LOVE OF MY LIFE - chapter 7

Äntligen! Det är fredag och nu är skolan slut! Jag skyndade mej fram till mitt skåp med mina vänner bakom mej men så stannade jag hastigt och kollade på dom svarta bokstäverna.

"VÄNTA DU BARA BEAVER! DET ÄR INTE ÖVER ÄN!".....


JUSTIN'S PERSPEKTIV

Mina vänner stannade bakom mej och kollade stort på mitt skåp.
-Asså.. Vad är det här? Först din bil och nu det här? sa Christian chockat.
Jag svarade inte utan kände hur hela jag skakade av ilska. När jag får tag på Jason och Liam kommer det sluta illa.
-Justin.. Har du bråkat med någon? Det står ju att det inte är "över än", frågade Ryan och kollade allvarligt på mej.
-Nej, jag har inte bråkat med någon. Det är väl bara några idioter som hatar mej.. sa jag och ryckte på axlarna.

Jag ville inte berättade om Jason och Liam, eller vad som hade hänt med Noelle.
Medans jag gick ut till min bil kollade jag runt hela tiden efter Jason och Liam. Kunde dom bara inte dyka upp så att jag kunde få slå skiten ur dom! Jag svärde för mej själv flera gånger medans jag höll hårt i ratten. Jag började plötsligt tänka på Noelle igen, jag måste få träffa henne, NU. Jag måste få se hennes ansikte och veta hur hon har det.

Efter en kvart var jag framme. Jag klev ut ur bilen och kollade på det stora, gamla, smutsiga höghuset. Här bodde Noelle, och inte så långt från mitt hus heller. Jag öppnade porten och efter några minuter hittade jag den rätta lägenheten. Jag gjorde en snabb hairflip och plingade sedan på, hoppas hon skulle öppna.

Efter någon minut öppnades dörren och där stog en kvinna som var läskigt lik Noelle. Det måste antagligen vara hennes mamma. Hon kollade frågandes på mej.
-Eh.. Hej! Är Noelle hemma? frågade jag vänligt.
-Och du är? sa hon otrevligt och satte armarna i kors.
-Justin, jag är hennes vän.
-Vänta lite.. Jag känner igen dej, är inte du den där Justin Bieber?
-Precis, det är jag.
-Ok.. NOELLE!! ropade hennes mamma och efter någon minut kom Noelle ut. Hon kollade chockat på mej..

NOELLE'S PERSPEKTIV

Jag satt i min säng med gitarren i mitt knä och spelade några ackord med mina papper framför mej. Mina papper med mina egna texter på. Jag började sjunga lite lätt på den låten jag tycker bäst om och började spela gitarr men avbröts genast när mamma ropade efter mej. Jag suckade och la ifrån mej gitarren och gick ut till mamma. Då såg jag Justin stå i dörröppningen, vad gjorde han här?

-Justin.. Vad gör du här? frågade jag chockat och tog upp ena handen för att skymma mitt slitna ansikte.
-Kan vi snacka?
Han kollade allvarligt på mej och jag nickade. Mamma släppte in honom och han hängde med mej in på mitt rum. Jag skämdes genast för hur stökigt och fult vi hade det här hemma, och hur lätt med möbler jag hade i mitt rum.

Justin kollade omkring sej och jag satte mej i sängen. Då fastnade genast hans ögon på min gitarr.
-Wow.. Spelar du gitarr? frågade han imponerat och log.
-Ibland, ljög jag och la undan gitarren. Egentligen spelade jag gitarr ganska ofta, jag faktiskt älskade det.
Justin nickade och jag försökte försikigt gömma mina låttexter men självklart fick han syn på dom.
-Woooh, är det låttexter?
Han tog genast upp papprerna och kollade på dom.
-Nej, TITTA INTE! halvskrek jag och ryckte åt mej dom.
Jag ville faktiskt inte att någon skulle få se dom.
-Förlåt.. Jag trodde.. mumlade Justin men jag avbröt honom.
-Det är Ok! Jag vill bara inte att någon ska se dom..

Han nickade och kollade ner i golvet och vi blev alldeles tysta.
-Vad var det du ville? frågade jag sedan och log lite lätt. Jag kände mej faktiskt taskigt för att rytit åt honom, precis som förra gången.
-Jag ville bara se hur du hade det och så.. sa Justin och log tillbaka.
Jag kände hur hela jag lös upp. Han brydde sej om mej, han gjorde verkligen det!

Justin satte sej bredvid mej i sängen och vi satt alldeles tysta.
-Eh.. Noelle.. Kan jag få fråga en sak? sa han sedan plötsligt.
-Ok..
-Varför.. har.. du ..skadat dej själv?
Jag kände hur det hettade till i mina kinder och en liten tår letade sej fram i ögat.
-Jag.. vill inte prata om det, sa jag och en tår rullade sakta ner för min kind.
Han kollade sorgset på mej och jag torkade snabbt bort min tår och hoppades att han inte hann se den.
-Ok.. Förlåt, jag skulle inte ha frågat. Blev du ledsen?
Jag nickade och tittade ner på mina knän.

-Var inte ledsen. Jag är här för att göra dej glad. Kom igen, häng med mej ut och vi kan ha superkul!
Justin kollade förväntansfullt på mej med ett stort leende på läpparna. Jag visste inte vad jag skulle säga, det där kom som en chock. Han ville hitta på något.. med mej!! Skulle jag säga ja?

Jag kollade in i Justins bruna och glada ögon.
-Visst! Men jag måste byta om först. Jag kan inte gå ut såhär..
-Yes! Byt om snabbt då, jag väntar, sa han och log sitt varma leende.

JUSTINS PERSPEKTIV

Efter 10 min var Noelle klar. Hon hade satt på sej ett par blåa shorts och en vit långärmad tröja. Jag kollade som besatt på henne, hur kunde man vara så vacker? Hon släppte ut sitt långa, bruna hår och log nervöst.
-Sådär, ska vi gå?
Jag vaknade till och skrattade.
-Just det ja! Comon!

Jag hade redan lite planer för vad vi skulle göra. Först så kunde vi ju äta någonstans och sen gå till någon park, självklart inte den parken där allt hände Jason och Liam. Vi satte oss i min bil och började köra.
-Är du hungrig? frågade jag och Noelle.
-Är du?
-Jag frågade faktiskt först.
-Ja!
Noelle fnittrade, det var så gulligt och jag kände mej alldeles stum.
-Va? frågade jag.
-Ja, jag är hungrig, sa hon och fnittrade igen.
-Jaha, vad bra! Jag med! Då åker vi och äter då!

Vi stannade vid en korvkiosk och beställde korv och bröd. Egentligen hade jag gärna viljat ta henne till en resturang men hon ville bara äta något enkelt, och det här var ju inte direkt en dejt.

Solen sken och det var ganska varm ute, sommaren var redan här. Vi satte oss på en bänk inte så långt ifrån den parken vi skulle till. Vi satt i tystnad och åt våra korvar (haha det lät lite roligt). Jag visste inte riktigt vad jag skulle säga, jag harklade mej och kollade på Noelle.

-Är det gott?
-Jarå.
-Bra!
När vi hade ätit klart så började vi gå mot parken. När vi var framme var det en massa folk där, både unga och gamla. Vi bestämde oss för att gå runt och kolla lite. Solen lyste på Noelles ansikte medans vi gick och jag kunde inte sluta kolla på henne.

-Så vad ska vi göra då? frågade Noelle plötsligt och kollade på mej.
-Hmm..
Jag kollade runt om mej och då såg jag att några spelade basket. Ja, vi kunde spela basket! Då kunde jag även visa upp mina skills, tänkte jag för mej själv.
-Vi kan spela basket! sa jag och pekade mot basketplanen.
-Ja! Jag älskar basket! sa Noelle glatt.
-Gör du?
-Ja, jag vet att det är mest killar som gillar det, men jag har alltid tyckt om det.
-Coolt!

Vi gick mot basketplanen där en massa spelade, dom spelade även hög musik och några stod och dansade.
-Hey! Får vi vara med och spela eller? frågade jag en kille som hette Julio, en gammal kompis.
-Såklart Bieber! Vem är det du har med dej? frågade han sedan och kollade på Noelle.
-Noelle, en kompis.
-Hej Noelle! sa Julio och log flirtigt.
-Hej, sa hon och skrattade blygt.

-Ok, vi delar in nya lag, kom hit allihopa! skek Julio till dom andra som fortfarande spelade.
-Justin.. Jag vet inte om jag vill spela längre.. sa Noelle och kollade osäkert på mej.
-Varför?
-Några killar från våran skola kollar konstigt på mej.
-Äh skit i dom! Dom kommer inte göra något, jag är här.
-Ok. Tack Justin!
-NU KÖR VI! skrek Julio och passade mej sedan bollen.

NOELLE'S PERSPEKTIV

Jag kände mej genast säker igen. Det kändes säkert att ha Justin vid min sida. Julio passade bollen till Justin som genast började dribbla och kom förbi alla som stod i hans väg. Jag rörde mej lite lätt på planen och rätt som det var passade Justin bollen till mej och jag sköt i den rakt i basketkorgen. YES!

-WOOOOOOH! skrek alla i mitt lag och gav mej high five.
Jag log generat och Justin sprang genast fram till mej.
-Snyggt! sa han och log flirtigt.
-Haha tack!
Vi körde igång igen och vi körde ett riktigt långt tag, tillsist orkade jag inte mer och satte mej ner på en bänk och andades tungt. Justin dribblade snyggt med bollen men rätt som det var puttade två killar till honom, Jason och Liams kompisar. Justin ramlade ner på marken och tappade bollen.
-Sluta diva dej din bortskämda jävel, hörde jag den ena killen säga och Justin kollade surt på honom.
-VAD FAN SA DU? halvskrek han och ställde sej snabbt upp.

Julio ställde sej framför Justin.
-Skit i honom!
Justin skakade på huvudet och gick fram till mej istället.
-Hur gick det? frågade jag direkt.
-Bra, sa Justin och satte sej bredvid mej på bänken.
-Äh, vi gör något annat nu. Bara du och jag, här finns det ju bara idioter, sa han sedan och ställde sej upp.
-Håller med! sa jag och tillsammans gick vi bort från basketplanen.....


---------------------------------------------

Hmm.. Vad kommer dom hitta på? Är Justin och Noelle bara vänner eller börjar dom kanske bli kära?
Vi får se.. ;) Ni får den andra delen lite senare ikväll :) KOMMENTERA







Kommentarer
Postat av: Anonym

Skitbra!! Jqg vill verkligen veta vad som kommer att hända! :D skriv mer ikv!?!?!

2011-01-19 @ 17:45:18
Postat av: Tha Shiit :D

Braa, skriva mera hahahah ?



Kolla gärna min Bieber Novell :D www.uandmee.bloggplatsen.se

2011-01-19 @ 17:49:04
URL: http://www.uandmee.bloggplatsen.se
Postat av: Julia

Dem börjar bli kääära :D

2011-01-19 @ 17:51:26
Postat av: Anonym

Skitbra det är verkligen den bästa novellen fast det bara är chapter 7 ;) längtar redan tills nästa

2011-01-19 @ 17:57:19
Postat av: anna

måste bara säga att den nya novellen är sjukt bra, känns till och med som om den kommer bli bättre än den förra :D love to you!!

2011-01-19 @ 18:12:59
URL: http://annawestiin.blogg.se/
Postat av: Julia ♥

Dom börjar bli kära, hoppas jag i alla fall ! <3 Dom kanske ska gå hem till honom ? Eller gå till någon vacker plats?

MEEEER :D ♥

2011-01-19 @ 18:33:33
URL: http://juliasworld.bloggplatsen.se
Postat av: V

Skiiiit bra!!!! :D

MEEEER!

2011-01-19 @ 19:19:45
Postat av: Anonym

MER :D

2011-01-19 @ 19:30:54
Postat av: Anonym

SKRIV MER NU!!!! BÄSTA NOVELLEN!

2011-01-19 @ 19:49:19
Postat av: Anonym

skitbra skrivit! mer ikv?! :D

2011-01-19 @ 21:03:47
Postat av: ebba :) galet justin bieber fan

AWESOME! ♥

SERRIÖST BÄSTA NOVELLEN!



SKRIV MER MER MER MER MER MER MER!!!!!!!!!!!!

2011-01-19 @ 21:39:28
Postat av: Ida

OMFG !

så jävla otroligt bra!

log hela TIDEN!!!!!!!!!

2011-01-19 @ 21:42:20
Postat av: Sofie

gryyymt! :D

2011-01-19 @ 21:43:26
URL: http://sofiestalros.blogspot.com
Postat av: Justinandjonas

Sjukt bra! :D

2011-01-19 @ 22:05:33
URL: http://justinandjonas.blogg.se/
Postat av: Vanessa

Grymt!

2011-01-19 @ 22:07:41
Postat av: Anonym

När kommer kapitel 8? :c

2011-01-19 @ 22:40:37
Postat av: Anonym

När kommer kapitel 8? :c

2011-01-19 @ 23:12:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0