LOVE OF MY LIFE - chapter 13

Jag log för mej själv, han skickade ett hjärta, vad gulligt. Jag fortsatte springa hemåt och tänkte hela tiden på Justin. Jag är så glad över att han är min vän, eller är han verkligen bara en vän? Ibland känns det som att jag vill vara mer än så, och han verkar känna detsamma.....


JUSTIN'S PERSPEKTIV

När Noelle skrev att hon inte skulle komma tillbaka något mer till skolan idag blev jag lite besviken. Jag vill faktiskt va med henne, och jag känner mej så dum. Det var ju meningen att inget sånt här skulle hända när jag är med henne i skolan. När sista lektionen var slut bestämde jag mej för att gå och snacka med Cloe, för det här måste få ett slut. Jag såg henne stå och prata med sina kompisar, jag gick fram till dom och hon vände sej genast om mot mej.

-Vi måste snacka, Sa jag och kollade på henne med en menande blick.
Hon nickade och schasade iväg sina vänner så länge.
-Så, vad är det du vill prata om, Justin? Frågade hon glatt och slängde med håret.
Jag skakade på huvudet och suckade.
-Låt bara Noelle va, ok? Jag vet att du gjorde det där i matsalen med flit. Varför gör du såhär Cloe?
Hon kollade på mej med stora ögon och försökte se så oskyldig ut som möjligt.
-Vad tror du om mej egentligen? Jag gjorde absolut inte det där med mening!
-Sak samma. Ge dej bara.. Sa jag snabbt och gick därifrån. Jag orkade helt enkelt inte tjafsa med Cloe just nu för jag vet att det bara inte kommer få något slut då..

NOELLE'S PERSPEKTIV

När jag äntligen hade kommit hem duschade jag snabbt och tog sedan på mej nya kläder. När jag gick in i köket för att kolla om det fanns något att äta var diskbänken full med ölburkar och en massa disk. Och vid köksbordet satt Dylan, han var full, jag kunde se det. Jag suckade och gick tyst fram till kylskåpet och kollade efter något att äta men avbröts av Dylan.

-Sluta rota i kylskåpet hela tiden!! Du gör det ju förfan varje minut! Sa han surt och tog sedan en klunk ur sin ölburk. Jag vågade inte säga emot honom utan sprang direkt upp på mitt rum. Det finns inte ord för hur trött jag är på honom, kan inte mamma bara fatta det och dumpa honom?

Som vanligt gick jag hungrig till sängs och utan att ens mamma frågat mej om jag är hungrig. Ska man verkligen kalla henne för en mamma? Skulle inte tro det..

Nästa morgon ringde Justin mej och jag som nyss hade vart morgontrött och sur blev genast glad och pigg av att höra hans röst.
-Hej Noelle! Kom ner nu. Jag är utanför!
-Ok, jag kommer ner nu. Ses!
*KLICK*

När jag kom ner satt han där i sin bil och log sitt speciella, och fina leende. Jag log tillbaka och satte mej bredvid honom i sätet. Vi satte på musik och började köra mot skolan. Idag hoppades jag att skolan skulle gå bra, iallafall bättre än igår. Justin kollade lite extra på mej märkte jag och det gjorde mej nervös. Varför tittade han på mej? Såg jag kanske för jävlig ut? Jag kollade på mej själv lite snabbt i backspegeln men jag såg faktiskt helt okej ut.

-Vad fin du är idag, alltså det är ju annars också men.. ah.. Sa Justin och jag kunde höra att han lät lite nervös. Vad gulligt! Bara för att han är världens kändaste tonåring betyder det inte att han också är nervös, när han pratar med en tjej. Jag vände mej om mot honom och han log generat, jag log tillbaka och visste inte riktigt vad jag skulle säga.

-Tack! Du ser inte så dålig ut du heller, Sa jag och vi båda började skratta.
Efter ett tag var vi framme vid skolan, dagen gick fort och Cloe lät mej faktiskt vara idag.

JUSTIN'S PERSPEKTIV

När skolan var slut körde jag hem Noelle men när jag stannade bilen satt hon alldeles tyst och kollade upp i fönstret till hennes lägenhet. Jag lyfte på ena ögonbrynet och kollade också sedan in i fönstret och då såg jag att hennes mamma och en man skrek på varandra. Mannen kastade något i golvet och Noelles mamma började skrika ännu mera och jag såg att Noelle blev ledsen. Hon kollade istället ner i sitt knä och jag visste inte riktigt vad jag skulle göra.

-Ähh, vi åker nånstans. Varför ska du vara tvungen att komma hem till det där bråket liksom? Sa jag och kollade osäkert på Noelle som tittade upp på mej. Hon nickade och jag startade bilen och körde iväg.
-Så.. Var det där din pappa? Frågade jag för att bryta tystnaden.
-Eh.. Ne.. Det var min styvpappa Dylan, Sa hon tyst.
-Aha. Vart bor din pappa då?
-Helt ärligt så vet jag inte, Sa hon och satte på radion och jag fattade att hon inte ville prata om det. Jag nickade och började trumma på ratten i takt med musiken.

-Är du sugen på glass? Frågade jag och skrattade lite.
-Ah, faktiskt. Är du? Svarade Noelle och log halvt.
-Om jag är! Sa jag och började köra mot den lilla kiosken som inte låg så lånt borta.

När vi var framme beställde vi oss varsin glass och började gå längs gatan. Solen lös ganska starkt och jag kände hur jag började svettas. Jag vände mej om not Noelle och kollade på henne, solen lös på henne och hon slickade på sin glass.

-Ska vi byta glass? Jag får din och så får du min, Sa jag och skrattade.
Hon kollade lite konstigt på mej men sen började hon också skratta.
-Visst, här, Sa hon och räckte över sin glass, jag tog emot den och gav min till henne.

Jag slickade på hennes glass och faktiskt helt enkelt njöt över att den var hennes, hahha.

NOELLE'S PERSPEKTIV

Jag slickade på hans glass och kunde fortfarande inte sluta le över att han ville byta glass. Hur gulligt är det egentligen inte? Jag märkte hur Justin hela tiden närmade sej mej och våra händer nuddade vid varandra då och då. Det pirrade i min mage och jag kunde inte sluta le, något händer när jag kommer nära honom, när jag får känna hans närhet och värme. Jag är påväg på att bli kär, eller är jag kanske redan det? Jag vet inte riktigt men jag känner att han också känner något för mej.

Vi satte oss på en bänk i skuggan och pustade ut. Solen lös verkligen starkt idag, vilket var skönt men ändå.
Jag slickade lite på min glass och rätt som det var putte Justin till mej så att glassen flög rakt in i mitt ansikte. Han började skratta ihjäl och jag vände mej ilsket om mot honom. Jag gav honom en allvarlig mördarblick och Justin ställde sej genast upp.

-Det är nog dags för mej att dra, Sa han och började springa iväg. Jag sprang det snabbaste jag kunde efter honom men självklart skulle han vara för snabb.
-JUSTIN JAG HATAR DEJ! Skrek jag argt och satte mej ner på gräset av utmattning. Han skrattade och sprang sedan tillbaka till mej, jag låtsades ignorera honom och kollade inte ens på honom.

-Hihi, är du sur? Vad gulligt, Sa han när han var riktigt nära mej. Då ställde jag mej snabbt upp och hann precis få tag i honom innan han tänkte springa iväg igen. Jag tog ett stadigt tag om honom och kletade glass i hela hans ansikte, sedan släppte jag honom och skrattade så mycket att jag inte fick luft. Hans ansikte var priceless!

JUSTIN'S PERSPEKTIV

Jag kollade på Noelle med en sur blick och kände den kalla glassen smälta i mitt ansikte.
-DU ÄR SÅÅÅÅ DÖD! Skrek jag och tog några steg mot henne.
-OH-OH!

Hon sprang snabbaste hon kunde ifrån mej men jag fick nästan tag i henne på direkten. Jag tog tag i henne och försökte klena glass i hennes ansikte igen men hon stretade för så mycket att på något konstigt sätt ramlade vi ner på gräset. Då tog jag min chans, jag satte mej på henne och höll i hennes armar så att hon inte kunde göra något. Nu skulle jag få min hämd..

-JUSTIN NEEEEEJ! SLUUUTAAA! Skrek hon men skrattade samtidigt.
Jag skratta tillbaka och sedan tog jag hennes glass som hade ramlat vid sidan om oss och kletade in den i hennes ansikte.
-AAAAAAAAAAAAAAAAAH! Skrek hon och försökte putta av mej henne men det lyckades hon inte med, haha.
Jag höll fortfarande kvar i hennes armar och vi båda började sedan gapskratta när vi kollade på varandras ansikten. Jag hade ju fullt med glass i mitt ansikte och det hade hon med. Plötsligt tystnade vi båda två och kollade in i varandras ögon. Hennes ögon var så vackra och hennes läppar såg så mjuka och perfekta ut. Jag slickade mej om läpparna och böjde mej sakta ner mot henne, jag såg hur hon slöt sina ögon och det gjorde jag med. Nu, nu skulle jag äntligen få känna hennes läppar mot mina..

Men då kände vi hur vi attackerades av vatten. Jag öppnade mina ögon och då såg jag att vattenspridarna hade satts på. Strålarna sprutade starkt mot oss och Noelle började tjuta av skratt, jag klev av henne och började också skratta. Jag sträckte ut min ena hand och hjälpte henne upp och sedan sprang vi tillsammans hand i hand bort från vattenspridarna....

-------------------------------------------------------

Fan också, kyssen blev förstörd hahahhahaa ;) Men oroa er inte, det kommer fler chanser!
Nu skrev jag en riktigt lång del och det kommer kanske en till senare. KOMMENTERA!!!








Kommentarer
Postat av: karro

omg du är så sjukt duktig!

jätte härlig del!!

2011-01-31 @ 20:39:16
Postat av: emma

gulligt !

2011-01-31 @ 20:55:36
Postat av: Anonym

du är jätte duktig! fortsätt!! kan inget allvarligt hända mellan noelle och dylan så noelle får stanna hos Justin :D

2011-01-31 @ 20:55:41
Postat av: ebba :) galet justin bieber fan

AWESOME!♥

ÄLSKAR DIN NOVELL



och det är bra att dom inte kysser varann på en gång, utan bättre me lite spänning ;) haha :D



SKRIV MEEEEEEEEEER!!!!!

SNÄLLA EN TILL IKVÄLL!!???

2011-01-31 @ 21:06:04
Postat av: B E C C A

OMG!! :D:D JAG ÄLSKAR DENNA NOVELLEN SÅ JÄVLA MYCKET!! :D:D:D NÄSTA NUUUUUUUU

2011-01-31 @ 21:19:10
URL: http://justinbieberfairytale.blogg.se/
Postat av: LINNEA

ÅÅÅHH MEEERRR :DDD

2011-01-31 @ 22:13:43
URL: http://iheartlautner.blogg.se/
Postat av: Julia ♥

Jag trodde att dom skulle kyssar, blir ett nervvrak hahaha xD Aja meeeer !! :D <3 BÄSTA NOVELLSKRIVAREN ! Jag läser andra noveller, men denna är helt klart bäst ! ♥

2011-01-31 @ 22:22:59
URL: http://juliasworld.bloggplatsen.se
Postat av: Vannichis - Blogg om min vardag!

Fett bra :)

2011-01-31 @ 22:39:36
URL: http://vannichis.blogg.se/
Postat av: Anonym

Så jäkla braaaa!!! Skriv mer ikv?????

2011-01-31 @ 23:05:12
Postat av: Patricia

Omg du är ju sjukt bra !

Älskar novellen ! Meer

2011-01-31 @ 23:32:08
URL: http://justindrewstory.blogg.se/
Postat av: Anonym

haha kyssen blev förstöd :((((

MEEEEEEER

2011-01-31 @ 23:47:40
Postat av: Anonym

awesome :D

2011-02-01 @ 00:05:37
Postat av: Sofie

faan va grymt!! hahahhaha han är så retsam men jag älskar det :D:D:D::D:D:DD:D:DD::D:D:D<3333333

2011-02-01 @ 01:24:50
URL: http://sofiestalros.blogspot.com
Postat av: Sofie

faan va grymt!! hahahhaha han är så retsam men jag älskar det :D:D:D::D:D:DD:D:DD::D:D:D<3333333

2011-02-01 @ 01:24:57
URL: http://sofiestalros.blogspot.com
Postat av: annaa

Åh dom måste kyssas snart ju :D

2011-02-01 @ 07:14:48
URL: http://annawestiin.blogg.se/
Postat av: Josefina

Hej! Jag har ett erbjudande om att hjälpa mig att skriva min novell. Vill du?

2011-02-01 @ 10:42:30
URL: http://jbiebes.bogg.se
Postat av: Anonym

det är något med dig och glassar va ?

i förra novellen höll dom ju också på med glass hela tiden -.-

men bra ändå

2011-02-01 @ 13:49:07
Postat av: Anonym

bra! skit bra! skriv mer!

2011-02-01 @ 14:48:27
URL: http://jbstoryoflove.blogg.se/
Postat av: Anonym

gillar dina noveller men de är bara en sak... Jag gillar inte justin bieber! :o sorry om ni nu blir jätte arga på mig för ni gillar ju han ´, men, men :I Men novellerna äääääger ändå :D

2011-02-01 @ 15:18:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0