och fick rysningar i hela kroppen. Jag visste att jag inte inbillade mej. Jag kunde klart och tydligt höra skrik från parken, det lät som en tjejs skrik. Skriken blev bara högre och högre och jag visste inte vad jag skulle göra. Skulle jag gå och kolla eller vända hemåt? Nej, jag kan inte, jag måste hjälpe henne, vem det nu än är, jag började springa mot parken det snabbaste jag kunde och mitt hjärta dunkade hårt inne i min bröstkorg...

------------------------------------------------

Wooooh , hur kommer det här gå ? :O
Börjar det bli lite spännande ? Vi får väl se vad som händer i nästa del ;) KOMMENTERA !

Kommentarer
Postat av: Anonym

SKITBRA!!! Ge oss nästa IDAG!!! SNÄLLA! :D

2011-01-16 @ 17:37:23
Postat av: Carolina

snälla skriv en till idag jag kan inte vänta så skriv meeeeerrrr!!! :)

2011-01-16 @ 17:39:28
Postat av: Clara

PLEASE Skriv nästan del i dag :D

2011-01-16 @ 17:51:47
URL: http://claran.blogg.se/
Postat av: Anonym

OMG JAG BÖRJADE NÄSTAN GRÅTA snälla en till ikväll?

2011-01-16 @ 17:57:20
Postat av: V

OMB! Skiiiit bra!!

Meeeeer!! :D

2011-01-16 @ 17:59:01
Postat av: K A R I N

Ohhhh spännande!

Awsome!

2011-01-16 @ 18:00:23
URL: http://kaaaarinn.blogg.se/
Postat av: Anonym

MER FÖRIHELVETE SÅ JÄVLA BRA DU ÄR ASSÅ!!!!!!!! MER NU!!!!!!

2011-01-16 @ 18:03:49
Postat av: Anna bieber. <3

Mer! Mer! Mer!

Du äger, meeeeejla :D

2011-01-16 @ 18:04:41
Postat av: d'

OMG, MER!

2011-01-16 @ 18:26:18
URL: http://peppermintwinter.blogg.se/
Postat av: elin

så grymt bra! :D

2011-01-16 @ 18:27:20
Postat av: Anonym

Omg skit bra snälla en till idag !!!!

2011-01-16 @ 18:28:09
Postat av: Julia

SHIIT VAD BRAA! Meer förfan :D

2011-01-16 @ 18:32:42
Postat av: rooonja

snäääla skriv mer idag.. Jag kan inte vänta lägre... jag döööör.

FAN VA BRA DU ÄR!

2011-01-16 @ 18:43:56
Postat av: Felicia

guud vad bra, mer! :)

2011-01-16 @ 18:47:21
Postat av: matilda

skiit vad bra;O du är verkligen jätte duktig på att skriva!: snälla en till ikväll?:)

2011-01-16 @ 19:08:24
Postat av: Anonym

OMG OMG OMG AS BRA MEEEEER :D!!!!

2011-01-16 @ 19:10:21
Postat av: Anonym

snälla en till jag dör

2011-01-16 @ 19:24:34
Postat av: Nerry

SNÄLLA! En till, det e allt vi begär!

2011-01-16 @ 19:34:43
URL: http://nerry.blogg.se/
Postat av: Anonym

en till N U !!!!!!!!

du skriver så himlans bra jag kan se allt framför mig, en till ikväll!!!!!!!!!!!!!

2011-01-16 @ 19:36:11
Postat av: Anonym

en till ikv? :D:D

2011-01-16 @ 19:36:17
Postat av: Anonym

pleaaase skriv mer ikvälllL!!!!

2011-01-16 @ 19:36:42
Postat av: Anonym

och en till ikv!!!!

SNÄLLALLALALALALLALQ!!!!!

:D

en till klapp

en till klapp

en till klapp

SNÄLLA :D

2011-01-16 @ 19:37:12
Postat av: nathali

asso denna novellen e sjukt bra! men ni uppdaterar inte så ofta! men ändå sjukt bra! mer ikv snälla!

2011-01-16 @ 19:51:30
Postat av: Anonym

snälla en till idag, det är sååå bra :D

2011-01-16 @ 19:51:52
Postat av: Anonym

meeer !!

2011-01-16 @ 19:58:19
Postat av: annaa

Åh du är så jäkla duktig på de du gör! Man lever verkligen sig in i de du skriver och de rör mig stort. Längtar tills nästa del kommer :)

2011-01-16 @ 20:15:59
URL: http://annawestiin.blogg.se/
Postat av: Anonym

SNÄLLA EN TILL!!

2011-01-16 @ 20:36:09
Postat av: Sofie

HAN MÅSTE RÄDDA HENNE OCH SÅ SKA DOM LÄRA SIG EN LÄXA FÖR DE RESPEKTERAR VÄL JB ASMKE?! :O :D <3

2011-01-16 @ 20:47:00
URL: http://sofiestalros.blogspot.com
Postat av: maja

mer:D

2011-01-16 @ 20:48:07
URL: http://majawetterlundh.blogg.se/
Postat av: Anonym

lååååt henne vara en stund med justin efter han räddat henne (om du planerar att han ska det) :P

2011-01-16 @ 21:14:37
URL: http://juustalee.blogg.se/
Postat av: louise

fü vad bra du skriver. åååh älskaren =D

2011-01-16 @ 21:15:19
Postat av: karro

du är så sjukt bra på att skriva ska du veta. Jag tycker så synd om noelle, även fast det bara e en novell ;D

2011-01-16 @ 21:32:59
Postat av: sara

Meer Du är BÄST

2011-01-16 @ 21:34:39
Postat av: Julia ♥

OH MY GOSH !!!! :D :D BÄST !!!!! Låt hon och Justin vara tsm ensamma efter han räddat henne ;) MEEEEEER ! ♥ BÄSTA NOVELLEN !! <3

2011-01-16 @ 21:42:15
URL: http://juliasworld.bloggplatsen.se
Postat av: Anonym

Hej!

Vi har märkt att du läser vår blogg, något som vi är väldigt stolta över eftersom du är något av en förebild för oss :)



Vi skulle bli så otroligt glada om du ville länka till oss! Vi länkar självklart till dig på samma gång!



Ha det bra! <3 <3

2011-01-16 @ 21:45:11
Postat av: Justinandjonas

Hej!

Vi har märkt att du läser vår blogg, något som vi är väldigt stolta över eftersom du är något av en förebild för oss :)



Vi skulle bli så otroligt glada om du ville länka till oss! Vi länkar självklart till dig på samma gång!



Ha det bra! <3 <3

2011-01-16 @ 21:46:04
URL: http://justinandjonas.blogg.se/
Postat av: Vanessa

Spännande ;)

2011-01-16 @ 22:33:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0