LOVE OF MY LIFE - chapter 39

Jag suckade och satte på mej min svarta keps. Jag kände för att vara lite anynom idag så en svart keps blir bra. Jag gick ner till bilen och satte mej i den och började köra mot skolan, utan Noelle...



JUSTIN'S PERSPEKTIV

Noelle kom aldrig till skolan vilket var lika bra. Hela skoldagen gick jag runt och surade och orkade egentligen inte prata med någon men Chaz och dom fick mej på lite bättre humör. Jag orkade inte berätta varför jag var ledsen och sur för jag ville helst bara sluta tänka på det men det gick inte. När skolan var slut satte jag mej i min bil och började köra hemåt. När jag kom in stod mamma och lagade mat inne i köket och när hon såg mej gav hon mej ett varmt leende.

-Hej gubben!
-Hej.. Muttrade jag surt tillbaka och gick sedan upp till mitt rum och la mej ner i sängen. Efter bara några minuter hörde jag steg i trappan och in kom mamma. Hon gav mej en orolig blick och jag vände direkt ryggen mot henne och kollade in i väggen.

-Justin, hur är det? Frågade hon och satte sej på sängen.
-Bra. Sa jag snabbt.
-Är det säkert? Frågade mamma igen och smekte mej på axeln.
-Ja.
-Du vet att du kan säga allt till mej.

Jag svalde hårt och vände mej om mot henne. Hon log mot mej och jag log svagt tillbaka.
-Det är inget speciellt mamma. Jag och Noelle har bara tjafsat lite.
-Jaha, vad tråkigt.
Jag svarade inte utan låg bara där alldeles tyst.
-Kanske borde du prata med henne? Liksom prata ut om det ni har tjafsat om? Sa mamma mjukt och jag tänkte efter. Det var ju det Noelle också ville så nu hänger det på mej.

-Jo, du har rätt. Jag ska prata med henne lite senare idag. Sa jag bestämt.
-Vad bra. Det kommer gå bra men nu måste jag fortsätta med maten. Sa mamma och kysste mej mjukt på huvudet. Jag nickade och när hon var ute ur rummet så tog jag fram mobilen och skickade ett sms till Noelle.

NOELLE'S PERSPEKTIV

Jag låg i min säng och tittade på TV och tänkte samtidigt på Justin. Hur länge kommer han vara sur på mej egentligen? Jag har ju sagt att jag vill prata om det men det verkar inte han vilja göra. Jag suckade högt för mej själv och tryckte in ansiktet i kudden. Jag vill bara ha Justin hos mej just nu så att vi kan kramas och mysa, som vanligt. Plötsligt tjöt min mobil till och jag nästan hoppade ur sängen. Jag kollade på displayen. Justin.

Jag öppnade snabbt hans sms och mitt hjärta började dunka fort.

"Ok då.. Vi kan väl prata om det. Möt mej vid den där bänken, du vet nästan vid stranden, om 20 minuter."

Jag svarade snabbt på hans sms.

"Ok. Vi ses!".

Jag skyndade att sätta på mej kläder, borsta håret och tänderna, idag struntade jag i sminket. När ungefär 10 minuter hade gått tog jag på mej mina skor och en munkjacka och öppnade ytterdörren och började gå ner mot stranden, vilket tar bara ungefär 10 minuter. Jag kände fortfarande den där oroliga känslan i magen och mina händer darrade. Jag var verkligen nervös.. Vad skulle Justin säga? Jag hoppas iallafall att han förlåter mej.

När jag var framme såg jag Justin sitta på bänken där vi skulle träffas. Han hade en svart keps på sej som döljde nästan hela hans ansikte men jag kunde se att han kollade ner i marken. Jag skyndade mej dit och när han fick syn på mej kollade han upp och jag kunde se hans vackra ögon. Jag tog ett djupt andetag och satte mej bredvid mej honom på bänken.

-Förlåt Justin. Jag borde inte ha ljugit för dej.. Började jag och han kollade mot mitt håll i några sekunder och sedan bort igen.

-Men jag orkade verkligen inte med att vi skulle börja bråka igen eller något sånt. Jag vet att du inte gillar Cody och efter allt som hände på festen, så visste jag att du inte skulle gilla att jag träffar Cody. Men jag lovar att vi bara träffas som vänner, inget annat. Du vet att du är den enda jag vill ha.. Sa jag försiktigt och han kollade in i mina ögon.

-Men tror du att det blir bättre när du ljuger för mej? Det blir ju bara värre då! Och ja jag gillar inte Cody men självklart får du träffa honom om du vill men du ska bara veta hur ont det gjorde att behöva se er två träffas i smyg. Sa Justin sorgset och surt.

-Jag förstår det men kom ihåg att du faktiskt också gjorde såhär mot mej med Cloe. Fast jag borde ju inte göra samma sak tillbaka.. Snälla Justin förlåt. Jag vill inte att du ska vara sur på mej mer. Sa jag och kände en stor klump i halsen.

Justin kollade hela tiden in i mina ögon och efter en stund nickade han.

-Jag förlåter dej Noelle. Nu vet jag själv hur jävlig jag var faktiskt var mot dej också. Sa han och jag log försiktigt. Han log tillbaka och sedan sträckte han ut armarna mot mej och jag försvann in hans mysiga famn. Jag borrade in mitt ansikte i hans bröst och andades in hans speciella doft, den där doften som ingen annan har. Han kysste mej mjukt på huvudet och sedan kollade vi in i varandras ögon. Jag kysste han på munnen och han kysste kärleksfullt tillbaka....


------------------------------

Hinner inte mer! Ska åka iväg nu. PUSSSS :D


Kommentarer
Postat av: Julia

Aaaaaaaaaaw! :)

2011-03-25 @ 15:54:18
URL: http://juliagarcia.devote.se
Postat av: fia

awwwwww härligt att allt löste sig! :D

2011-03-25 @ 16:56:34
Postat av: ebba :) galet justin bieber fan

awww vad söta dom är :)

älskar din blogg♥



skriv meeeeeeeeeeer!!!!!!!!!! :D

2011-03-25 @ 17:27:31
Postat av: Madde

Bäst! Meeeeer.

2011-03-25 @ 18:23:05
URL: http://karinbeatrice.blogg.se/
Postat av: Anonym

asbra

2011-03-25 @ 18:47:56
Postat av: Anonym

aww så bra! :D

2011-03-25 @ 18:57:27
Postat av: ♥ Vannichi - Min blogg om min vardag! ♥

Skit bra del :-)

2011-03-25 @ 19:45:34
URL: http://vannichi.blogg.se/
Postat av: Liv

Jag älskar verkligen din novell :) Kollar varje dag om det kommit nått nytt kapitel och varje gång det har det hoppar jag till av glädje :) Du har verkligen en talang på att skriva :D Älskar ditt ord val och... ALLT! :D <3

2011-03-26 @ 13:44:14
Postat av: Anonym

NAWWWWWWWW<3 Mer om du hinner ikväll och du ha verkligen talang! ;)

2011-03-26 @ 17:47:31
Postat av: Linnea

Hej! Kolla gärna in min nya uppstartade blogg! :)

2011-03-26 @ 22:29:27
URL: http://linneabravo.blogg.se/
Postat av: Julia :)

Aw, bra att han förlät henne <3 han var trots allt lika elak tbx innan det ;O



MEEEER <3 trodde du hade slutat skiva D':

2011-03-27 @ 16:58:10
URL: http://juliasworld.bloggplatsen.se
Postat av: natalie

Uppdatera :-D

2011-03-27 @ 22:52:03
Postat av: Sofie

läs gärna min novellblogg också! :)

www.storiesaboutjb.blogg.se heter den :)



förlåt om ni inte gillar sånna här kommentarer, ni får ta bort den om ni inte vill ha den :(<3

2011-03-28 @ 19:50:44
URL: http://storiesaboutjb.blogg.se/
Postat av: Anonym

Dålig uppdatering just nu..som vanligt!

2011-03-29 @ 07:40:47
Postat av: anna

meer :D

2011-03-29 @ 16:15:28
URL: http://theannalife.blogg.se/
Postat av: Amanda

Nu är det ju tisdag? Kan vi få en nu da? :D

2011-03-29 @ 16:38:54
URL: http://justindrewlove.blogg.se/
Postat av: Anonym

När kommer nästa ?

2011-03-30 @ 11:35:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0