LOVE OF MY LIFE - chapter 8

-Hur gick det? frågade jag direkt.
-Bra, sa Justin och satte sej bredvid mej på bänken.
-Äh, vi gör något annat nu. Bara du och jag, här finns det ju bara idioter, sa han sedan och ställde sej upp.
-Håller med! sa jag och tillsammans gick vi bort från basketplanen.....



NOELLE'S PERSPEKTIV

Jag visste inte vad jag skulle säga. Vad skulle vi hitta på? Vad skulle vi prata om? Jag vände mej om mot Justin som tittade på mej.
-Vad ska vi hitta på då? frågade han och log.
-Jag vet inte.
-Umm.. Vi kan doppa fötterna i poolen? sa Justin och nickade mot poolen några meter bort.
-Visst, sa jag och vi gick dit.

Vi tog av våra skor och satte oss försiktigt ner på kanten.
Jag kände på vattnet, det var iskallt, vem skulle vilja bada i det här kalla vattnet?
-Shit, det är ju svinkallt, sa Justin som redan hade fötterna i vattnet.
Jag la i mina fötter och rös i hela kroppen.
-Vi kör en tävling och kollar vem som klarar ha fötterna längst i vattnet. Den som vinner får utmana den som förlorade att göra något, och man MÅSTE göra det då. Ok? sa Justin och skrattade.
-Ok, du kommer säkert vinna, sa jag och skrattade.
-Vi får väl se. Vi kör från och med nu!

Det var verkligen hur kallt som helst, men jag skulle vinna över Justin. För jag hade redan planerat vad han skulle göra när han förlorade. Jag kollade på Justin som försökte dölja hur kallt han tyckte det var, jag skrattade tyst för mej själv och tillsist tappade jag känseln i fötterna. Efter några minuter bet sej Justin hårt i läppen och drog upp fötterna.
-Jag ger upp!
-Yes! sa jag och skrattade.
-Jag kan inte fatta att jag förlorade mot en tjej men aja. Vad vill du att jag ska göra då?
-Du ska hoppa i poolen, med både kläder och skor på, sa jag och log elakt.
-VA? NEJ! sa Justin chockat och ställde sej upp.
-Du måste, sa jag och lyfte på ögonbrynet.
-Ok då, sa Justin och tog ett djupt andetag.
Några sekunder senare hoppade in i poolen med kläder och skor på. Jag trodde jag skulle dö av skratt när han kom upp ur vattnet. Hans läppar var alldeles blåa och han darrade.

JUSTIN'S PERSPEKTIV

Vattnet var iskallt och när jag kom upp till ytan stod Noelle och skrattade hysteriskt. Jag hade aldrig hört ett finare skratt och jag glömde genast av hur kallt det var. Det var första gången jag hade sett henne såhär glad och det kändes bra att jag kunde få henne att skratta.
-HAHAHAHAHA! Hur känns det? frågade Noelle.
-Ensamt, du är ju inte här med mej. Jag tror du också behöver bli lite blöt, sa jag och började simma mot kanten där hon stod. Hennes leende försvann snabbt och hon backade bakåt.
-NEJ! GLÖM DET! sa hon bestämt men började skratta lika snabbt igen.
-Kom igen.. Du dör inte, titta på mej, jag är fortfarande hel och fin, sa jag och sträckte ut min hand mot henne.
-JUSTIN NEJ!! var det sista hon hann skrika innan hon också var under vattnet.

När hon kom upp till ytan kollade hon surt på mej och jag började skratta.
-Justin, du är sååååå taskig! sa hon och strök bort några hårslingor ur ansiktet.
Det kändes som att jag skulle svimma av, varför var hon så jäkla fin?
Några vattendroppar föll från hennes läppar och hon kollade generat bort när våra ögon möttes.
-Åh kolla! sa jag och pekade, Noelle vände sej om och när hon vände sej om mot mej igen så skvätte jag vatten på henne i ansiktet. Hon gav mej en sur blick och sedan skvätte hon tillbaka och där var vattenkriget igång. Vi skvätte på för fullt och jag tog ett tag om henne när hon försökte springa iväg.
-JUSTIN SLÄPP MEJ! skrek hon och skrattade hysteriskt och jag flinade bara till svar.

Jag kände hennes blöta kropp mot min och sedan släppte jag henne. Vi bara stod där helt tysta och kollade in i varandras ögon. Jag kollade på hennes läppar och kände mej verkligen tvungen att få känna hennes läppar mot mina nu. Jag kunde inte hålla mej mer, jag tog några steg mot henne och hon kollade hela tiden i mina ögon. Hennes ögon var så otroligt fina och hon fick mej helt ärligt att bli knäsvag. När jag var ganska nära hennes ansikte började hon skratta.
-Justin, du har ketchup runt munnen..
-Ohh, sa jag och svepte handen över munnen.
Var jag tvungen att ha ketchup i fejset just nu? Annars kanske jag kunde ha fått kyssa henne.
Great, Justin, great.

NOELLE'S PERSPEKTIV

Jag kollade hela tiden in i Justins ögon medans han närmade sej mot mej. Vad tänkte han göra? Kyssa mej? Jag visste inte vad jag skulle göra utan bara stod där i vattnet utan att ens kunna röra mej. Varför fick han mej att bli sån här? Jag var väl ändå inte kär i honom, vi hade bara känt varandra i typ två dagar? När hans ansikte inte var långt ifrån mitt fastnade mina ögon på ketchupen han hade runt munnen och jag kunde inte hålla mej för skratt.
-Justin, du har ketchup runt munnen, sa jag och började skratta ännu mera.
-Ohh, sa Justin och tog sej för munnen, jag kunde se att han blev besviken.

-Umm.. Vi kanske borde gå upp nu? sa jag och vände mej snabbt om och gick upp ur poolen.
Det här kändes så konstigt på något sätt, tänkte han verkligen kyssa mej? Han gillar väl ändå inte mej, jag visste inte riktigt vad jag skulle tro. Gillar jag honom? Nej, det kan jag inte göra. Så funkar det bara inte, iallfall inte för mej, jag vill inte komma för nära en kille än. Åhh, varför ska jag alltid ha så himla svårt att lita på folk?

Justin kom snabbt upp ur poolen efter mej. Jag darrade av kyla och vattnet droppade från mina kläder och hår. Justin skakade på sitt hår och hans tröja satt tight mot hans kropp och jag kunde se rakt igenom den. Jag stirrade på hans mage och jag kunde redan se att han hade sexpack. Jag kollade snabbt bort när han kollade på mej.
-Kallt?
-Mhm, sa jag och tryckte på mitt hår så att det drippade vatten på marken.
Jag märkte att Justin tittade på mej men det var inte på mitt ansikte. Jag kollade nervöst ner på mina bröst och min bh syndes igenom min vita tröja, det var antagligen det han tittade på. Det gjorde mej genast obekväm och jag la fram håret och kollade bort. Justin tittade genast bort och han såg ut att vara lite generad. -Vi behöver torka, och jag vet ett bra sätt att göra det på, sa han sedan och la sej ner på det gröna gräset.
Jag skrattade och la mej sedan ner bredvid honom.
Solen lyste varmt på oss och efter ett tag blev vi faktiskt torra.

Efter ett tag gick vi runt med glass i handen i parken och pratade. Jag var så glad över att Justin faktiskt hade tagit med mej hit idag och jag kunde faktiskt prata med Justin utan att bli nervös. Det kändes hur bra som helst att äntligen få umgås med någon som kan få en att skratta, som bryr sej om en, på riktigt. Sist jag hade känt den känslan var när jag bodde i New York, men den var aldrig på riktigt, dom svek mej.

JUSTINS PERSPEKTIV

Det hade börjat bli lite mörkt ute och vi satt på varsin gunga och gungade sakta. Jag är så glad över att jag träffade Noelle, hon är nog den finaste personen jag nånsin har träffat. Hon är på riktigt, och inte som alla andra tjejer. Det är det jag gillar med henne, hon är annorlunda helt enkelt.

-Hur hade du det när du bodde i New York då? Varför flyttade du hit? frågade jag Noelle som satt och nynnade på någon låt.
-Hmm.. I New York.. Det var likadant där, alla hatade mej och min mamma trodde det skulle bli bättre om vi flyttade hit. Snacka om fel, sa hon och suckade.
-Men varför hatade alla dej? Hur kan man ens hata dej? Jag fattar inte.
Jag kollade på Noelle som tittade ner i marken.
-Det hela började med att det hände en sak mellan mej och min pojkvän Dylan. Han och mina vänner började sprida falska rykten om mej och gjorde så att alla började hata mej.. sa hon tyst och jag kunde höra på hennes röst att hon var ledsen.
-Hade du en kille? var det enda jag kunde få fram.
-Ja, han var en idiot. Han var snäll i början men sen så..
Noelle blev alldeles tyst och det såg ut som att en tår rann ner för hennes kind.
-Vad hände? frågade jag mjukt.
-Jag kan inte säga, det går bara inte, sa hon och darrade på rösten.

Jag vände mej om mot henne och kollade in i hennes sorgsna ögon.
-Du kan säga allt till mej. Jag kommer inte berätta det till någon. Du kan lita på mej.....



------------------------------------

Oj oj, börjar Justin och Noelle bli kära? ;)
KOMMENTERA!!!









Kommentarer
Postat av: Anonym

ÄNTLIGEN!!!!

men snälla kan inte noelle berätta sina hemligheter, varför hon har rivit sig och så kan justin krama om henne!:D

förresten e din novell BÄST!

2011-01-19 @ 23:39:05
Postat av: Anonym

du e så himla duktig!!

meeer nuu :DD

2011-01-19 @ 23:55:44
Postat av: Sofie

nej men fyfan va söta dem är!! <3

2011-01-20 @ 00:10:12
URL: http://sofiestalros.blogspot.com
Postat av: Sofia

Den här novellen är grym! Mer verklighetstrogen än andra JB-noveller jag har läst :) Tycker att hon ska berätta allt för honom och att hon tar första steget och kysser honom, det skulle vara så fint, haha :)

2011-01-20 @ 00:50:23
Postat av: Anonym

MERA!! :D

2011-01-20 @ 07:23:17
Postat av: K A R I N

Va söta dom är! Och fyfan va duktig du är! Hoppas det kommer mer idag!

2011-01-20 @ 07:24:13
URL: http://kaaaarinn.blogg.se/
Postat av: J U L I A <3

Aaaaaaaaaaaaaaaw,vad gulliga dem är tsm :D

Undrar vad hennes ex Dylan gjorde mot henne! :o

2011-01-20 @ 07:29:25
Postat av: Julia

Sjukt överbra du är!!

Du skriver så himla bra, och verkligen verklighetstrogen!

Så söta dom är tillsammans ;)

Hoppas det kommer mer idag (:

2011-01-20 @ 08:05:02
URL: http://jjuliiiiaa.blogg.se/
Postat av: Anonym

WOW... är det enda som kommer fram wow wow ;D Hur bra som helst <3

2011-01-20 @ 11:32:04
Postat av: Ida

Awwwww, hur gulligt var inte detta då!!!

jag älskar eran novell! helt seriöst den bästa jag läser och det kommer vara den bästa, så sjuuuukt bra!!!



leeeeeer hela tiden, fick till och med glädjetårar.

man känner verkligen hur noelle blir glad!

2011-01-20 @ 12:02:42
URL: http://idacmjohansson.blogg.se/
Postat av: Becca

vad är det med alla kapitel på alla justin biber bloggar??? :b

2011-01-20 @ 13:23:44
URL: http://myranstankar.blogg.se/
Postat av: Anonym

skiiiiiitbra :D

när kommer nästa ?!?! :D

2011-01-20 @ 14:27:30
Postat av: V

Suuuuuuuper bra!!!!

MEEERR!! :D

2011-01-20 @ 16:12:51
Postat av: Anonym

aaaaaaaaaaaaaaaaaa fett bäst ju !!!!!!!!!!

2011-01-20 @ 17:06:00
URL: http://juustalee.blogg.se/
Postat av: Julia ♥

AWWW!!! ♥ Blev så rörd att jag började gråta :'} MEEEER ! <3 hoppas dom börjar bli kära! Du är den bästa novell-skrivaren jag någonsin har .. läst historier av, eller hur man ska säga haha :D

2011-01-20 @ 17:09:58
URL: http://juliasworld.bloggplatsen.se
Postat av: ebba :) galet justin bieber fan

du är GRYM på att skriva! :D:D

älskar din novell♥

och ja, jag tror att justin & noelle kmr är påväg att bli kära ;D



SKRIV MEEEEEEEEER!!!!!!!!!!!!

2011-01-20 @ 17:20:24
Postat av: selmis

skit bra !

MER

2011-01-20 @ 17:41:24
URL: http://[email protected]
Postat av: anonym

men asså guu! Jag blir alltid lika nervös för nästa del då inlägget slutar! Jag vill ha meeeeer :D

2011-01-20 @ 18:06:01
Postat av: Anonym

AWWW!!! ♥ Blev så rörd att jag började gråta :'} MEEEER ! <3 hoppas dom börjar bli kära! Du är den bästa novell-skrivaren jag någonsin har .. läst historier av, eller hur man ska säga haha :D

2011-01-20 @ 20:09:45
Postat av: Vannichis - Blogg om min vardag!

Snälla en idag!

2011-01-20 @ 21:15:43
URL: http://vannichis.blogg.se/
Postat av: Anonym

HALLÅ SKRIV MER DA :D

2011-01-20 @ 22:49:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0