LOVE OF MY LIFE - chapter 12

Hon kollade surt på mej och jag visste inte vad jag skulle säga. Jag ignorerade henne och öppnade dörren och försvann in i klassrummet. Justin kollade på mej och log sitt fina leende, jag log snabbt tillbaka och satte mej bredvid honom och sket i allas avundsjuka blickar......



JUSTIN'S PERSPEKTIV

Noelle satte sej snabbt bredvid mej och jag log fortfarande mot henne. Cloe kom in nästan direkt efter och hon satte sej på sin plats och stirrade surt ner i sin bänk och bitchblickade alla som kollade på henne. Jag himlade med ögonen och kollade på Noelle igen.
-Sa Cloe något till dej? Frågade jag sedan snabbt.
Hennes leende dog genast bort men sen log hon igen.
-Nej. Vadårå?
Jag kollade allvarligt in i hennes ögon och lyfte på ena ögonbrynet. Jag kunde inte tyda om hon ljög eller inte. Jag har ganska lätt för det men inte på Noelle, men hon verkade lite osäker när hon sa det.
-Ne inget. Undrade bara.. Sa jag tillsist och hon log till svar och började jobba i sin mattebok.
Jag suckade och började också jobba matte, jag hatar det verkligen så jag kollade lite på Noelle's svar.
Hon vände sej om mot mej och började skratta, jag skrattade generat tillbaka och kollade bort.

-Behöver du hjälp?
-Haha ja.. Jag är inte så bra på matte, Sa jag och skrattade igen.
-Ähh, det är inte jag heller. Jag suger faktiskt på det, men vi kan ju hjälpas åt? Sa Noelle och flyttade sin stol nämre min och jag log till svar och glädjes av att få sitta riktigt nära henne. Och jag kunde redan känna hennes härliga doft, den där doften som ingen annan har.

Jag märkte att alla tittade på oss och dom fnissade och viskade. Jag sket i dom men då kände jag hur små bitar av suddgummin nuddade mej då och då i ena axeln. Även Noelle fick några på sej men hon ignorerade det helt och hållet och fortsatte jobba. Nej, det här tollererar fan inte jag. Jag vände mej om mot dom som kastade och dom 3 killarna kollade genast oskyldigt ner i bänken.
-Kan ni ge er eller? Vi försöker jobba ser ni väll? Sa jag irriterat och bestämt.
-Va? Vad har vi gjort? Sa den ena killen och spärrade upp ögonen.
Jag fnös och skrattade.
-Jag är väll inte dum i huvudet heller? Allvarligt ge er bara. Ok? Sa jag surt och dom nickade till svar.
-Sorry Bieber, sa killen i mitten och jag vände mej om mot Noelle igen.

Hon log mot mej och vi fortsatte jobba och det gick riktigt bra.

NOELLE'S PERSPEKTIV

När lektionen var slut gick jag och Justin tillsammans ut ur klassrummet. Cloe gick bakom oss och jag kände hur hon trampade hårt på min fot med flit.
-Ajj! Stönade jag fram och vände mej ilsket om mot henne.
Hon satte genast oskyldigt händerna framför sin mun och kollade på mej.
-Förlåt! Det var inte meningen! Sa hon med häpen röst och gick sedan därifrån.
Jag suckade och vände mej om mot Justin igen som himlade med ögonen mot Cloe.
-Det där gjorde hon med flit, Sa jag surt när hon var utom synhåll till Justin.
-Ja, det gjorde hon säkert. Men skit i henne, ok?
-Ok..

Vi bestämde oss för att gå till matsalen och äta. Vi tog mat och sedan gick vi och satte oss vid ett bord och började äta. Från ingenstans började jag börja tänka på vad Jason och Liam hade skrivit på Justins skåp och oron spred sej genast i min kropp. Jag klarade inte äta mer och satt och petade i maten vilket Justin märkte för han slutade också att äta. Han tittade oroligt på mej och väntade på att jag skulle säga något men jag satt alldeles tyst.

-Allvarligt Noelle, jag ser att det är något. Vad är det? Frågade han och försökte fånga min blick.
Jag kollade motvilligt in i hans ögon och funderade på om jag verkligen skulle säga vad jag tänkte på.
Justin nickade mot mej och jag tog ett djupt andetag.
-Asså.. Jag tänker på vad Jason och Liam skrev på ditt skåp. Jag är rädd för att dom kommer göra något mot dej och då kommer det vara mitt fel. Det är ju liksom mitt fel att dom håller på mot dej, Sa jag tyst men Justin avbröt mej snabbt.
-Noelle, lyssna på mej. Det är ABSOLUT INTE ditt fel, hur kan du ens tro något sånt? Och oroa dej inte, dom kommer inte göra något mot mej. Tänk inte så mycket på det, det är inte bra för dej, Sa Justin allvarligt och jag kunde inte säga emot den här gången heller. Jag nickade enkelt till svar och vi började äta igen.

När vi var klara så gick vi och lämnade våra tallrickar, plötsligt känner jag hur Cloe springer in i mej, med flit, igen. Mjölken i hennes glas flög ut över hela min tröja och jag tappade min tallrik och bestick på golvet. Jag hörde och såg hur hela matsalen fylldes med skratt och jag ville bara sjunka genom jorden. NU!

-Åh herregud! Det var verkligen inte meningen, jag lovar! Jag kan hjälpa dej, Sa Cloe sarkastiskt och plockade upp min tallrik och bestick från golvet och kastade det i min famn. Jag försökte greppa tag i tallricken och besticken men dom ramlade på golvet igen och dom gick sönder i flera tusen bitar. Då började alla skratta ännu mera och jag visste inte vad jag skulle göra.

-Noelle, jag tar hand om det här, Sa Justin och klappade mej mjukt på axeln och gick iväg för att hämta mattanten. Jag stod fortfarande på samma plats med Cloe framför mej och hennes vänner bakom sej.
-Du hör dåligt va? Jag sa ju att du skulle hålla dej borta från Justin, eller hur? Om du inte gör det så kommer det bara bli ännu värre! Sa hon hotfullt och slängde med håret och gick sedan därifrån med sina vänner efter sej.

Jag kunde inte röra mej och skratten i matsalen blev bara högre och alla pekade på mej. Jag kände hur paniken steg och jag darrade i hela kroppen. Jag måste ut härifrån NU! Jag såg hur Justin började komma mot mej med en mattant med sej men jag sprang snabbt ut från matsalen och in i skolan. Jag tog mina saker och började springa hem det snabbaste jag kunde. Visst skulle det ta lite tid men jag kunde inte göra något annat just nu. Jag måste bara få komma hem och varför var det här tvungen att hända nu?

Jag kände hur mobilen i min ficka vibrerade och jag tog upp den och började läsa smset, det var från Justin.

"Vart är du? Varför sprang du bara iväg? Jag kunde ju ha kört hem dej så du kunde ha bytt kläder!".
Jag satte mej på en bänk och pustade ut och svarade sedan på hans sms.
"Jag är snart hemma. Jag kommer inte tillbaka till skolan något mer idag. Vi ses imorn".
Jag fortsatte att vila mej på bänken och fick tillbaka ett sms på nolltid.
"Men.. Ok, jag förstår. Jag hämtar dej imorn på morgonen! Kram <3".

Jag log för mej själv, han skickade ett hjärta, vad gulligt. Jag fortsatte springa hemåt och tänkte hela tiden på Justin. Jag är så glad över att han är min vän, eller är han verkligen bara en vän? Ibland känns det som att jag vill vara mer än så, och han verkar känna detsamma.....

-----------------------------------------------------------------

FÖRLÅT för dålig uppdatering! Jag vet att jag har uppdaterat hur dåligt som helst, men ni fattar inte hur svårt det är att komma på vad som ska hända. Visst, jag har precis börjat på den här novellen typ och jag borde ha en massa ideér, det har jag men vet inte riktigt när allt ska hända. Men jag gör mitt bästa och det kommer hända mer saker snart! ;)

KOMMENTERA!!

Kommentarer
Postat av: Anonym

vi förstår!!!! :D

MMMMEEEEEEEERRRR

2011-01-30 @ 19:43:34
Postat av: Anonym

uppdatera meeeer :):):) snällla????

2011-01-30 @ 19:46:36
Postat av: K A R I N

Awsome!! :))

2011-01-30 @ 19:57:00
URL: http://kaaaarinn.blogg.se/
Postat av: Anonym

OTROLIGT BRA :D

2011-01-30 @ 20:04:01
URL: http://jbstoryy.blogg.se/
Postat av: Julia

I understand what you mean.. haha ;D

Jag har haft samma problem när jag gjort noveller, eller vad man nu ska kalla det.. kanske berättelser passa bättre här eftersom det var till skolan och då är dom ju inte lika långa som på novell-bloggarna.. men det jag menade med det här var att jag förstår vad du menar med att du har idéer men inte vet just när dom ska hända ;)

Men den är ändå asbra ;D

2011-01-30 @ 20:05:58
URL: http://jjuliiiiaa.blogg.se/
Postat av: Julia :)

Jag har väntat i 100 år haha, äntligen skriver du !! :D <3 Jättebra !! Du skriver bästa novellerna ! :3 meeeeeer

2011-01-30 @ 20:30:14
URL: http://juliasworld.bloggplatsen.se
Postat av: Anonym

super bra!

kolla gärna in min :)

har nästan precis börjat med den!

2011-01-30 @ 20:37:30
URL: http://biebernovelleer.blogg.se/
Postat av: mayima <3

mmeerrrrr ahaha e en ny läsare på din blogg såå men älskar den redan mmeeerrr :) <3

2011-01-30 @ 20:41:58
URL: http://mayimamc.blogg.se/
Postat av: rro

det löser sig säkert, asså din ide torka eller vad det heter X) skit bra del, du vet att du äger. följde din andra novell från att du började, och det var helt grym, det e denna oxå! :D

2011-01-30 @ 22:09:56
Postat av: Vannichis - Blogg om min vardag!

Gud så bra :)

2011-01-30 @ 22:25:55
URL: http://vannichis.blogg.se/
Postat av: Anonym

awesome :D

2011-01-30 @ 22:29:29
Postat av: Anonym

Asså du uppdaterar sämst. har typ inge lust att läsa den här novellen. kan inte mobbandet sluta och typ pussar och roliga grejer hända? du vill att vi ska kommentera men du skriver ju inget, 1 kapitel på 2 veckor?!?! och de hände liksom inget speciellt heller... MEN SNÄLLA NOVELLEN ÄR FÖR BRA FÖR DÅLIG UPPDATERING OCH LITE KOMMENTARER!! så snälla bli bättre på det, och skriv lite om pussar och kramar och sånt! mys och de;)

tack för en underbar blogg/novell<3

2011-01-30 @ 22:52:02
Postat av: ebba :) galet justin bieber fan

AMAZING!

ÄLSKAR DIN BLOGG!♥

SKRIV MER MER MER MER MER MER

2011-01-30 @ 23:02:01
Postat av: Sofie

aaaaaaaaaaaasgrymt!!!!!!!!<3

2011-01-31 @ 00:44:09
URL: http://storiesaboutjb.blogg.se/
Postat av: patricia

Meeeer !!!

2011-01-31 @ 18:03:00
Postat av: Carro

älskar novellen, men uppdateringen är sämst...

2011-01-31 @ 20:23:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0